ماهیگیری با مواد سمی در خوزستان +تصاویر
کد خبر: ۸۶۶۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 24    -    ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
ناامنی و عدم نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بر منطقه دشت آزادگان و بستان تا جایی است که متخلفان در روز روشن و به کرات اقدام به سمریزی در آب‌ها کرده و ماهیان مسموم را به بازارهای بستان، سوسنگرد و اهواز برده و با قیمت ماهی سالم به متقاضیان عرضه می‌کنند.
خبرگزاری تسنیم: انتهای رودخانه‌ها و نهرهایی که به هورالعظیم می ریزند این روزها به دست سودجویان با سموم شیمیایی دفع آفات سم‌ریزی میشوند. هرچند آب این نهرها مملو از فاضلاب و پساب‌های کشاورزی است به نام احیا وارد تالاب یا به اصطلاح، گنداب هورالعظیم می‌شوند اما هنوز آبزیانی در آنها زندگی می‌کنند که متأسفانه هر ساله در فصل تابستان به دنبال این سم‌ریزیها نابود می‌شوند.
 
 
 
 
 
 
 
 متاسفانه هیچ‌یک از آبزیان از این سم‌ریزیها جان سالم به در نبرده و کوچک و بزرگ قربانی می‌شوند. ماهی بینی (Barbus sharpeyi)  که در لیست سرخ IUCN، گونه آسیب‌پذیر معرفی شده یکی از ارزشمند‌ترین آبزیان این منطقه است که این روزها به سادگی و در سایه سکوت و بی‌تفاوتی مسئولان محیط زیست خوزستان قربانی سم‌ریزی سودجویان می‌شود.

ناامنی و عدم نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بر منطقه دشت آزادگان و بستان تا جایی است که متخلفان در روز روشن و به کرات اقدام به سمریزی در آب‌ها کرده و ماهیان مسموم را به بازارهای بستان، سوسنگرد و اهواز برده  و با قیمت ماهی سالم به متقاضیان عرضه می‌کنند. صید ماهی با استفاده از سم که سال‌هاست در استان خوزستان به ویژه دشت آزادگان رواج دارد علاوه بر تبعات خطرناکی که در آینده برای مصرف‌کنندگان به همراه می‌آورد در بسیار موارد به مسمومیتشان منجر شده.
تسنیم
برچسب ها: ماهیگری ، مواد سمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
0
1
کلا محیط زیست ایران نابود شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار