ترامپ محدودیت‌های مسافرتی جدید اعلام می‌کند
کد خبر: ۸۶۶۱۱
تاریخ انتشار: 2017 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
 در حالی که ممنوعیت مسافرتی اعلام شده از سوی دولت دونالد ترامپ علیه اتباع شش کشور مسلمان امروز (یکشنبه) منقضی می‌شود، وزارت امنیت داخلی آمریکا توصیه‌هایی را به ترامپ برای اعمال محدودیت‌های مسافرتی جدید بلافاصله بعد از انقضای ممنوعیت قبلی ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر همین اساس انتظار می‌رود که به مجرد منقضی شدن ممنوعیت مسافرتی که ترامپ علیه ورود اتباع شش کشور مسلمان اعمال کرد، او بلافاصله محدودیتهای جدیدی را اعلام کند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا به ترامپ توصیه کرده که محدودیت‌های جدید و هدفمندتر علیه اتباع خارجی کشورهایی که به گفته این وزارتخانه، از دادن اطلاعات به آمریکا خودداری کرده یا تدابیر امنیتی لازم را اتخاذ نکرده‌اند، امضاء کند. با این حال مقام‌های این وزارتخانه نگفته‌اند که محدودیت‌های جدید علیه چه تعداد کشور یا کدامیک از کشورها اعمال خواهند شد اما آنها گفتند که این محدودیت‌ها بلافاصله اعلام می‌شوند.

مایلز تیلر، مشاور اِلن دوک، وزیر امنیت داخلی آمریکا، گفت: وزیر امنیت داخلی اقداماتی را توصیه کرده که هم قاطع بوده و هم سنجیده هستند و شامل محدودیت‌ها و همچنین تقویت نظارت و تجسس‌ها در قبال چند کشور می‌شوند.

ممنوعیتی که امروز منقضی می‌شود علیه ورود شهروندان ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به آمریکا اعمال شده است.

مقامات آمریکایی گفتند که چندین ماه روی این تدابیر جدید کار کرده‌اند و در این راستا با آژانس‌های مختلف و برخی دولت‌های خارجی نیز همکاری داشته‌اند تا این محدودیت‌ها دچار اتفاقاتی که برای نخستین ممنوعیت مسافرتی اعلام شده از سوی ترامپ افتاد و سبب آشوب در فرودگاه‌ها و سراسر آمریکا و طرح چندین شکایت شد، نشوند.

گفته شده که در توصیه‌های جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا، فاکتورهایی نظیر صدور گذرنامه‌های الکترونیکی با اطلاعات بیومتریک از جانب کشورها و همچنین تبادل اطلاعات این کشورها در مورد سوابق کیفری و تروریستی مسافران در نظر گرفته شده و آمریکا قرار است این شروط را نزد هر کشوری در جهان مطرح کرده و به آنها 50 روز برای قبول آنها وقت دهد اما کشورهایی که از پذیرش این شروط سر باز بزنند ممکن است شهروندانشان با محدودیت‌های مسافرتی و تدابیر نظارتی و تجسسی سخت‌تر مواجه شوند.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار