فانوس‌های مردگان در فرانسه+عکس
کد خبر: ۸۶۳۴۳
تاریخ انتشار: 2017 September 22    -    ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
در قرن دوازدهم مردم بخش های مرکزی و غربی فرانسه برج های کوچکی در روستاهایشان برپا می کردند که پنجره ها و لامپ هایی در بالا مثل فانوس های دریایی داشت، هرچند هیچ یک از آن ها نزدیک دریا نبودند. این ساختمان ها «فانوس های مردگان» نام داشتند و به نظر می رسد موقعیت گورستان را نشان می داد. اما ممکن است این درست نباشد، زیرا برخی از آن ها اصلا نزدیک گورستان نبودند.
 
برج ها در همه شکل و اندازه ای بودند، اما معمولا آن ها به شکل ستون یا برج کوچکی با یک کلاه مخروطی در بالا بودند. یک ورودی کوچک در پایین ترین قسمت امکان دسترسی به فضای داخلی را می داد، بنابراین یک چراغ را بااستفاده از قرقره تا ارتفاع مورد نیاز بالا می فرستادند. یکی از بهترین نمونه های آن در Cellefrouin قرار دارد و مجموعه ای از هشت ستون نیم دایره به هم پیوسته است که روی یک پایه قرار دارند و یک تاج مخروطی دارند. پنجره ای که چراغ در آن می درخشد نیز رو به جاده اصلی قرار دارد.
 
هدف دقیق این برج ها در میان دانشمندان مورد بحث است. فانوس های مردگان از لحاظ جغرافیایی محدود به لهستان نمی شوند و در جاهای دیگری مثل انگلستان، اتریش، آلمان و لهستان هم وجود دارند اما در فرانسه تعدادشان از همه جا بیشتر است.

فانوس‌های مردگان در فرانسه
 
فانوس‌های مردگان در فرانسه 
 
فانوس‌های مردگان در فرانسه 
 
فانوس‌های مردگان در فرانسه 
 
فانوس‌های مردگان در فرانسه
برچسب ها: فانوس ، برخ ، فرانسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار