تخلفات سرویس مدارس را به این شماره‌ها گزارش دهید
کد خبر: ۸۶۴۹۱
تاریخ انتشار: 2017 September 23    -    ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
رئیس‌ پلیس ترافیک شهری با تأکید بر این مطلب که پلیس به طور محسوس و نامحسوس بر عملکرد سرویس مدارس نظارت دارد، گفت: اگر والدین تخلفی را از سرویس مدرسه مشاهده کردند با شماره 110 و 120 تماس گرفته و اعلام کنند.
 
 سرهنگ داود قاسمیان رئیس‌ پلیس ترافیک شهری در خصوص نظارت پلیس بر سرویس‌های مدارس اظهار داشت: راننده و خودروی سرویس مدارس باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد.

رئیس‌ پلیس ترافیک شهری تصریح کرد: تأهل، نداشتن سوء پیشینه و اعتیاد و دارا بودن شهره قابل قبول برای راننده، از جمله ویژگی‌های فرد برای جابجایی دانش‌آموزان در سرویس مدارس است.

سرهنگ قاسمیان با بیان این مطلب که خودروی مورد استفاده نباید عمری بیش از 5 سال داشته باشد، اعلام کرد: اگر عمر خودرو بیش از 5 سال باشد، باید معاینه فنی داشته باشد؛ همچنین شرکت‌های خصوصی که در امر تأمین سرویس مدارس فعالیت می‌کنند، باید علاوه بر بیمه‌نامه، مکمل بیمه حمل‌ونقل مسافری را اخذ کنند؛‌ البته تاکسی‌ها از این امر مستثنی هستند.

وی به مصوبه هیأت دولت در مورد سرویس مدارس اشاره و اظهار داشت: گزینش خدمات سرویس مدارس از طریق شهرداری‌ها انجام می‌شود، اما اگر احیاناً تعداد تاکسی و خودرویی که شهرداری برای سرویس مدارس در نظر گرفت کم بود، اختیار به آموزش و پرورش داده شده تا بتواند از طریق بخش خصوصی برای تأمین سرویس مدارس اقدام کند و بعد از گزینش مربوطه راننده و خودرو را برای دریافت برچسب سرویس مدارس رهنمون کند.

این مقام ارشد راهور ناجا ادامه داد: بعد از گزینش راننده جهت اخذ سرویس مدارس، نتیجه به شهرداری اعلام می‌شود و شهرداری برچسب را در کمترین زمان ممکن به سرویس مدارس اعطا می‌کند.

سرهنگ قاسمیان با تأکید بر این مطلب که پلیس همیشه در صحنه بوده و خواهد بود، اعلام کرد: در طول دوره مدارس پلیس با تخلفات سرویس مدارس به شدت برخورد می‌کند.

رئیس‌ پلیس ترافیک شهری با اعلام این مطلب که پلیس راهنمایی و رانندگی کشور به واسطه دوربین‌های هوشمند و همچنین عوامل محسوس و نامحسوس، تخلفات را رصد کرده و با آنها برخورد می‌کند، گفت: بالگردهای پلیس راهور نیز در سطح کشور بر نحوه تردد خودروها نظارت خواهند داشت.

وی با اعلام این مطلب که کلیه تجهیزات و نیروی انسانی پلیس راه تا 15 مهرماه در صحنه حضور دارند، از تشدید برخورد پلیس با تخلفات خبر داد.

رئیس‌ پلیس ترافیک شهری به توقف 651 دستگاه خودرو در سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: نداشتن برچسب یا معاینه فنی، نقص فنی، داشتن نمره فنی بیش از حد و سرنشین اضافه ازجمله مواردی بود که منجر به توقف سرویس‌های مدارس در سطح کشور شد.

سرهنگ قاسمیان گفت: به‌ازای هر سرنشین اضافه، 15 هزار تومان جریمه برای راننده سرویس مدارس در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که انجمن اولیا و مربیان نیز از سوی والدین بر عملکرد سرویس‌ مدارس نظارت دارد، اظهار داشت: سرویس مدارس باید برچسب مربوطه را در شیشه جلو و عقب خودرو نصب کند.

این مقام ارشد راهور ناجا به مسئله آموزش به راننده سرویس مدارس پرداخت و گفت: معلمان عرصه ترافیک همین رانندگان هستند و نیاز است که آنها قوانین را به طور کامل اجرا کرده تا دانش‌آموزان از آنها رعایت قانون را فرا گیرند.

سرهنگ قاسمیان با تأکید بر این مطلب که پلیس به طور محسوس و نامحسوس عملکرد سرویس مدارس را بررسی کرده و به طور هفتگی نیز با همکاران خود در آموزش و پرورش در تماس است، اعلام کرد: با سرویس‌های مدارس متخلف به صورت صد درصدی برخورد خواهد شد.

وی گفت: اگر والدین تخلفی را از سرویس مدرسه فرزند خود مشاهده کردند با شماره 110 و 120 تماس بگیرند و مطمئن باشند که پلیس در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی خواهد کرد.

رئیس‌ پلیس ترافیک شهری در خصوص تردد سرویس مدارس در محدوده زوج و فرد در کلان‌شهرهایی مثل تهران اعلام کرد: بعد از آنکه صلاحیت خودرو و راننده به عنوان سرویس مدرسه تأیید شد، به شهرداری اعلام شده و مشخصات خودرو در سامانه کنترل ترافیک شهرداری ثبت می‌شود و خودروی موردنظر می‌تواند با داشتن برچسب مربوطه می‌تواند در معابر تردد کند.

این مقام ارشد راهور ناجا در خصوص اعمال قانون موتورسواران متخلف بیان داشت: در سال 80، حدود 4 میلیون موتورسوار وجود داشت و کشته‌های حاصل از آن 7 هزار نفر بود؛ اما در سال 95 آمار موتورسواران به 12 میلیون رسید و تعداد جان‌باختگان آن به حدود 3 هزار نفر که این آمار نشان‌دهنده برخورد جانبی پلیس و همچنین ارتقای فرهنگ در این دسته از کاربران ترافیک است.

وی گفت: اگرچه در برخی موارد به دلیل ضیق وقت شاهدیم که موتورسواران باعث سلب آرامش شده و بروز حادثه را رقم می‌زنند، اما باید گفت که پلیس برخورد با تخلفات آنها را نادیده نگرفته و در برخی موارد حتی با موتورسواران متخلف با شدت برخورد می‌کند.

سرهنگ قاسمیان به طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف در نیمه مهر اشاره و اظهار داشت: طرح برخورد با این دسته از موتورسواران در کلیه معابر و به خصوص در اطراف مدارس به صورت ایجابی در دستورکار است و حتی منجر به توقیف و توقف موتورسیکلت در پارکینگ خواهد شد.

رئیس‌ پلیس ترافیک شهری در خصوص آمار ارائه‌شده در مورد ترافیک اول مهر و کاهش 10 درصدی آن گفت: در برخی معابر افزایش ترافیک را شاهد بوده‌ایم؛ چراکه 13 میلیون دانش‌آموز به چرخه ترافیک وارد شده و افزایش سفرهای درون‌شهری و تردد خودروها را شاهد بوده‌ایم که خوشبختانه با آمادگی مأموران پلیس راهور وضعیت ترافیک به درستی هدایت شد.

این مقام ارشد راهور ناجا به تدابیر پلیس راهور برای تسهیل در تردد شهروندان خبر داد و گفت: تردد وسایل نقلیه سنگین و حتی خودروهای پخش و توزیع اقلام در ساعت 5:30 تا 10:30 ممنوع شد و همچنین ساعت کاری کارمندان با نیم تا یک ساعت تأخیر همه و همه برای این بود که بتوان از وجود ترافیک بیشتر در کلان‌شهری مثل تهران کاست.

 
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار