رئیس جمهوری که نمی‌خواست رئیس جمهور باشد
کد خبر: ۸۶۷۵۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 26    -    ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
نخستین رئیس جمهور ایالات متحده بین سال های ۱۷۸۹ تا ۱۷۹۷؛
تجربه ی این جنگها دید وی به دنیا را تغییر داد. انسان واقع گرایی بود. در واشنگتن نه تنها همانند یک رهبر بزرگ عمل می کرد بلکه شبیه یک رهبر بزرگ نیز بود. قد او یک متر و نود سانتی متر بود و در ویرجینیا به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین سوارکاران شناخته می شد.
رئیس جمهوری که نمی‌خواست رئیس جمهور باشد 
 
رئیس جمهوری که نمی خواست رئیس جمهور باشد   اختصاصی «تابناک باتو»؛ وی موفقیت هایی که وی جز این نیز داشت. او صاحب هزاران هکتار زمین در زادگاهش در ویرجینیا و جنرالی پر آوازه بود که شورش  آمریکایی ها علیه بریتانیایی ها را رهبری کرد و مهمتر از همه عضو مجمعی بود که قانون اساسی ایالات متحده را نوشت.

اینها برای او کافی بود و می گفت که می خواهد خود را بازنشسته کرده و به خانه بازگردد.

زمانی که وی سوگند ریاست جمهوری یاد کرد، آمریکا را گروه‌هایی تشکیل می دادند که ارتباطی با یکدیگر نداشتند و از کشورهای مختلف آمده بودند. مذاهب مختلفی داشتند و به زبان های مختلفی صحبت می کردند. در واقع اوضاع کشور شکننده بود. وی باید اتحادی اجتماعی و سیاسی به وجود می آورد.
 
رئیس جمهوری که نمی‌خواست رئیس جمهور باشد 

جرج واشینگتن (George Washington) ژنرال ارتش، سیاستمدار بلندپایه که از رهبران انقلاب آمریکا و نخستین رئیس‌جمهور آمریکا بود، این سمت را از سال ۱۷۸۹ تا سال ۱۷۹۷ در دست داشت. این هشت سال مصادف است با آخرین سال‌های حکومت سلسله زندیه و به قدرت رسیدن سلسله قاجار در ایران. او از مهم‌ترین چهره‌های تاریخ ایالات متحده آمریکاست. نقش او به‌خصوص در کسب استقلال برای مستعمرات آمریکایی و سپس متحد کردن آن‌ها زیر پرچم حکومت فدرال ایالات متحده قابل توجه است. او از گروهی از مردم مسلح به کمک دولت‌های فرانسه و اسپانیا ارتش بزرگی ساخت که نهایتاً موفق به شکست نیروهای بریتانیایی در جنگ انقلاب آمریکا (۱۷۸۳–۱۷۷۵) شدند.
 
رئیس جمهوری که نمی خواست رئیس جمهور باشد
 

نخستین کسی که مفهومی به نام کابینه را تشریح کرد و کابینه تشکیل داد، خود وی بود. وی پول رسمی کشور را معرفی کرد. شش عضو دادگاه عالی آمریکا را معرفی کرد و البته طراح وزارت امور خارجه نیز بود، حتی با اینکه معتقد بود که بهبود روابط خارجه از وظایف شخص رئیس جمهور است.

می توان وی را به عنوان کسی برشمرد که رئیس جمهور را از شخصیتی نمادین به شخصیتی سرنوشت ساز برای کشورش تبدیل کرد. مهمتر از همه اینکه هرگز از قانون اساسی سرپیچی نکرد.

وی پدرش را در یازده سالگی از دست داد. خواندن و نوشتن را در کودکی آموخت. به دانشگاه نرفت. به عنوان افسری بریتانیایی علیه فرانسه و هندوستان جنگید.

تجربه ی این جنگها دید وی به دنیا را تغییر داد. انسان واقع گرایی بود. در واشنگتن نه تنها همانند یک رهبر بزرگ عمل می کرد بلکه شبیه یک رهبر بزرگ نیز بود. قد او یک متر و نود سانتی متر بود و در ویرجینیا به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین سوارکاران شناخته می شد.

تنها نقطه ضعف او دندان هایی بودند که از بیست سالگی شروع به افتادن کرده بودند. زمان یاد کردن سوگند وی تنها یک دندان داشت.
 
رئیس جمهوری که نمی‌خواست رئیس جمهور باشد 

وی همواره در یادها زنده خواهند ماند. داستان ها درباره ی او گفته خواهد شد. مردم او را به عنوان کسی که کار درست را انجام می داده است، می شناسند.

وی می دانست که توسط نوشته هایش قضاوت خواهد شد. به همین دلیل بسیار مراقب افکار شخصی اش بود. همسر وی مارتا اکثر نامه هایش را سوزاند.

یکی از این افکار که به بیرون درز کرد، این بود که وی همواره از اینکه نتوانسته است به برده داری پایان دهد، پشیمان است. البته ۳۰۰ برده در مزرعه ی خود وی زندگی می کردند.

در اواخر زندگی اش وصیت کرد تا بازماندگانش برده هایش را آزاد کنند.

سه سال پس از پایان دور دوم ریاست جمهوری اش بیمار شد و در ۶۷ سالگی درگذشت.
 
رئیس جمهوری که نمی خواست رئیس جمهور باشد 

بزرگترین توانایی او، توانایی رها کردن آنی قدرت بود. پس از پایان جنگ علیه بریتانیایی ها وی شمشیر خود را تحویل می دهد و پس از پایان ریاست جمهوری نیز به خانه اش در ویرجینیا بازمی گردد.

وی برای آمریکا یک ضرورت بود. ایده های آمریکای آزاد را عملی کرد و نشان داد که حتی رئیس جمهور نیز باید به قانون تمکین کند؛ بله او کسی جز جورج واشنگتن نبود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عیسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
2
13
بیشتر زندگی نامه جرج واشنگتن بود
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
(جورج واشنگتن همون ژنرال ) ارتش هست که رئیس جمهور آمریکا شد
پس چی میخواستی سرگذشت و زندگینامه شمارو بنویسن
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
20
2
این یارو یک کشور مداخله گر را تاسیس کرد.الان مداخله گر تر و جنگ طلب تر از دولت امریکا وجود ندارد.از لحاظ نظامی قوی ترین کشور دنیاست.ضمنا او کلی جنایت در حق سرخپوستان کرد.تاسیس ایالات متحده امریکا در نهایت به ضرر تمام دنیا تمام شد و امریکا بیشتر از اینکه به دموکراسی کمک کنه به لجن کشیده شدن دنیا کمک کرده.یک عده ای هم نه تنها انتقاد نمی کنند بلکه حمایت هم می کنند گوئی بهترین کشور دنیا این دولت وحشی و کثیف است.دولت امریکا با انسان ها مثل حیوان رفتار می کنه و حق مردم را زائل می کند کسی هم اعتراض کند فاتحه اش را باید بخواند.بله امریکا کاری به دوست و دشمن ندارد انها فقط و فقط هدفشان تحقیر ملتها است.
محمدی نسب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
13
2
واقعا گاهی آدم از بعضی قلم به دستها ی خودی هم نا امید میشه.
شاید هم لازمه درباره تفکرات و خط فکری و نیتشون شک کنه.
جرج واشینگتن یک فراماسون درجه سی و سوم که "مسیح آمریکایی" خوانده می شد.
سنگ بنای ساختمان کنگره ایالات متحده با تشریفات فراماسونی در 18 سپتامبر 1793 تحت نظارت لژ(فراماسون) اعظم مریلند گذاشته شد. رئیس جمهور جورج واشنگتن ریاست مراسم را بر عهده داشت و افرادی چون جوزف کلارک از مریلند، الیشا دیک از ویرجینیا، و ولنتین رینتزل از مریلند وي را همراهي می کردند.

اگر راجع به فراماسونری و ماسونها هم اطلاعات میخواین یه سرچ معمولی توی اینترنت کافیه.
محمدی نسب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
با سلام
لطفا اونهایی که امتیاز منفی دادن به مطلب بنده لطف کنند و اگر دلیل و یا استدلالی هم دارند عنوان کنند و من و امثال من رواز گمراهی و کج فهمی در بیارن.
البته فکر کنم نویسنده مقاله هم خودش نظرش رو بفرماید بد هم نباشه.
منتظرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار