۷ انسان نجات یافته که خودکشی کرده‌اند+عکس
کد خبر: ۸۵۴۷۰
تاریخ انتشار: 2017 September 13    -    ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
شاید شما هم کسانی را دیده باشید که از یک یا چند حادثه ی مرگبار و بسیار خطرناک جان سالم بدر برده اند اما در نهایت در نتیجه ی یک حادثه ی بسیار ساده و پیش پا افتاده جان خود را از دست داده باشند. در چنین شرایطی بدون شک شما شگفت زده شده اید و این موضوع دستکم برای چند دقیقه شما را در بهت و حیرت فرو برده است. ممکن است فکر کرده باشید که این اتفاق به ندرت می افتد اما در واقع این چنین رخدادی از آن چه که فکر می کنید بیشتر رخ می دهد. در ادامه ی این مطلب می خواهیم افرادی را به شما معرفی کنیم که از یک یا چند حادثه ی مرگبار نجات یافته اما در نهایت دست به خودکشی زده اند. با ادامه ی متن همراه باشید.

۱- روی سولیوان- ۷ بار از مرگ در نتیجه ی اصابت صاعقه جان سالم به در برد اما در نهایت خودکشی کرد
 
۷ انسان نجات یافته که خودکشی کرده‌اند

احتمال این که یک شخص در طول زندگی ۸۰ ساله خود مورد اصابت صاعقه قرار بگیرد ۱ در ۳٫۰۰۰ برآورد شده است. اما بین سال های ۱۹۴۲ تا ۱۹۷۷، یک نگهبان پارک حیات وحش به نام روی سالیوان دنیای احتمالات را به طور کلی به هم ریخت و ۷ بار مورد اصابت صاعقه قرار گرفت و هر بار نیز جان سالم بدر برد. شاید فکر کنید که این موضوع باعث شد که وی بیش از پیش قدردان زندگی خود باشد اما نه چنین نبود. سالیوان در ساعت اولیه روز ۲۸ سپتامبر ۱۹۸۳ در سن ۷۱ سالگی، ظاهراً به دلیل بی اعتنایی های همسرش به او، در حالی که در رختخواب بود با شلیک یک گلوله به سرش به زندگی خود پایان داد. جالب تر این که همسرش تا چند ساعت پس از مرگ شوهرش متوجه مرگ او نشده بود.
 


۲- استفن کرون- مردی که به ایدز مبتلا نمی شد اما در نهایت خودکشی کرد
 
۷ انسان نجات یافته که خودکشی کرده‌اند

استفن کرون، در سال ۱۹۹۶ متوجه شد که شریک زندگی اش به ایدز مبتلاست و به سرعت برای مشخص شدن وضعیت خودش به پزشک مراجعه کرد اما در نهایت معلوم شد که هیچ نشانه ای از ویروس اچ آی وی در بدن او دیده نمی شود. حتی بعد از اینکه شریک زندگی او و برخی دیگر از اطرافیان به دلیل ابتلا به این بیماری جان دادند، استفن کرون همچنان سالم بود و آثاری از این بیماری در بدنش وجود نداشت. علی رغم این که خون او بارها مورد بررسی قرار گرفته و پزشکان بارها تلاش کردند که گلبول های سفید خون او را به این بیماری آلوده کنند اما موفق نشدند.

در سال ۲۰۱۳ مردی که پزشکان را با خاطر مقاومت بی سابقه در برابر ویروس اچ آی وی در حیرت فرو برده بود در سن ۶۶ سالگی خودکشی کرد. خواهر کرون علت خودکشی او را احساس گناهی اعلام کرد که اسفتن پس از مرگ شریک زندگی و برخی از اطرافیانش حس می کرد.
 


۳- آنی رابینسون- زنی که از غرق شدن کشتی تایتانیک جان سالم بدر برد اما دو سال بعد خودکشی کرد
 
۷ انسان نجات یافته که خودکشی کرده‌اند

در سال ۱۹۱۴، دو سال پس از غرق شدن کشتی تایتانیک، آنی رابینسون ۴۲ ساله که از خدمتکاران سابق کشتی تایتانیک بود در اقیانوس اطلس در یک کشتی حضور داشت و برای دیدن دخترش به بوستون می رفت. در شب ۹ اکتبر، زمانی که کشتی داشت به مقصد نهایی اش نزدیک می شد، یک مه بسیار غلیظ کشتی را در بر گرفت. در این زمان بوق مخصوص کشتی که هنگام برخورد با مه به صدا در می آید به شدت به صدا درآمد. به نظر می رسد صدای این بوق چنان ترسناک بوده که خاطرات شب غرق شدن کشتی تایتانیک در سال ۱۹۱۲ را برای آنی زنده کرده بود. بنابراین آنی به سرعت از سالن غذاخوری خارج شده و به عرشه کشتی رفت.

اما هر جا که می رفت صدای بوق مه کشتی را می شنید و برای او حکم ناقوس مرگ را داشت. در نهایت او از روی نرده های اطراف عرشه کشتی عبور کرده و خود را به درون دریا پرت کرد. آنی رابینسون اولین نفر از ۱۰ نفر بازمانده ی غرق شدن کشتی تایتانیک بود که در سال های بعد خودکشی کرد. جک ثایر که در هنگام غرق شدن کشتی تایتانیک تنها ۱۷ سال سن داشت نیز پس از این که در یک برهه ی کوتاه زمانی پسر خود را در جنگ جهانی دوم و مادرش را به علت بیماری از دست داد با بریدن گلو و رگ های دستش به زندگی خود پایان داد. جالب این که مادرش نیز از بازماندگان غرق شدن کشتی تایتانیک بود.

از دیگر بازماندگان غرق شدن کشتی تایتانیک که بعدها خودکشی کردند می توان به دکتر واشنگتن داج، دکتر هنزی ویلیام فراونثال، جوها نیکانسن،جان مورگان دیویس، فردریک فلیت و فیلیس جین کویک که در زمان فاجعه ی تایتانیک تنها سه سال سن داشت اشاره کرد.
 


۴- تونی والتر- مردی که پس از جان سالم بدر بردن از بمب گذاری منچستر به زندگی خود پایان داد
 
۷ انسان نجات یافته که خودکشی کرده‌اند

مردی که در سال ۲۰۰۵ از حملات تروریستی شهر لندن جان سالم بدر برده بود تنها چند ساعت بعد از این که یک تروریست به نام سلمان عابدی، در ماه می ۲۰۱۷ خود را منفجر کرده و باعث مرگ ۲۲ نفر در کنسرت آریانا گرانده شد خودکش کرد. دوستان تونی والتر بر این باور بودند که علت خودکشی تونی این بوده که وی نمی خواسته دیگر در دنیایی زندگی کند که این حملات تروریستی ادامه دارند. ۱۲ سال قبل، تونی تنها چند متر با جایی که محمد صدیق خان خود را منفجر کرد فاصله داشت. این بمب گذاری انتحاری که در ایستگاه مترو «اجویر رود» (Edgware Road) رخ داد باعث مرگ هفت نفر شد و تونی نیز در این حادثه مجروح شده بود.
 


۵- بتانی تامپسون- دختری که از سرطان مغز جان سالم بدر برد اما به دلیل اذیت و آزار خودکشی کرد
 
۷ انسان نجات یافته که خودکشی کرده‌اند

در سال ۲۰۱۶، یک دختربچه ی ۱۱ ساله اهل اوهایو که در کودکی از یک نوع کشنده ی سرطان مغز جان سالم به در برده بود بعد از این که مورد آزار و اذیت و تهدید طولانی قرار گرفته بود با شلیک اسلحه به زندگی خود پایان داد. بتانی تامپسون که در آن زمان در دبیرستان تحصیل می کرد؛ به گفته ی مادرش، بعد از این که به شدت توسط چند تن از پسران همکلاسی اش مورد آزار و تمسخر در مورد صورتش قرار گرفت با شلیک گلوله خودکشی کرد. در سال ۲۰۰۸ مشخص شد که یک غده ی سرطانی در مغز بتانی در حال رشد است. با این وجود این غده از سر او خارج شده و مداوای او با موفقیت همراه شد.

اما در نتیجه ی جراحی های زیاد مغزی به اعصاب صورت او آسیب وارد شده و صورت او هنگام خندیدن کمی کج می شد. این خنده ی غیرمتعارف در کنار دیگر مشکلاتی که بیماری سرطان برای وی ایجاد کرده بود باعث شد که بسیاری او را مسخره کنند و در نهایت بتانی از این موضوع به ستوه آمده و با شلیک گلوله به رنج خود پایان داد.
 


۶- یوهانمن- مردی که قهرمان حملات یازده سپتامبر بود اما خودکشی کرد
 
۷ انسان نجات یافته که خودکشی کرده‌اند

یوهانمن یک نظافت چی پاره وقت بود که برای تمیز کردن دستشویی های قسمت شمالی برج های دوقلو در نیویورک استخدام شده بود و در حملات ۱۱ سپتامبر به خاطر نجات جان یک مرد به قهرمان کشور تبدیل شد. اما به گفته ی خانواده ی یوهانمن، این حادثه به طور کلی وی را تغییر داد و باعث شد که وی افسرده شده و به مصرف بی رویه مشروبات الکلی روی بیاورد و به همین دلیل همیشه از کار اخراج می شد. ۱۲ روز قبل از هفتمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر که در آن جان یک شخص را نجات داده بود، یوهانمن جان خود را گرفت.

وی که بیکار شده بود دیگر نمی توانست اجاره ی عقب افتاده ی خانه اش را بپردازد بنابراین چند دقیقه قبل از ساعت ۵ عصر روزی که صاحبخانه به وی اولتیماتوم داده بود باید تا ان روز اجاره های معوقه اش را بپردازد، بعد از نوشتن یک یادداشت به زندگی خود پایان داد. وی در یادداشتش قبل از مرگ چنین نوشت:

” دلیل این که خودم را کشتم این بود که باید خانه ام را تخلیه می کردم و من نمی توانستم بدون سرپناه به زندگی ام ادامه دهم. همچنین بعد از حملات ۱۱ سپتامبر بسیار افسرده شده بودم و در نوشیدن الکل زیاده روی می کردم. و این موضوع زندگی مرا ویران کرده است. به خاطر اعتیادم به الکل، دوستان و خانواده ام را از دست داده ام و بسیار تنها هستم. دیگر چیزی برای شاد بودن به غیر از گربه ام ندارم. شاید عجیب به نظر برسد اما واقعیت دارد. فقط می خواستم از کسانی که در تمام عمرم از خودم رنجانده بودم معذرت خواهی کنم.  من زمانی که به الکل اعتیاد نداشتم واقعاً انسان خوبی بودم. امیدوارم که اطرافیانم این موضوع را به یاد داشته باشند”.
 


۷- دن کالینز- سربازی که از چندین حادثه مرگبار در  افغانستان جان سالم به در برد اما در نهایت خودکشی کرد
 
۷ انسان نجات یافته که خودکشی کرده‌اند

در سال ۲۰۱۱، یک سرباز سابق نیروی زمینی ارتش ایالات متحده که شاهد مرگ دوستش در خط مقدم نبرد در افغانستان بود خودکشی کرد. سرجوخه دن کالینز، ۲۹ ساله، قبلاً چندین بار از ناحیه ی پشت و پا مورد اصابت قرار گرفته بود و دو بار نیز توانسته بود از انفجار مواد منفجره جان سالم به در ببرد. اما وقتی که دو تن از دوستان نزدیکش به نام های دین السون، ۲۲ ساله و توبی فاسفوس، ۲۹ ساله در خط مقدم نبرد در استان هلمند کشته شدند. وی پس از این اتفاق به خانه بازگشت اما در روز عید سال نو در خانه اش خود را حلق آویز کرد. در تصویر کالینز را در سمت راست و دوستش، دین السون را در سمت چپ می بینید.
 
روزیاتو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار