تلاش دولت ژاپن برای حفظ سالخوردگان در مشاغل
کد خبر: ۸۶۶۵۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 25    -    ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
ژاپن برای چندین سال است با معضل کاهش نیروی کار جوان دست و پنجه نرم می کند و این در حالی است که درصد افراد سالخورده این کشور، جزو بالاترین اعداد میان هفت کشور پیشرفته جهان است؛ برای نمونه، افراد سالخوره در ایتالیا، 23 درصد، در آلمان 5/21 درصد و در فرانسه 7/19 درصد است.
 تلاش دولت ژاپن برای حفظ سالخوردگان در مشاغل
 
تلاش دولت ژاپن برای حفظ سالخوردگان در مشاغل   اختصاصی «تابناک باتو»؛ سالمندان و میانسالان ژاپنی در رویدادی به مناسبت «احترام به دوران میانسالی» برای تبلیغ ارتقای سلامت جامعه با دمبل های چوبی، تمریناتی را در معبدی در محله سوگاموی توکیو انجام دادند.

بنا بر این گزارش، بیش از دویست تن در روزهای گرم گذشته در معبدی در مرکز شهر توکیو جمع شده اند که بسیاری از افراد درون جمعیت از سالخوردگان بودند. بعضی آدامس می جویدند و دمبل می زدند. ورزش های انجام شده با دمبل به منظور افزایش قدرت و تعادل افراد سالخورده بود.

ژاپنی های سالخورده برای برگزاری این جشن در این معبد جمع شده بودند.
با توجه به گزارش های دولتی از افزایش درصد افراد بالای 65 سال در ژاپن به بیش از 7/27 درصد، برگزاری چنین گردهمایی هایی و تبلیغ ورزش همگانی میان افراد میانسال افزایش یافته است.
 
تلاش دولت ژاپن برای حفظ سالخوردگان در مشاغل 

بنا بر این گزارش، شمار ژاپنی های سالخورده که هنوز شاغل هستند، به یک درصد جدید نیز رسیده است. این ارقام نشان از تلاش های دولت و شرکت های خصوصی برای حفظ سالخوردگان در محل کار دارد.
 
بر پایه برآوردهای دولت ـ که در روز دوشنبه منتشر شد ـ دلایل اصلی رشد میزان افراد شاغل میانسال، از مشکلات ناشی از کاهش نرخ تولد ناشی می شود.

در این باره باید گفت، هم اکنون میزان تولد برای هر زن در ژاپن، حدود 45/1 است. بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که یک کشور توسعه یافته، نیازمند این است که هر یک زن بیش از دو کودک به دنیا آورد تا از کاهش جمعیت خود جلوگیری کند.
 
تلاش دولت ژاپن برای حفظ سالخوردگان در مشاغل 

گفتنی است، ژاپن برای چندین سال است با معضل کاهش نیروی کار جوان دست و پنجه نرم می کند و این در حالی است که درصد افراد سالخورده این کشور، جزو بالاترین اعداد میان هفت کشور پیشرفته جهان است؛ برای نمونه، افراد سالخوره در ایتالیا، 23 درصد، در آلمان 5/21 درصد و در فرانسه 7/19 درصد است.

همچنین دولت ژاپن برآورد کرده است، 14/35 میلیون ژاپنی، در سنین 65 سالگی یا بالاتر از هستند که از این میزان، 7/7 میلیون تن از آنان ـ مردان و زنان ـ هنوز هم کار می کنند و همین دلیلی برای نگرانی دولت این کشور از آمار رشد جمعیت دارد.

بنا بر جدیدترین آمار و برای نخستین بار، شمار ژاپنی ها در 90 سالگی، بالاتر از دو میلیون تن برآورد شده که نشان از افزایش جمعیت دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
4
3
تا بیست سال دیگه ما هم همین وضع را پیدا میکنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
4
با این روند تخریب محیط زیست که ما داریم....باید روند رشد جمعیت منفی باشه...جمعیت کمتر=محیط زیست سالمتر=رفاه بیشتر=امنیت بیشتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
3
بنظرتون اين گزارش درسته؟؟ شما درصد افراد سالخورده در ژاپن رو اعلام نكرديد در صورتي كه اونو مقايسه كرديد با سه كشور ديگه!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
1
والا کاشکی برم ژاپن.لااقل کاری گیرم میاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار