جوانترین خلبان زن بویینگ ۷۷۷
کد خبر: ۸۵۷۱۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 16    -    ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
دیویا خوش شانس بود که حمایت خانواده ای دوست داشتنی را پشت سر خود حس می کرد. او در این باره می گوید: والدینم بزرگترین حامی من بودند. با اینکه مشکلات مالی مانع پرداخت هزینه های مدرسه ی من می شد، اجازه نمی دادند به این گونه مسائل توجهی نشا ن دهم.
 
 
جوانترین خلبان زن بویینگ ۷۷۷  اختصاصی «تابناک باتو»؛ خلبان شدن اصلا کار آسانی نیست، سخت تر از آن اما به چالش کشیدن کلیشه های جنسیتی و تبدیل شدن به هوانوردی مونث است.

اما این موضوع نتوانست مانع موفقیت خلبانی هندوستانی به نام آنی دیویا بشود. دیویای سی ساله اکنون جوانترین فرمانده ی زن شرکت بویینگ در سرتاسر دنیاست و اکنون به آرزوی کودکی خود رسیده است.

آرزوی بزرگ

دیویا می گوید: از دوران کودکی همیشه دوست داشتم یک خلبان بشوم. در آن دوران کسی را که در مورد خلبانی اطلاعاتی داشته باشد، نیافتم. راهنمایی نداشتم. پرواز تنها خواسته ی من بود.

دیویا تسلیم نمی شود. علاقه اش را دنبال می کند.‌ به جستجوی افرادی می پردازد که بتوانند او را به سمت هدفش رهنمون شوند. در نهایت و در هفده سالگی برای حضور در مدرسه ی پرواز ثبت نام کرد.
بیشتر همکلاسی های او سابقه ی پرواز داشته یا دارای پدر یا مادری از خانواده ی این صنعت هوایی بوده اند.

وی می گوید: هیچ چیزی درباره ی هواپیما و تکنولوژی نمی دانستم و سابقه ی پرواز یا راهنمایی مجرب نداشتم و حضور در این مدرسه برای من چون ورود به دنیای ناشناخته ها بود.
 
جوانترین خلبان زن بویینگ ۷۷۷
 

پیش به سوی موفقیت


همچنین وی باید تفاوت های فرهنگی را درمی‌یافت، چون از شهری کوچک در جنوب شرقی هند به پر جمعیت ترین ایالت هندوستان نقل مکان کرده بود.

طبق گفته های دیویا حتی طرز لباس پوشیدن وی نیز با دیگران تفاوت داشت. دوستانش همگی از شهرهای خوب و پر از امکانات آمده بودند و در بهترین مدارس تحصیل کرده بودند. آنی اخلاق کاری و تعهد قوی نسبت به موفقیت را عامل پیشرفت خود می داند حتی با اینکه در آغاز با مشکلاتی مواجه بوده است.
 
جوانترین خلبان زن بویینگ ۷۷۷
 

حمایت خانواده


دیویا خوش شانس بود که حمایت خانواده ای دوست داشتنی را پشت سر خود حس می کرد.
او در این باره می گوید: والدینم بزرگترین حامی من بودند. با اینکه مشکلات مالی مانع پرداخت هزینه های مدرسه ی من می شد، اجازه نمی دادند به این گونه مسائل توجهی نشا ن دهم.

وی دوره ی آموزشی خود را در نوزده سالگی به پایان رسانده و خیلی زود کار خود را در شرکت ایر ایندیا آغاز می کند و اکنون دارای ده سال سابقه ی کاری به عنوان یک خلبان است.
وی همیشه با چهره ی شگفت زده ی افراد مختلف مواجه می شود. مردم همیشه از من میپرسند شما خلبان هستید؟ گویی قصد دارند بگویند که تو چگونه با این سن کم خلبانی می کنی.

پرواز، پرواز و پرواز


جوانترین خلبان زن بویینگ ۷۷۷ 
دیویا از لحظه لحظه ی شغلش لذت می برد. همه چیز شغلم را دوست دارم، سفر، حتی پوشیدن یونیفورم. پرواز پر از ماجراجویی است. هدف بعدی من فرماندهی هواپیماهایی پیشرفته تر است. همچنین آموزش؛ من عاشق این هستم که خلبان تربیت کنم. من بسیار خوشحالم چون داستان زندگی من می تواند الهام بخش بسیاری باشد.

مهمتر از همه اینکه با وجود موفقیت، این شخصیت فریبا همچنان متواضع است. بسیاری از افراد سخت تلاش می کنند و به جایی نمی رسند. فرصت های پیش رو نیز در مسیر موفقیت اهمیت بسیار بالایی دارند. به نظرم خود من در بهترین مکان و در بهترین زمان حضور داشته ام. من می خواستم که خلبان بشوم، اما شانس هم با من یار بود و صد البته شرکت ایر ایندیا نیز با دادن فرصت پیشرفت به من سهم بسزایی در موفقیت من داشت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
4
10
فرمزش ساختگی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
1
30
به ورزشگاه چی رات میدن؟
اسماعیل
|
United States
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
9
8
چون دوره آموزش خلبانی فقط یک سال و برخی مواقع دو سال است و هیچ پیش زمینه تحصیلی نیاز ندارد، افراد در سنین خیلی پایین میتوانند خلبان شوند. بعدش با توجه به تعداد ساعات پروازی رتبه بندی میشوند. اشکال مدارس خلبانی این است که بورس تحصیلی ندارند و فقط باید شهریه تحصیلی پرداخت و بعدش همه راه هموار است چونکه نیازی به استعداد هم ندارد. امروزه هزاران خلبان جوان دختر و پسر در دنیا وجود دارند. مثلا ملکه زیبایی سابق اروپا از کشور هلند هم در 19 سالگی خلبان شد و الان در سن 24 سالگی یکی از خلبانان موفق بویینگ در یکی از شرکتهای هوایی اروپا است. یعنی هم از خانم بالا جوانتر، هم بسیار زیباتر، و هم بسیار موفقتر است.
يك شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
23
حالا اگر ايران بود دوچرخه هم نميتونست سوار بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
6
5
فضانورد که نشده!
خلبانی هواپیمای مسافری به هیچ وجه، به هیچ وجه کار سختی نیست. در همین ایران خودمان می‌توان با صرف هزینه‌ای در حدود ۱۵۰ میلیون تومان ظرف ۲ سال به لایسنس ایرباس رسید. فقط باید پول کلاس‌های خلبانی و اجاره خلبان و مربی و سیمولاتور داشته باشی.
خلبانی تجاری را با خلیانی نظامی و جنگنده اشتباه نگیرید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
1
مبارکش بشه .
من هم دوست داشتم خلبان بشم و خیلی بیشتر از این خانم برای خلبان شدن تلاش کردم ولی نشد که نشد که نشد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
10
9
اگه مثل رانندگی خانوما باشه خدا به فریاد مسافرها برسه ! :)
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
4
جای شکرش باقیه هواپیما پارک دوبل نداره!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
0
1
بعضی مردان حسود این جا حضور دارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار