درختان بازمانده در سراسر جهان +عکس
کد خبر: ۸۵۴۷۶
تاریخ انتشار: 2017 September 13    -    ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
بعد از هر فاجعه طبیعی یا انسانی که به نظر می‌رسد هیچ موجود زنده‌ای نمی‌تواند جان سالم به در ببرد، یک درخت شجاع و مقاوم از ویرانه‌ها سربرمی آورد. درختان بی شماری در سراسر جهان وجود دارند که از این رویدادهای فاجعه بار جان سالم به در برده اند. آن‌ها برای مردم محلی نماد امید هستند و بازتاب شجاعت و روحیه جوامع تحت تاثیر هستند. به لطف پوشش گسترده رسانه ها، برخی از این درختان اکنون مجبوب شده اند و در مرزهای جغرافیایی و سیاسی خود مورد احترام هستند. بیایید نگاهی به برخی از این «درختان بازمانده» بیندازیم.
 
درخت گلابی بازمانده یازده سپتامبر

یک درخت گلابی به شدت آسیب دیده از میان ویرانه‌های برج‌های مرکز تجارت جهانی سابق در نیویورک سیتی بعد از حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بیرون کشیده شد. این درخت در دهه ۱۹۷۰ کاشته شده بود. وقتی نجات یافت شرایط بدی داشت و تن‌ها یکی از شاخه‌های آن زنده بود. از آن زمان از این درخت مراقبت شده تا سلامت خود را بازیافته و در نزدیکی یادبود ملی ۱۱ سپتامبر در در منهتن کاشته شده است. از سال ۲۰۱۳ نهال‌های این درخت بازمانده توزیع می‌شود تا در جوامع مختلف سراسر جهان کاشته و محافظت شود. علاوه بر این درخت شش درخت دیگر نیز بازمانده حمله یازده سپتامبر هستند که هم اکنون در نزدیکی تالار شهر نیویورک و پل بروکلین کاشته شده اند.

 درختان بازمانده در سراسر جهان
 
درختان بازمانده در سراسر جهان 
 

 
 ناورن آمریکایی، بازمانده بمبگذاری شهر اوکلاهما

در ۱۹ آوریل ۱۹۹۵ یک بمب قدرتمند در ساختمان فدرال در مرکز شهر اوکلاهما منفجر شد و ۱۶۸ نفر را کشته و نزدیک به ۷۰۰ نفر را زخمی کرد. حدود ۶۵۰ نفر داخل ساختمان بمبگذاری شده بودند. در میان بازماندگان یک درخت نارون صدساله قرار داشت که در پارکینگ این خیابان قرار داشت. کارمندانی که زود می‌رسیدند می‌توانستند زیر سایه آن اتومبیل خود را پارک کنند. نیروی انفجار بیشتر شاخه‌های درخت را از بین برد و تنه آن پر ازخرده‌های شیشه و آوار شد. درخت را برای تحقیقات و جمع آوری مدارک از شاخه‌ها و پوسته اش تقریبا خرد کردند، اما در نهایت مردم جمع شدند و آن را نجات دادند. امروزه یک نوشته در کنار درخت به چشم می‌خورد: «روح این شهر و این ملت شکست نخواهد خورد؛ ایمان ما با ریشه‌های عمیقش ما را حفظ می‌کند.» صد‌ها نهال از این درخت هر سال توزیع می‌شود و اکنون در مکان‌های عمومی و خصوصی سراسر آمریکا نگهداری می‌شود.

 درختان بازمانده در سراسر جهان
 
درختان بازمانده در سراسر جهان 
 
درختان بازمانده در سراسر جهان 
 

 
درخت کاج بازمانده سونامی ۲۰۱۱
 
در سونامی سال ۲۰۱۱ در ژاپن یک جنگل کامل در ساحل مرکزی این کشور نابود شد و فقط یک درخت کاج تنها باقی ماند. از میان ۷۰ هزار درخت فقط این درخت کاج ۲۵۰ ساله جان سالم به در برد. اگرچه این درخت ابتدا زنده ماند، اما شوری زمین به آرامی ریشه‌های آن را کشت تا اینکه درخت ۱۸ ماه بعد مرد. پس از آن یک اسکلت فلزی در تنه این درخت ۲۷ متری قرار گرفت تا شکل آن را حفظ کند. شاخه و برگ‌های مصنوعی ساخته شده از رزین نیز به آن اضافه شد.

درختان بازمانده در سراسر جهان 
 
درختان بازمانده در سراسر جهان 
 

 
هیاکو جوموکا؛ بازمانده بمب اتمی

پس از آنکه بمب اتمی مناطق بزرگی از هیروشیما را در سال ۱۹۴۵ نابود کرد، یکی از دانشمندان منهتن پیش بینی کرد که زمین از حیات خالی خواهد شد و هیچ چیز تا ۷۵ سال آینده رشد نخواهد کرد. اما بهار بعد شاخه‌های جدیدی در میان آوارهای شهر دیده شد. علاوه بر آن جوانه‌های تازه، صد‌ها درخت در نزدیکی مرکز انفجار، انفجار را پشت سر گذاشتند. اگرچه آن‌ها به شدت شکسته و آسیب دیده بودند، اما جان سالم به در بردند و به زودی دوباره سالم شدند. این درختان یک پیام قدرتمند برای بازماندگان داشتند و به آن‌ها امید می‌دادند که می‌توانند شهر را بازسازی کنند.
 
بعد از جنگ، ۱۷۰ درخت از ۳۲ گونه مختلف در ۵۰ مکان مختلف در شعاع ۲ کیلومتری مرکز انفجار حفظ شدند. نزدیک‌ترین درخت ۳۷۰ متر از مرکز انفجار فاصله داشته است. اگرچه درخت اصلی توسط انفجار واژگون شد، اما ریشه‌های آن زنده ماندند و جوانه‌های جدید زدند. این درختان در زمین‌های ساختمان‌های عمومی، معابد و زیارتگاه‌ها قرار داده شدند و تحت مراقبت دولت هیروشیما هستند. بذر و نهال آن‌ها در شهر و بین مردم ژاپن و کشورهای دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود و این درختان جدید در سراسر جهان رشد می‌کنند.
 
 درختان بازمانده در سراسر جهان
 
درختان بازمانده در سراسر جهان 
 
درختان بازمانده در سراسر جهان 
 
درختان بازمانده در سراسر جهان 
 
درختان بازمانده در سراسر جهان 
برترین ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار