شام یک میلیارد دلاری اوباما و شغل آینده وی
کد خبر: ۸۵۷۲
تاریخ انتشار: 2015 August 23    -    ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
امان از دست این رسانه ها؛ نمی شود آدم معروفی باشی و کاری کنی که از دید آنها پنهان بماند. معمولا خبرنگارانی وجود دارند که تلاش می کنند به ابعاد خصوصی زندگی افراد معروف بویژه آنچه در میهمانی های خصوصی آنها می گذرد پی ببرند و گویا «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا قربانی یکی از این خبرنگاران شده است.
 
ماجرا از آنجا شروع شد که روزنامه نیویورک تایمز چند روز قبل مطلبی را با این عنوان که اوباما بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری خود به چه کاری مشغول خواهد شد منتشر کرد.

هرچه در دوره های قبلی روسای جمهور آمریکا تمایل کمتری برای اطلاع از روزگاز افرادی همچون جرج بوش و یا بیل کلینتون در دوران پس از ریاست جمهوری وجود داشت اما اشتیاق برای دانستن از روزهای پسا ریاست جمهوری اوباما زیاد است.

به نوشته این روزنامه خانواده اوباما در ماه فوریه یک میهمانی شام در کاخ سفید ترتیب می دهند و اهمیت آن برای شخص اوباما به حدی بوده که حتی تا بعد از نیمه شب هم طول می کشد و رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به یکی از میهمانان که می گوید «دیر وقت است بهتر است ما برویم» می گوید «زمانش که برسد خودم شما ها را بیرون می کنم»

اما دلیل برگزاری این میهمانی و به درزا کشیدن آن تا بعد از نیمه شب چه بود؟ آیا اوباما این میهمانی را برای حل یکی از مشکلات بزرگ داخلی و یا خارجی ترتیب داده بود؟ جواب منفی است . این میهمانی که با حضور 13 فرد ثروتمند ساکن آمریکا برگزار شد یافتن شغلی برای اوباما برای دوران پس از ریاست جمهوری و تامین منابع مالی مورد نیاز برای آن بود.

اولین و جدی ترین پیشنهادی که به اوباما شد این بود که وی نیز همانند پیشنیان خود اقدام به راه اندازی یک کتابخانه کند. در این بین اما پیشنهادات جالبی به اوباما شد و آن اینکه وی می تواند اولین کتابخانه دیجیتال ریاست جمهوری را راه اندازی کند و مراجعه کنندگان به این کتابخانه بتوانند از سراسر جهان به آن مراجعه کرده و حتی سخنرانی های روسای جمهوری را گوش کنند.

هزینه ای که برای ساخت چنین کتابخانه ای اعلام شد یک میلیارد دلار است. عمده شرکت کنندگان در این میهمانی که تا ساعت 2 صبح طول کشیده افرادی بودند که در انتخابات ریاست جمهوری 2008 و 2012 از تامین کنندگان منابع مالی کمپین انتخاباتی اوباما بودند .

بر همین اساس یکی از مشاغلی که احتمال زیادی دارد اوباما پس از سال 2017 به آن مشغول شود کتابداری است.

احتمالات دیگری که در این مورد وجود دارد آن است که شاید اوباما برای 14 سال دیگر یعنی زمان اتمام تحصیلات «ساشا» دخترش، در واشنگتن بماند.

احتمال دیگر آن است که وی در دانشگاه کلمبیا دفتری را برای خود دست و پا کند. از دیگر احتمالاتی که وجود دارد حضور اوباما در فیلم های سینمایی هر چند برای دقایقی اندک است.

این موضع پس از سال 2012 و در دیداری که «استوین اسپیلبرگ» کارگردان مطرح هالیود از کاخ سفید داشت مطرح شد. وی در آن دیدار عنوان داشت که قصد دارد پس از پایان دوران ریاست جمهوری اواما نقشی هر چند کوچک را به وی بسپارد.

با این وجود اما احتمال دایر کردن کتابخانه از سوی اوباما بسیار زیاد است چون خبر می رسد که مشاوران اوباما به دنبال یافتن طراحی مطرح برای سپردن کارهای راه اندازی کتابخانه به وی هستند.

جام جم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار