خانم مجری مرموز بنفش پوش کره شمالی +عکس
کد خبر: ۸۵۵۰۴
تاریخ انتشار: 2017 September 13    -    ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کمال قبیسی، تحلیلگر نشریه العربیه، چاپ امارات عربی متحده درباره مشهورترین مجری تلویزیون کره شمالی نوشت:
 
بخش اعظم شنوندگان خارجی این خانم مسن که گزارش‌های خبری معمولی را قرائت می‌کند، معتقدند، وی آغاز جنگ جهانی سوم یا وقوع رویداد وحشتناک دیگری را اعلام می‌کند، چون نمی‌فهمند که وی در واقع از چه چیزی سخن می‌گوید. شیوه پرحرارت سخنرانی و همچنین ارتعاشات و خشونت در صدای خانم ری، چون هی، مجری ۷۴ ساله، وی را از شهرت بین المللی برخوردار کرده است. وی از سال ۱۹۷۱ در تلویزیون دولتی کره شمالی کار می‌کند و اخیرا معروفیت وی بازهم بیشتر شده است.
 

خانم مجری مرموز بنفش پوش کره شمالی=
 
وقتی وی روز یکشنبه در زمینه آتشفشان خاموش پکتوسان، در کنار مرز چین که دکوراسیون مورد علاقه تلویزیون کره شمالی است، ظاهر شده و انجام ششمین آزمایش هسته‌ای این کشور را اعلام کرد، این برای خیلی‌ها غیر منتظره بود. این آزمایش هسته‌ای باعث وقوع دو زمین لرزه شد. "زلزله" نظامی در سطح بین المللی و همچنین زلزه واقعی به شدت شش درجه ریشتر در خود کره شمالی و شهر همجوار در چین.
 
لباس بنفش رنگ
 
اگر ما ده‌ها فیلم در یوتیوب را تماشا کنیم، می‌بینیم که این خانم مجری در اکثریت سخنرانی هایش در تلویزیون لباس زنانه سنتی کره‌ای "هانبوک" را پوشیده و رنگ بنفش را ترجیح می‌دهد. وی با صدای غرنده و آتشفشانی خود اخبار را خوانده و بویژه هنگامی که نام کیم جونگ اون، دیکتاتور کره شمالی، درخشان‌ترین دوستدار جنگ افزار هسته‌ای بالستیک را بر زبان می‌آورد، شنوندگان خارجی را دچار هیجان و رعد و برق می‌کند.
 
با مطالعه زندگینامه وی آگاه می‌شویم که هنگام اشغال کره توسط ژاپن در خانواده فقیری در استان کانگوون به دنیا آمده است. در رشته هنر دانشگاه تئاتر و سینمای پیونگ یانگ تحصیل کرده و سپس وی را به عنوان مجری برنامه‌های اخبار در تلیویزون مرکزی کره شمالی انتخاب کرده اند. وی طی اندکی بیش از سه سال کار یکی از مشهورترین مجریان تلویزیون کشورش شد و در سال ۱۹۹۴ خبر مرگ کیم ایل سونگ، بنیانگذار دولت کره شمالی و سازنده دیکتاتوری هسته‌ای فعلی را برای همه قرائت نمود.

وی تلاش می‌کرد تا حد ممکن جلوی اشکهایش را بگیرد‌
 
می‌نویسند وقتی خبر مرگ رهبر را می‌خواند مثل بچه گریه می‌کرد و به همراه وی میلیون‌ها نفر از شهروندان کره شمالی می‌گریستند. ۱۷ سال بعد همچنین خبر مرگ کیم جونگ ایل، پسر رهبر اول را قرائت کرد، اما تلاش می‌نمود تا حد ممکن جلوی اشکهایش را بگیرد. همچنین می‌بینیم که این بار لباس بنفش رنگ حود را کنار گذاشته و لباس مشکی عزاداری را پوشیده بود.
 
همچنین با خواندن زندگینامه ری، چون هی مطلع می‌شویم که وی کار در تلویزیون را به پایان رسانده و جزو مجریان ذخیره است. فقط هنگام پخش مهم‌ترین احبار و رویدادهای فوقالعاده وی را به کاردعوت می‌کنند. از جمله روز شنبه گذشته وی از ساخت بمب هیدرژنی توسط کره شمالی خبر داد. در زندگینامه کوتاه وی که در سایت روزنامه South China Morning Post منتشر شده، گفته نمی‌شود که این خانم مجری چند فرزند دارد. فقط اطلاع داده می‌شود که وی به همراه شوهرش در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی زندگی می‌کند. بقیه نکات در زندگی این گوینده مشهور معلوم نیست و راز دولتی محسوب می‌شود. 
 
آریا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار