پورشه با بالاترین ضریب امنیت، جان خیلی‌ها را گرفته...
کد خبر: ۸۵۹۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2015 August 29    -    ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
یکی از اولین دارندگان اتومبیل پورشه ماکان در سال 2014 مرد 53 ساله لهستانی بود که بعد از تصادف شاخ به شاخ با یک آئودی 4 به درخت برخورد کرده و چپ شد.

1-
یکی از اولین دارندگان اتومبیل پورشه ماکان در سال 2014 مرد 53 ساله لهستانی بود که بعد از تصادف شاخ به شاخ با یک آئودی 4 به درخت برخورد کرده و چپ شد. رسانه‌های محلی گزارش دادند که سه نفر از سرنشینان پورشه به بیمارستان برده شدند، اما اطلاعی از عمق جراحت ندادند. کشور لهستان به تصادفات درون‌شهری با سرعت بالا معروف است.

2-
جیمز دین، بازیگر هالیوودی و رالی‌کار آمریکایی در سن 24 سالگی و پس از تصادف شدید با یک اتومبیل فورد در اتوبان کالیفرنیا جان خود را از دست می‌دهد. این رالی‌کار در روز حادثه یعنی 30 سپتامبر 1955 هنگامی که می‌خواست با پورشه اسپایدر 550 خود در مسابقه رالی شرکت کند، در لحظه آخر تصمیم گرفت که خودش ماشین را به همراه مکانیکش تا محل رالی براند. او یک بار هم در راه توسط پلیس به دلیل سرعت بالا جریمه شده بود. دو ساعت بعد، حدود ساعت 5:30 عصر ناگهان یک ماشین فورد که از روبرو می‌آمد از مسیر خارج شده و با پورشه غران برخورد می‌کند. جیمز دین در همان سال در آگهی کمیته ملی ایمنی جاده‌ها بازی کرده و هشدار داده بود : «آهسته برانید. جانی که نجات می‌دهید شاید جان من باشد.»

پورشه با بالاترین ضریب امنیت، جان خیلی‌ها را گرفته...

3-
معروف‌ترین تصادف اخیر جهان با پورشه برمی‌گردد به پاول واکر، بازیگر مشهور فیلم سریع و خشمگینfast & furious. او عاشق سرعت و ماشین بود و در همین مسیر هم جانش را از دست داد. همیشه در فیلم‌ها از تصادف‌های عجیب و غریب بعد از رانندگی با سرعت‌های باورنکردنی زنده بیرون می‌آمد، اما در زندگی واقعی این اتفاق برایش نیفتاد. داستان از این قرار بود که ساعت 3:30 بعد از ظهر واکر در حالی که به همراه دوستش راجر روداس از مراسم خیریه مرتبط با قربانیان طوفان ‌هایان خارج می‌شود، خودروی اسپرتش به علت سرعت غیر مجاز از مسیر منحرف می‌شود و بعد از یک پرواز سینمایی و برخورد با چند درخت آتش می‌گیرد. یکی از دوستان پل واکر در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها با تاکید بر علاقه این بازیگر به داشتن سرعت زیاد گفت: خیلی مرگش عجیب است. او «سریع و خشمگین» کشته شد. عاشق سرعت و ماشین بود و در همین مسیر هم جانش را از دست داد.

کار را جی‌تی، پورشه اسپرتی است که پاول واکر حین رانندگی با آن درگذشت. در همان برهه این خودرو تحت نظارت دقیق قرار گرفت تا علتِ از کنترل خارج شدن آن و برخوردش با درخت مشخص شود. نتیجه این مشاهدات و بررسی‌ها چنین شد که این خودرو با سرعت غیرمجاز در حرکت بوده. متخصصان گفته‌اند خودروی کاررا جی‌تی گزینه مناسبی برای راننده‌های معمولی نیست و به آن برچسب بی‌رحم و وحشی و حرفه‌ای در رانندگی زده‌اند.

راننده این پورشه قرمز روشن، راجر ردواس دوست و شریک کاری واکر بوده که تجربه خوبی در مسابقات ماشین‌رانی داشته و در این سانحه با اسب بخارِ سه برابر یک وسیله نقلیه معمولی حرکت می‌کرده. یعنی قادر بوده ۶۰ مایل در ساعت را در ۳.۹ ثانیه طی کند و بدون شک به همان اندازه که زیباست، قدرتمند بوده است. پس از تصادف مرگبار نوامبر ۲۰۱۳، کریستین روداس، همسر راجر، شکایاتی را مبنی بر تبلیغات دروغین و تست مقاومت اشتباه علیه پورشه تنظیم کرد. او مدعی شد که سیستم تعلیق این خودرو، پیش از چپ کردن در انتهای جاده از کار افتاده است. او همچنین معتقد است پورشه کاررا جی‌تی، فاقد حفاظت‌های لازم در هنگام تصادف است و همچنین لازم بود مخزن سوخت بهتری برای آن تعبیه می‌شد.

4-
چهره‌های مشهور دیگری هم بوده‌اند که تصادفات شدیدی را با پورشه تجربه کرده‌اند:

- تصادف کریس براون، خواننده مشهور آمریکایی در می‌۲۰۱۳، در حین رانندگی یک پورشه ۹۱۱ در بورلی هیلز.

‫- لیندزی لوهان و تصادف جدی‌اش حین راندن یک پورشه ۹۱۱ کاررای دیگر در ۲۰۱۲.

‫- تصادف پورشه ۹۱۱ خانواده نیکول کاستوراس پس از اعتراض نسبت به پتروشیمی کالیفرنیا.

- تصادف مشهور ۲۰۰۶ که منجر به مرگ لادرا رنچ ۱۸ ساله شد.

- مرگ بابی فیلز، بازیکن بسکتبال تیم شارلوت هورنت كه او هم از قربانیان تصادفات پورشه در سال ۲۰۰۰ است.

5-
نمره خودروهای پورشه از لحاظ امنیت و مقاومت در سانحه، ۹.۰ است، ‌که در قیاس با اتومبیل‌های دیگر امتیاز بسیار بالایی است،‌ ولی نکته حائز اهمیت دیگر آن است که خیلی از خودروهای پورشه نه توسط آژانس‌های آمریکایی و نه آژانس‌های دیگر مورد آزمون مقاومت در تصادف قرار نمی‌گیرند.

6-
از لحاظ آپشن‌های امنیتی (کیسه هوا،‌ ترمز ضدقفل و ضدسرقت بودن و...) پورشه در میان برترین‌هاست، که حتی قابلیت اضافه کردن آپشن‌های اتومات کروزر و چراغ دینامیک و موارد بسیار دیگری را هم دارد.

7-
نیک تورک، سخن‌گوی پورشه می‌گوید: راندن خودروی ۹۱۱ کاررا،‌ برای عموم مردم آسان نیست و مهارت بیشتری نیاز دارد. او اضافه کرد: این سری از تولیدات پورشه تنها فنون رانندگی بیشتری را می‌طلبند، وگرنه به آسانی خودروهای دیگر رانده می‌شوند.

چهلچراغ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
1
26
خوب شد گفتی، داشتم میخریدما!
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
8
مورد ایرانیش یادتون رفت عجیبه همه هم با پورشه به درخت زدن!
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
1
15
باشه ، دیگه پورش نمیخرم
همین پراید رو میخرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
7
امکانات امنیتی (کیسه هوا) با سرعت پایین کارخودشو درست انجام میده والا با سرعت بالای 120 که بتن هم باشه ازهم می پاشه چه برسه به یه کیسه هوا....!
محمد جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
1
8
وای چه بد!!!
من میرم پورشمو میفروشم پراید میخرم!!!!
شراره
|
Canada
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
3
از ان نترس كه هياهويي داره از ان بترس كه سر به تويي داره.
u j
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
2
برید یه پراید رو شاخ به شاخ بزنید به پورشه یا هردوتاشو با سرعت ثابت بزنید به دیوار بعد بیاید صحبت کنیم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار