آسمان پایتخت روزهای آینده صاف است
کد خبر: ۸۶۶۹۸
تاریخ انتشار: 2017 September 25    -    ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز با تقویت جریان‌های شمالی ضمن کاهش دما، در سواحل دریای خزر ابرناکی و در برخی مناطق بارش باران پیش‌بینی می‌شود که مناطقی از گیلان، مازندران و گلستان شدت بیشتری خواهد داشت.

از روز چهارشنبه بارش باران در گیلان افزایش می‌یابد و به‌تدریج مازندران را نیز فرا می‌گیرد و در مناطقی از اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال زنجان نیز رشد ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت‌ پیش‌بینی می‌شود.

براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز با تقویت جریان‌های شمالی ضمن کاهش دما، در سواحل دریای خزر ابرناکی و در برخی مناطق بارش باران پیش‌بینی می‌شود که مناطقی از گیلان، مازندران و گلستان شدت بیشتری خواهد داشت.

در شمال آذربایجان شرقی، غرب اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و در ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، سمنان، البرز و تهران نیز رشد ابر و رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، به‌ویژه در سواحل مرکزی و شرقی خزر، بارش پراکنده باران و ارتفاعات سمنان و مناطقی از خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی رشد ابر، رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد رخ خواهد داد، این وضعیت بعد از ظهر این روز در مناطقی از اردبیل و شمال آذربایجان شرقی نیز پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه بارش باران در گیلان تشدید می‌شود و به‌تدریج مازندران را نیز فرا می‌گیرد و در مناطقی از اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال زنجان نیز رشد ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت‌ پیش‌بینی می‌شود.

امروز کاهش دما در شمال شرق کشور 2 تا 4 درجه پیش بینی می‌شود، هوای خنک روز سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر ماندگار خواهد بود و روز چهارشنبه با تقویت بیشتر جریان‌های شمالی، کاهش دما در این مناطق 4 تا 8 درجه پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر در این روز مواج خواهد بود.

امروز و فردا سواحل دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود، انتظار می‌رود حداکثر ارتفاع امواج آب حدود یک متر تا 1.5 متر در مناطق نزدیک به ساحل برسد، از این رو توصیه می‌شود از شنا کردن و فعالیت تفریحی در مناطق ساحلی دریای خزر در این مدت پرهیز شود و احتیاط لازم برای تردد شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی به عمل آید.

آسمان تهران فردا صاف اوایل شب قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 29 و 19 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 43 درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد با کمینه دمای 4 درجه سردترین شهر کشور خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 31 شهریورماه 216.2 میلی‌متر ثبت شد؛ بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 240.2 میلی‌متر بوده است،بنابراین بارش سال جاری تا این لحظه 90 درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در تاریخ مذکور متعلق به منطقه لار استان فارس به میزان 32.7 میلی‌متر ثبت شده است.

فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار