بزرگترین قلب جهان را ببینید + عکس
کد خبر: ۸۶۷۰
تاریخ انتشار: 2015 August 24    -    ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

نهنگ آبی را بزرگترین حیوان جهان می‌دانند. حالا برای نخستین بار محققان توانسته‌اند قلب این حیوان را مورد بررسی قرار دهند.

همیشه درباره بزرگترین قلب جهان شایعاتی مثل بزرگی آن به اندازه یک خودرو وجود داشته اما حالا محققان می گویند بزرگترین قلب جهان از آنچه تصور می کردند کوچکتر است.

نهنگ آبی که تعداد کمی از آن روی زمین وجود دارد می تواند تا 35 متر طول و تا 200 تن وزن داشته باشد. قلب نهنگ آبی که بزرگترین قلب جهان شناخته می شود ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد و در هر بار تپش می تواند ۲۲۰ لیتر خون را در بدن این حیوان به گردش درآورد.

به خاطر نادر بودن این حیوان دانشمندان تاکنون نتوانسته بودند بزرگترین قلب جهان را مورد بررسی قرار دهند. برخی تصور می کردند که بزرگترین قلب جهان به اندازه ای که از آئورت آن یک انسان می تواند عبور کند اما حالا تحقیقات نشان دهد شاید سر یک انسان بتواند در آئورت قلب نهنگ آبی جا بگیرد.

موزه سلطنتی آنتاریو کانادا وظیفه کالبدشکافی این نهنگ را که سال گذشته مرده در ساحل پیدا شده بود بر عهده داشته است. محققان امیدوار هستند با بررسی قلب این نهنگ به یافته های جدیدی درباره این حیوان دست پیدا کنند. قرار است بزرگترین قلب جهان به زودی در موزه به نمایش برای عموم درآید.

  خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار