متبل بادمجان، غذای خوشمزه‌ی لبنانی
کد خبر: ۸۵۴۳۳
تاریخ انتشار: 2017 September 13    -    ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
بادمجان دارای خواص تغذیه‌ای بسیار مفید است. از ویتامین‌های موجود در بادمجان می‌توان به ویتامین‌های گروهB (مخصوصا B1 و B6)، ویتامین A و C و مواد معدنی مختلف از جمله كلسیم، فسفر، مس، گوگرد، منیزیم، پتاسیم و آهن اشاره کرد. مروز تصمیم داریم شما را با روش پخت متبل بادمجان، یک غذای خوشمزه‌ی لبنانی، آشنا کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت این خوراک خوشمزه، با ما همراه باشید.
متبل بادمجان، غذای خوشمزه‌ی لبنانی
اختصاصی تابناک باتو؛ بادمجان دارای خواص تغذیه‌ای بسیار مفید است. از ویتامین‌های موجود در بادمجان می‌توان به ویتامین‌های گروهB (مخصوصا  B1 و B6)، ویتامین A و C و مواد معدنی مختلف از جمله كلسیم، فسفر، مس، گوگرد، منیزیم، پتاسیم و آهن اشاره کرد. علاوه بر ویتامین‌ها و املاح یاد شده، بادمجان دارای خاصیت آنتی اکسیدانی فوق‌العاده‌ای است. این گیاه حاوی فیبر بالایی است از این رو برای درمان یبوست و کاهش کلسترول مفید است.
امروز تصمیم داریم شما را با روش پخت متبل بادمجان، یک غذای خوشمزه‌ی لبنانی، آشنا کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت این خوراک خوشمزه، با ما همراه باشید.

متبل بادمجان، غذای خوشمزه‌ی لبنانی

مواد لازم:

بادمجان: 2 عدد
آبلیمو: 5 قاشق غذاخوری
سیر رنده شده: یک حبه
ارده: سه قاشق غذاخوری
نمک: یک قاشق چایخوری
روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

بادمجان‌ها را پوست گرفته و از طول برش می‌دهیم. سینی فر را چرب کرده و بادمجان‌ها را کف آن می‌چینیم سپس سینی را داخل فری با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد به مدت حدود 50 دقیقه قرار می‌دهیم تا خوب پخته شده و له شوند.

بادمجان‌های پخته شده را خوب له می‌کنیم سپس آبلیمو، سیر رنده شده، ارده، روغن زیتون و نمک را به آن اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.

متبل بادمجان آماده است؛ آن را در ظرف سرو غذا ریخته و به دلخواه تزیین می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منابع: atyabtabkha ـ tebyan

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار