نوسان هورمونی بر وزن خانم ها اثر دارد!
کد خبر: ۸۵۹۷۲
تاریخ انتشار: 2017 September 18    -    ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کاهش وزن شدید دلایل زیادی دارد و ژنتیک فقط یکی از علت های آن است ، پس نمی توان فقط بر این اصل تکیه کرد . تلاش برای بالا بردن وزن ، مانند رژیم های لاغری باید با برنامه و اصول خاصی باشد و خوردن بیشتر نمی تواند باعث افزایش وزن شود . بدن برای چاقی و لاغری باید توازن خود را حفظ کند . علاوه بر بررسی های پزشکی ای که باید بر روی...
نوسان هورمونی بر وزن خانم ها اثر دارد!به گزارش «تابناک با تو»؛ بدون انجام آزمایش های کامل و دقیق نمی توان دلیل لاغری را پیش بینی کرد و خانم ها نباید بدون انجام آزمایش و سر خود هیچ رژیمی بگیرند خصوصا وقتی که نسبت وزن و قد هیچ تناسبی ندارد . مثلا شخصی با ۱۷۰ سانتی متر قد و وزنی حدود ۴۷ کیلوگرم ، بیش از ۲۰ کیلوگرم کاهش وزن دارد و باید برای بهبود این مسئله ، به پزشک خود مراجعه کند .
 
 نوسان هورمونی بر وزن خانم ها اثر دارد!

آیا نوسان هورمونی بر وزن خانم ها اثر دارد ؟

کاهش وزن شدید دلایل زیادی دارد و ژنتیک فقط یکی از علت های آن است ، پس نمی توان فقط بر این اصل تکیه کرد . تلاش برای بالا بردن وزن ، مانند رژیم های لاغری باید با برنامه و اصول خاصی باشد و خوردن بیشتر نمی تواند باعث افزایش وزن شود . بدن برای چاقی و لاغری باید توازن خود را حفظ کند . علاوه بر بررسی های پزشکی ای که باید بر روی خانم های جوانی که کاهش وزن دارند انجام شود ، پیشنهاد می کنیم برای افزایش وزن ، مصرف خوراکی ها و غذاهایی را شروع کنید که به آنها علاقه ی بیشتری دارید .

البته منظور خوراکی هایی است که ارزش غذایی دارند . انواع سبزی علاوه بر اینکه برای بدن مفید هستند ، خاصیت اشتها برانگیزی هم دارند و می توانند مفید باشند .

نکته مهم : اگر خانمی که کاهش وزن شدید دارد نمی تواند حجم غذایش را افزایش دهد می تواند دفعات غذا خوردن را بیشتر کند و مثلا در روز ۵ وعده غذا بخورد .

باید به این موضوع هم توجه کرد که لازم است فرد با خوردن ، انرژی کالری کافی به بدن خود برساند . شیوه زندگی سالم می تواند در رسیدن بدن به تعادل موثر باشد . افرادی که با کاهش وزن روبرویند باید شیوه ی زندگی خود را تغییر دهند مثلا اگر خیلی زیاد ورزش می کنند ، بدون اینکه انرژی لازم را کسب کنند یا داروهایی مصرف کنند که در سوخت و ساز بدن اختلال ایجاد می کند ، یا دیر می خوابند و دیر از خواب بیدار می شوند ، باید بدانند با این روش تعادل بدنشان بهم می ریزد و می تواند دلیل لاغری شان باشد .

 نوسان هورمونی بر وزن خانم ها اثر دارد!

پیاده روی و انجام حرکات کششی

پیاده روی و انجام حرکات کششی برای این خانم ها بسیار موثر است چرا که باید تلاش کنند تا به وزن استاندارد برسند .

مسائل روانی ، در چاقی و لاغری های این چنینی نقش مهمی دارند . اگر کسی از ظاهرش بیش از حد ناراضی باشد و به همین دلیل حرص بخورد و به خود استرس وارد کند ، هیچ روش درمانی ای نمی تواند به او کمک کند . ما معمولا به خانم هایی که کاهش وزن شدید دارند توصیه می کنیم روی تلاش هایی که برای افزایش وزن آغاز می کنند ، حساسیت نداشته باشند . مثلا روزی چند بار روی ترازو نروند و با مشاهده ی هر کاهش یا افزایشی خود را آزار دهند و فکر و خیال کنند زیرا نوسان هورمونی روی وزن خانم ها تاثیرگذار است .

علاوه بر اینها ، بهتر است حتما با یک روان درمانگر هم مشاوره کنند و بدانند بدن زن زیبا تنها عامل برتری او نیست ! با اعتماد به نفس بالا ، برنامه ریزی کنند و از پزشک خود کمک بگیرند .
 
نوسان هورمونی بر وزن خانم ها اثر دارد! 
 
تیروئید

علاوه بر نوسان هورمونی و عوامل دیگری که اشاره کردیم : تیروئید ، عملکرد تخمدان ها ، مقدار هورمون انسولین ، نداشتن تعادل کلسیم و فسفر نیز میتوانند در لاغری نقش داشته باشند .

کارشناسان کم خونی فقر آهن را هم یکی از عواملی که باعث کم اشتهایی می شود می دانند . خوشبختانه با انجام آزمایش هایی ساده و معمولی می توان به این مسئله پی برد و به راحتی درمانش کرد .
 
منبع: rastineh.com
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار