قیمت فحاشی در استادیوم‌ها مشخص شد
کد خبر: ۸۵۴۵۳
تاریخ انتشار: 2017 September 12    -    ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
باشگاه خونه‌به‌خونه پس از صدور حکم کمیته انضباطی در مورد دربی مازندران، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه خونه‌به‌خونه بابل، این باشگاه پس از رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات بازی با نساجی که حواشی زیادی در پی داشت، بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد. در رأی کمیته انضباطی، محمد خانبان مربی تیم بابلی به خاطر اعتراض به داور، به توبیخ کتبی و تیم نساجی مازندران به دلیل فحاشی تماشاگران به تیم مقابل، به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

ساعتی بعد از دیدار حساس دو تیم خونه‌به‌خونه و نساجی مازندران، به گواه مدارک و تصاویری که در خبرگزاری‌های معتبر کشور منتشر شد، شیشه‌های اتوبوس تیم را شکستند، با سنگ بدرقه‌مان کردند و تعدادی از هواداران بی‌گناه باشگاه را، مصدوم و با سرهای شکسته به خانه‌شان فرستادند. اوضاع بعضی از هواداران به قدری وخیم بود که اتوبوس تیم تعدادی از آنها را در مسیر بازگشت به بابل، سوار کرد تا مبادا آسیب جدی‌تری به این عزیزان وارد شود.

بعد از تمام این اتفاقات، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه نساجی را به پرداخت 5 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرده است. این رأی به خودی خود می‌تواند جو ورزشگاه‌ها را خراب‌تر کند.

5 میلیون؛ این جریمه باشگاه‌هایی خواهد بود که طرفداران‌شان با سنگ شیشه تیم اتوبوس میهمان را می‌شکنند، راننده اتوبوس‌شان را کتک می‌زنند و اینگونه هواداران‌شان را غرق در خون، به خانه‌هایشان می‌فرستند. فدراسیون در واقع با این حکم و حکم مشابهی که برای سه باشگاه دیگر صادر کرد، قیمت فحاشی و کتک خوردن هواداران را اعلام نمود! پس آن هواداری که سر و دستش شکست و غرق در خون به خانه‌اش رفت، باید حق خود را از چه کسی بگیرد؟
 

تیم خونه‌به‌خونه

پس از اتفاقات تلخ برای اتوبوس تیم خونه‌به‌خونه و هواداران در شهر قائمشهر، تنها توقع این بود که رأی کمیته انضباطی، مرهمی باشد برای این دردها، نه اینکه هوادار ما را بیش از گذشته، جریحه دارتر کند. باشگاه خونه‌به‌خونه همواره نشان داده تابع قوانین است و همین جا از تمام هواداران بابلی قویاً درخواست می‌کنیم، در بازی برگشت مقابل نساجی تنها تیم خود را تشویق کنند و بهترین میزبانی را از هم‌استانی خود داشته باشند. آن مسابقه میدانی خواهد بود برای هواداران خونه‌به‌خونه تا بار دیگر مظلومیت خود را بیش از هر زمان دیگری نشان دهند.

و در پایان ذکر چند نکته ضروری است؛ اول بار دیگر تاکید می‌کنیم این حکم بی شک می‌تواند بدعت خطرناک و تازه‌ای در فوتبال ایران باشد. تصمیمی که می‌تواند این فضا را به خاطیان دهد تا چنین اقداماتی در داخل یا بیرون از استادیوم انجام دهند و در نهایت با کمترین جریمه روبرو شوند.

 دوم؛ رئیس کمیته مسابقه سازمان لیگ هم در ورزشگاه حضور داشت و عملاً با رای صادره، یعنی حضور یا غیبت ایشان در ورزشگاه و بیرون از ورزشگاه، بی‌فایده بوده است.

سوم؛ فدراسیون فوتبال با این حکم نشان داد اگر بیرون از استادیوم برای هواداران اتفاقی رخ دهد، برایشان ارزشی ندارد و این مسئله به آنها مربوط نیست؛ آیا حتما باید برای هواداری اتفاق تلخی رخ دهد تا همه بیدار شوند؟ آیا جان هواداری که کیلومترها آمده تا بازی تیم محبوبش را تماشا کند، در بیرون از استادیوم برای مسئولان ارزش ندارد؟ و در آخر؛ باشگاه خونه‌به‌خونه علاقمند است تا استان مستعد مازندران در سال آینده یک نماینده در لیگ برتر داشته باشد اما توقع ما این است نگاه فدراسیون به تمام تیم‌های استان، یکسان و به دور از تبعیض باشد. 
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار