وقت شناسی و آن تایم بودن سر قرار، مهارت ارتباطی خیلی مهم
کد خبر: ۸۶۱۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 20    -    ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
بیشتر شهرهای بزرگ ترافیک یک امر طبیعی است و اگر جایی دیر رسیدیم بهتره که جمله «ترافیک بود» را بیان نکنیم، چراکه «ترافیک بود» معنیش اینه که من صلاحیت نداشتم بتونم وقتم رو با ترافیک تنظیم کنم و سرِ وقت به قرار یا جایی که باید حضور داشته باشم برسم.
 وقت شناسی و آن تایم بودن سر قرار
 
وقت شناسی و آن تایم بودن سر قراربه گزارش «تابناک با تو»؛ در دورانی که زندگی می کنیم وقت شناسی و آن تایم بودن برای قرارهای شخصی و یا کاری یکی از مهم ترین موارد در آداب و رفتار اجتماعی است.

برای مثال اگر ما با شخصی یک قرار ملاقات داریم (مخصوصا برای اولین ملاقات) بهتره که سرقرار دیر نرسیم و حداقل ۱۰ دقیقه زودتر در محل مورد نظر حضور داشته باشیم.

ویلیام شکسپیر به زیبایی بیان کرده که:
 
بهتر است سه ساعت زود باشی، تا یک دقیقه دیر

در بیشتر شهرهای بزرگ ترافیک یک امر طبیعی است و اگر جایی دیر رسیدیم بهتره که جمله "ترافیک بود” را بیان نکنیم، چراکه "ترافیک بود” معنیش اینه که من صلاحیت نداشتم بتونم وقتم رو با ترافیک تنظیم کنم و سرِ وقت به قرار یا جایی که باید حضور داشته باشم برسم.

"ترافیک بود” یعنی من از عهده مدیریت زمان که یکی از الزمات در هر روابطی است بر نمیایم چه برسه به اینکه بخام با شما یک همکاری یا پروژه جدیدی رو شروع کنم.

یکی از رفتارهای خوبی که افراد حرفه ای انجام میدند وقت شناسی و احترام گذاشتن به وقتِ دیگران هست. پیشنهاد می کنیم که اگر قرار ملاقات مهمی داریم حدودا نیم ساعت زودتر از ساعت مقرر در محلِ قرار حضور داشته باشیم.

چند نکته بسیار مهم در آداب وقت شناسی و آن تایم بودن:
 
 اگر سرِ قراری دیر میرسیم زودتر از ساعتِ مقرر به طرفِ مقابلمون اطلاع بدیم، مثلاً اگر ساعت ۷:۰۰ قرار گذاشتیم همون سر ساعتِ ۷:۰۰ باهاش تماس نگیریم و بگیم که من نیم ساعت یک ساعت دیرتر میرسم. آیا ما همون ساعته ۷:۰۰ متوجه میشیم که یک ساعت دیرتر میرسیم، ما به هر حال از برنامه خودمون خبر داریم و به هر حال میدانیم که دیر میرسیم یا نه. احتمالا اگر ما زودتر از ساعته قرار به طرف مقابلمون بگیم که یک ساعت دیرتر میرسیم، طرف مقابلمون هم برنامه خودش رو تغییر میده و حداقلش اینه که دیرتر راه میوفته و معطل نمیشه یا میتونه به کارهای دیگه اش برسه. بنابراین اگر به هر دلیلی به محل قرار دیر میرسیم خیلی زودتر از ساعتی که باهم قرار گذاشتیم به طرف مقابل اطلاع بدیم.
 
وقت شناسی و آن تایم بودن سر قرار 

اگر مسیری رو تا حالا نرفتیم بهترِ که از روی نقشه هایی مثل گوگل مَپ که این روزها توی اکثر گوشی های هوشمند موجود هست، بررسی کنیم و نزدیکترین راه رو انتخاب کنیم، و یا اگر هم خیلی اون قرار برامون مهم هست، حداقل یک مرتبه مسیر رو بریم و برگردیم تا هم با مسیر آشنا بشیم و هم اندازه مسیر در دستمان باشد. ما در سایت google.com به راحتی می توانیم مبدا و مقصد خودمان را مشخص کنیم تا اطلاعاتی نظیر کوتاه ترین مسیرها و مدت زمان پیمایش با اتوبوس و خودروی شخصی را بدست بیآوریم.
 
 حتی اگر ممکنه دقایقی هم دیرتر سرِ قرار برسیم، بهتره که به طرفِ مقابل اس ام اس یا زنگ بزنیم و بیان کنیم که "ممکنه من چند دقیقه ای دیرتر برسم سرِ قرار، اما تلاشم رو میکنم رأس ساعت برسم".
 
وقت شناسی و آن تایم بودن سر قرار، مهارت ارتباطی خیلی مهم
 
ما با این کار (به صورت ناخودآگاه) به طرف مقابلمون میگیم که "من برای شما و زمانِ شما احترام قائل هستم و شما برای من مهم هستید”

 اگر ما بعنوان مدرس یا سخنران قرار است که در مجموعه ای صحبت کنیم بهتر است که روز قبل یکبار همه چیز را بررسی نماییم تا مسئله احتمالی وجود نداشته باشد و از طرفی هم بهتر است که حداقل حداقل نیم ساعت زودتر از ساعت مقرر در محل حضور داشته باشیم تا یکسری از موارد مثل وصل کردن لپ تاپ به ویدیو پروژکتور و موارد این چنینی را بررسی و آماده کنیم تا بتوانیم سر ساعت برنامه خودمان را شروع کنیم.

 amirmostafa.com 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اسماعیل
|
United States
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
0
2
من مدتهاست که برای کسانیکه سر قرار حاضر نمیشوند بیشتر از 10 دقیقه منتظر نمیمانم. اگر هم کسی بیشتر از 3 بار در قرارهایش با من تاخیر داشته باشد، کلا رابطه ام را با آن فرد قطع میکنم. ژاپنیها عقیده دارند افرادی که اکثرا دیر به قرار میرسند معمولا سرانجام یک روزی به انسان یک ضربه خطرناک کاری و اجتماعی میزنند و بهتر است چنین افرادی را کلا از زندگی خودمان حذف کنیم چون این افراد ناخودآگاه بسیار خطرناک میباشند. من خودم این را تجربه کرده ام.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار