بدون دارو سنگ کلیه را دفع کنید
کد خبر: ۸۵۶۶
تاریخ انتشار: 2015 August 23    -    ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
 حسینی متخصص گوارش گفت: اولین توصیه که می‌توان برای پیشگیری سنگ کلیه داشت، مصرف زیاد مایعات بویژه آب است.

حبیب الله حسینی متخصص بیماری‌های گوارش گفت: یکی از دردناکترین علت‌های مراجعه به بیمارستان سنگ کلیه است، سنگ کلیه می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد، اعم از کم تحرکی و مصرف کم مایعات گرفته  تا پرکاری تیروئید و پاراتیروئید، مصرف خود سرانه یا زیاد داروهای کلسیمی مصرف زیاد پروتئین‌های حیوانی و نمک و...

وی در ادامه نوشیدن آب فراوان را کی از راهکارهای مهم در دفع سنگ کلیوی بویژه دانست، و افزود: بیماران مبتلا به سنگ کلیه باید حداقل به میزان 2 لیتر و با افزایش دما در فصل تابستان با مناطق گرم 3 لیتر همراه با وعده‌های غذایی و در طول روز آب بنوشند.

دکتر حسینی با اشاره به این که ایجاد سنگ‌های کلیوی به عوامل متعددی که مهم‌ترین آن‌ها زمینه‌های ارثی و اختلالات سوخت و ساز بستگی دارد و گفت: ابتلا به عفونت و مصرف خودسرانه داروها زمینه ایجاد سنگ را تشدید می‌کند.

این متخصص گوارش اظهار داشت: افرادی که از سنگ بویژه سنگ‌های ریز رنج می‌برند، بهتر است، از مصرف اسفناج، بادام‌زمینی ، آب مرکبات، نوشابه‌ها خودداری کنند، و به جای آن از خیار، کرفس، جعفری، نعناع و مواد غذایی برای دفع سنگ کلیه استفاده کنند.

حبیب الله حسینی در پایان خاطرنشان کرد: سنگ کلیه به ته‌نشین شدن مواد معدنی در لوله‌های ادراری و سفت شدن و کریستالیزه شدن آن گفته می‌شود، که با علائمی همچون درد شدید نواحی پهلوکمر و نواحی پایین لگن بهمراه است، که اولین توصیه که می‌توان برای پیشگیری سنگ کلیه داشت مصرف زیاد مایعات بویژه آب است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار