سریال‌های پرطرفداری که ادامه آنها ساخته نشد
کد خبر: ۸۵۳۶۳
تاریخ انتشار: 2017 September 12    -    ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
در سال های اخیر برخلاف باور عمومی و در کمال ناباوری سریال های تلویزیونی محبوب متعددی به یکباره و البته به اشتباه کنسل شده اند. هر روزه نیز خبر می رسد که برخی از سریال های تلویزیونی محبوب دیگر تمدید نخواهند شد و در میانه ی راه طرفداران خود را ناراحت و مبهوت رها خواهند کرد.
سریال‌های پرطرفداری که ادامه آنها ساخته نشد
در سال های اخیر برخلاف باور عمومی و در کمال ناباوری سریال های تلویزیونی محبوب متعددی به یکباره و البته به اشتباه کنسل شده اند. هر روزه نیز خبر می رسد که برخی از سریال های تلویزیونی محبوب دیگر تمدید نخواهند شد و در میانه ی راه طرفداران خود را ناراحت و مبهوت رها خواهند کرد.
 
در سال 2015، کنسل شدن ادامه ی پخش سریال های «هانیبال» و «کنستانتین» هواداران این سریال های را در بهت و حیرت فرو برد و در فصل بهار نیز خبر رسید که سریال های «ولگردی» (Galavant)، «ماپت ها» (The Muppets) و «گریندر» (The Grinder) دیگر ادامه نخواهند داشت. در حالی که عصر امروز سینما عصر فیلم های ابرقهرمانی است و به همین دلیل نه تنها پخش سریال های ابرقهرمانی ادامه دارد بلکه هر ساله شاهد افزایش تعداد سریال هایی با این مضامین هستیم. اما سریال های تلویزیونی بسیار بزرگ تر و محبوب تری نیز در ادامه در شرف کنسل شدن قرار دارند.

1- قلعه

در حالی که خبر می رسید تنها تعداد کمی از بازیگران و سازندگان سریال «قلعه» (Castle) برای فصل نهم قرارداد امضا کرده اند اما به ناگاه خبر رسید که ادامه ی سریال منتفی شده است. این سریال کمدی- جنایی داستان یک رمان نویس را روایت می کند که برای حل پرونده های جنایی مبهم با یک افسر پلیس جنایی همکاری می کند. بسیاری از این که می دیدند ناتان فیلون که در سریال «کرم شب تاب» (Firefly) نقش آفرینی به یاد ماندنی داشت بار دیگر در یک سریال خوش ساخت دیگر نقش اول را بازی می کند و می توانست هوش و حذابیت دیوانه کننده ی خود را بار دیگر به رخ بکشد خوشحال بودند.
 
سریال های تلویزیونی که نباید هیچ وقت کنسل می شدند 
 
استانا کاتیک نیز که به خاطر نقش هایش در فیلم های «روحیه» (The Spirit)، «ذره ای آرامش» (Quantum of Solace) و «24» شناخته می شد نقش افسر دایره جنایی را بازی می کرد. بزودی این زوج دل تماشاگران را ربوده و هیجان و ماجراجویی را به بهترین شکل ممکن با خطرات و پرونده هایی که با آن ها مواجه می شدند به خانه های طرفداران خود بردند. بعد از چندین فصل دیگر فیلون آن بازیگر دوست داشتنی سریال «کرم شب تاب» نبود و بعد از این که کاتیک نیز همراه با برخی بازیگران دیگر و تیم تولید در مرحله ی پیش تولید فصل نهم کنار گذاشته شدند شبکه ی ای بی سی تصمیم گرفت که ادامه ی سریال را کنسل نماید.
 

 
2- تحت تعقیب ترین های مارول

در سال 2016 وقتی اعلام شد که سریال « مامورین شیلد» (Agents of S.H.I.E.L.D) برای فصل چهارم تمدید شده است طرفداران این  سریال نفسی به راحتی کشیدند. از طرف دیگر ادامه داشتن عملیات فیل کولسون و دار و دسته ی نامتجانس او از مامورین ویژه نشان می داد که ساخت اسپین آف این سریال فعلاً از دستور کار خارج شده است. سریال «تحت تعقیب ترین های مارول» (Marvel's Most Wanted)  قرار بود داستان دو تن از اعضای گروه شیلد که قبلاً زن و شوهر بودند یعنی لنس هانتر و بابی مورس را روایت کندکه سعی می کردند یک نقشه ی خرابکارانه را خنثی کنند.
 
سریال های تلویزیونی که نباید هیچ وقت کنسل می شدند 
 
این دو شخصیت در فصل دوم سریال «مامورین شیلد» نقش های مهمی را بر عهده داشته و به شدت مورد توجه قرار گرفتند اما در فصل سوم از داستان جدا شدند و بسیاری منتظر آن بودند که این دو در اسپین آف چه کارهایی خواهند کرد و کار آن ها به کجا خواهد کشید. بسیاری از طرفداران سریال واقعاً دوست داشتند بدانند که چه بر سر شخصیت مورس خواهد آمد اما اگر چه اپیزود پایلوت این سریال ساخته شد اما مشخص گردید که این سریال ساخته نخواهد شد.
 


3- سی اس آی: سایبر

آن هایی که علاقه ای به سریال های تلویزیونی پلیسی ندارند ممکن است بر این باور باشند که در سال های اخیر فیلم های زیادی با سبک سی اس آی ساخته شده است. اولین سری از این سریال ها با عنوان «سی اس آی: بررسی صحنه جنایت» (CSI: Crime Scene Investigation) در سال 2015 بعد از 15 فصل نفس گیر به پایان رسید.
 
سریال های تلویزیونی که نباید هیچ وقت کنسل می شدند 
 
در سال 2002 سریال دیگری نیز با عنوان «سی اس آی: میامی» (CSI: Miami) شروع به پخش کرده و در سال 2012 به پایان رسید. سریال «سی اس آی: نیویورک» (CSI: NY) نیز بین سال های 2004 تا 2013 ادامه داشت اما سریال «سی اس آی: سایبر» (CSI: Cyber) تنها بعد از پخش دو فصل کنسل شد. تمامی این سریال های دنیای سی اس آی روی هم رفته ده ها جایزه دریافت کردند و بیش از 800 اپیزود را تولید کردند که تماشاگران را در مقیاس گسترده ای سرگرم می کرد اما همچنان کسی دوست نداشت این مجموعه سریال دیگر پخش نشوند. اما به نظر می رسد که در آینده ای نزدیک شاهد پخش سریال دیگری در این مجموعه باشیم.
 


4- مامور کارتر

شاید بزرگ ترین صدمه به دنیای تلویزیون در سال 2016 کنسل شدن ادامه ی سریال «مامور کارتر» (Agent Carter) باشد. شخصیت مامور پگی کارتر در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (Captain America: Civil War) نیز مرگ غمناکی داشته  و استیو راجرز نیز یا چشمانی اشکبار تابوت وی را حمل کرد.
 
سریال های تلویزیونی که نباید هیچ وقت کنسل می شدند 
 
بعد از این که در فیلم « کاپیتان آمریکا» این شخصیت کشته شد حضور او در سریال «مامور کارتر»  در کنار دیگر شخصیت های دوست داشتنی دیگر بار دیگر باعث شد که تماشاگران از دیدن داستان های خرابکاری و مبارزه با این عملیات ها لذت ببرند. اما در کمال ناباوری این سریال در بهترین شرایط ممکن در پایان فصل دوم کنسل شد و به نظر می رسید که کمپانی مارول دیگر از به تصویر کشیدن این شخصیت خسته شده است.
 


5- شجره نامه

سریال «شجره نامه» (Bloodline) یکی از سریال های اورجینال نتفلیکس بود که تمجیدهای منتقدان را جلب کرده و جوایز متعددی از قبیل جوایز امی را نیز به دست آورده بود. داستان این فیلم در فلوریدا رخ می دهد و یک داستان خانوادگی دارد که نسبت به سریال های مشابه خود در این ژانر در دهه های گذشته بسیار هوشمندانه تر ساخته شده و داستانی تاریک تر و بروزتر دارد.
 
سریال های تلویزیونی که نباید هیچ وقت کنسل می شدند 
 
فیلم داستان اعضای یک خانواده ی متلاشی شده را به تصویر می کشد که هر کدام به دلایلی قصد دارند به طور واضح زندگی دیگری یا دیگران را ویران سازند. در حالی که سریال «شجره نامه» تماشاگران زیادی را به خود جلب کرده بود، ناگهان نتفلیکس اعلام کرد که فصل سوم این سریال فصل آخر آن خواهد بود و دلیل این موضوع نیز مشکلات مالی نت فلیکس و درگیری های او با کمپانی سونی که سازنده سریال بود عنوان شد. بدون شک کنسل کردن این سریال که نتیجه ی یک لجبازی بین دو کمپانی بود از لحاظ اعتبار و مسایل مالی به ضرر هر دو تمام شد.
 


6- شورش دختران خوب

خیلی ناراحت کننده است که سریالی که آینده ی خوبی برای او متصور است به ناگاه کنسل شده و فرصتی برای نشان دادن خود را پیدا نمی کند. دنیایی را تصور کنید که در آن شبکه ی ان بی سی در سال 1983 تصمیم گرفت سریال «Cheers» را به خاطر این که یکی از کم تماشاگرترین سریال های خود بود کنسل کند. اما در نهایت این سریال به یکی از سریال های تلویزیونی کلاسیک پرطرفدار تبدیل شد.
 
سریال های تلویزیونی که نباید هیچ وقت کنسل می شدند 
 
به نظر می رسد که خدمات استریم آنلاین جایی است که سریال های کوچک و کم تماشاگر می توانند رفته رفته مخاطبان خود را پیدا کنند زیرا سامانه هایی نظیر نتفلیکس و آمازون نیازی به شرکت های تبلیغاتی ندارند و این موضوع باعث شد که بسیاری از کنسل شدن سریال «شورش دختران خوب» (Good Girls Revolt) به شدت تعجب نمایند. فصل اول این سریال که در فضای دهه ی 60 و در مورد نهضت های حقوق زنان بود در اکتبر سال 2016 منتشر شد. کمتر از 6 هفته بعد در اتفاقی غیرمنتظره اعلام شد که تولید فصل دوم سریال کنسل شده است. دلیل این مسئله چنین اعلام شد که روی پرایس رییس استودیوهای آمازون شخصاً از این سریال خوشش نمی آمد.
 


7- مغز مرده

این سریال کمدی، هجو سیاسی، ترسناک و علمی تخیلی یک ریسک برای شبکه ی ان بی سی بنظر می رسید. سریال «مغز مرده» (BrainDead) دارای عوامل تولید بسیار موفق و شناخته شده ای بود، از جمله سازندگان سریال یعنی میشله و رابرت کینگ که سازندگان سریال درام حقوقی طولانی شبکه ی سی بی اس یعنی «همسر خوب» (The Good Wife) این سریال را می ساختند. داستان سریال نیز کاملاً اورجینال بود و داستان یک زن فیلمساز مستند را روایت می کرد که در یک خانواده ی بانفوذ به دنیا آمده و بعد از مدتی برای کار نزد برادر سناتورش در واشنگتن دی سی می رود.
 
سریال های تلویزیونی که نباید هیچ وقت کنسل می شدند 
 
او می بایست با پیچیدگی های دنیای سیاست کنار می آمد و در کنار آن نیز با حشرات بیگانه ی انگلی که مغز رهبران ارشد ایالات متحده را اشغال و کنترل می کردند مبارزه کند. این سریال در تابستان سال گذشته پخش شد و به دلیل استقبال ناچیز تماشاگران، شبکه ی سی بی اس تصمیم به کنسل کردن آن گرفت. شاید مدیران اجرایی این شبکه نیز به این پارازیت ها دچار شده بودند که چنین تصمیم نادرستی گرفتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار