پیام دلگرم‌کننده اوباما برای مردم زلزله‌زده مکزیک
کد خبر: ۸۶۲۲۹
تاریخ انتشار: 2017 September 20    -    ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حساب توییتر خود با مردم زلزله‌زده مکزیک ابراز همدردی کرد.
 
به گزارش نشریه هیل، «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا با ارسال یک توییت به دو زبان انگلیسی و مکزیکی با مردم زلزله زده مکزیکو سیتی ابراز همدردی کرد.

وی درحساب توییتر خود نوشت: «امشب به همه مردمی که در کشور همسایه مان مکزیک زندگی می‌کنند و همینطور به همه دوستان آمریکایی-مکزیکی‌مان فکر می کردم.»

وی سپس این جمله را به زبان مکزیکی در حساب توییتر خود نوشت: «مراقب خودتان باشید و من همه شما را در آغوش می گیرم.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم پیشتر در حساب توییتر خود از زلزله مکزیک ابراز ناراحتی کرد و نوشت: «خداوند حافظ مردم مکزیکوسیتی باشد. ما در کنار شما هستیم و خواهیم بود.»

شب گذشته زمین لرزه ای به بزرگی 7.1 ریشتر مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک را لرزاند. این زمین لرزه تاکنون دست کم 226 کشته بر جای گذاشته است. زمین لرزه مرگبار مکزیک باعث شد هزاران نفر از مردم از ترس به خیابانها بیایند. این زمین لرزه باعث خرابی خانه ها و پل های زیادی در مکزیکو سیتی شد به گونه ای که شهردار مکزیکوسیتی اعلام کرد خانه های 44 منطقه این شهر فرو ریخته است.

گزارشها حاکی از آن است که این زمین لرزه یکی از مرگبارترین زلزله های تاریخ مکزیک از سال 1985 است. زمین لرزه ای که در آن سال دقیقا در همین روز (19 سپتامبر) رخ داد به کشته شدن هزاران نفر منجر شد. کمتر از دو هفته پیش هم یک زمین لرزه به بزرگی 8 ریشتر در جنوب مکزیک رخ داد که به کشته شدن 98 نفر منجر شد.
 
باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: مکزیک ، زلزله ، اوباما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار