چرا خفاش ها در غارهای سرد زندگی می کنند؟
کد خبر: ۸۶۱۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 20    -    ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
بزرگترین کلونی خفاش ها در غار آتشفشانی در تگزاس قرار دارد که در حدود ۲۰ میلیون خفاش در آن زندگی می کنند. بعضی از انواع خفاش ها در طول روز به درون غارها می روند و برخی دیگر از غارها به عنوان جایی برای خواب در فصل زمستان استفاده می کنند؛ زیرا غارها...
 چرا خفاش ها در غارهای سرد زندگی می کنند؟
 
چرا خفاش ها در غارهای سرد زندگی می کنند؟اختصاصی «تابناک با تو»؛ همواره خفاش ها را درون کلونی هایی قرار گرفته در غارهای دورافتاده و تاریک می بینیم، به طوریکه نمی توانیم خفاش ها را بدون غارها تصور نماییم. اما چرا خفاش ها این مخلوقات جالب و عجیب درون غارهای سرد و  تاریک زندگی می کنند و مانند باقی حیوانات بر روی درختان و یا مناطق باز حیات خود را ادامه نمی دهند؟
 
چرا خفاش ها در غارهای سرد زندگی می کنند؟
 
بزرگترین کلونی خفاش ها در غار آتشفشانی در تگزاس قرار دارد که در حدود ۲۰ میلیون خفاش در آن زندگی می کنند. بعضی از انواع خفاش ها در طول روز به درون غارها می روند و برخی دیگر از غارها به عنوان جایی برای خواب در فصل زمستان استفاده می کنند؛ زیرا غارها رطوبت ایده آل و دمای پایین و پایداری دارند و هیچگونه نور و یا سر و صدایی در آنجا وجود ندارد. خفاش ها برای دور شدن از خطر ، به دست آوردن نیرو و تجدید قوا غارها را برای زندگی انتخاب می کنند.
 
چرا خفاش ها در غارهای سرد زندگی می کنند؟
 
دمای هوا برای خفاش ها بسیار مهم است. خفاش ها خونگرم هستند و جثه ی کوچکی دارند. برخلاف سایر پستانداران در هنگام استراحت خفاش ها اجازه می دهند تا دمای بدن آنها برای جلوگیری از مصرف انرژی و صرفه جویی در آن افت کند و پایین بیاید. خواب خفاش ها بسیار عمیق است. شرایط غارها به آنها این امکان را می دهد تا ماه های طولانی به صورت واژگون و آویزان از پنجه و در دمای هوای پایین بدون اتلاف انرژی زنده بمانند.

در طول خواب زمستانی که خفاش عملا فعالیتی ندارد دمای بدن آن ها به مراتب بیشتر کاهش می یابد و عملا با دمای محیط غار یکی می شود.
 
چرا خفاش ها در غارهای سرد زندگی می کنند؟ 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
2
0
چون دوست دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار