زیبایی زنان و دختران از نظر مردم کشورهای مختلف
کد خبر: ۸۵۲۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 11    -    ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
زیبایی نسبی است به این معنی که می تواند یک مفهوم، ظاهر، سنت یا حتی یک سبک هنری باشد، بنابراین طبیعی است که مردم درکی متفاوت از آن داشته باشند. هر فرهنگی استانداردهای خاص خود را از زیبایی دارد.
زیبایی زنان و دختران از نظر مردم کشورهای مختلف
زیبایی نسبی است به این معنی که می تواند یک مفهوم، ظاهر، سنت یا حتی یک سبک هنری باشد، بنابراین طبیعی است که مردم درکی متفاوت از آن داشته باشند. هر فرهنگی استانداردهای خاص خود را از زیبایی دارد. به عنوان مثال یک ستاره هالیوود از نظر شما زیباترین انسان جهان است، در صورتی که ممکن است برای مردم آفریقا هیچ جذابیتی نداشته باشد. بنابراین درک زیبایی با تغییر جغرافیا و فرهنگ، تغییر می کند. در این مطلب به معیارهای زیبایی که از نظر افراد مناطق مختلف متفاوت است، نگاهی می اندازیم.
 
زیبایی زنان و دختران از نظر مردم کشورهای مختلف 
 
آرایش
خانم ها برای زیبایی و جذابیت بیشتر، آرایش می کنند اما این قانون برای تمام نقاط جهان صدق نمی کند. به عنوان مثال مردم فرانسه ترجیح می دهند که بدون آرایش در مکان های عمومی حاضر شوند. این کشور، مکانی است که زیبایی طبیعی ستوده می شود، نه زیبایی که با لوازم آرایش به دست آید.
اما اگر به ستاره های آمریکا نگاهی بیاندازید، خواهید دید که اعتقادی برخلاف آن دارند. یکی از آرایشگران فرانسوی در مصاحبه ای گفت: «ما می خواهیم خودمان باشیم. ما سعی نمی کنیم که چیزی بهتر از آنچه هستیم را در ظاهر به دیگران نشان دهیم. ما از تغییر لذت نمی بریم، به همین دلیل سعی می کنیم که به دنبال راهی برای افزایش زیبایی طبیعی مان باشیم. مثلا چه مدل مویی به ما می آید؟ یا چه لباسی را به تن کنیم تا با فرم بدن ما جور در آید؟ در نتیجه اگر زنان فرانسوی آرایش کنند، در واقع زیبایی طبیعی شان را با آرایش پوشانده و آن را به حداقل رسانده اند.»
 
لاغری
بسیاری از کشورها، مانند آمریکا، لاغری را به عنوان معیار زیبایی در نظر می گیرند در صورتی که اعتقاد برخی از کشورها «هر چه چاق تر، زیباتر» است. به عنوان مثال در آفریقا خانم های چاق برای آقایان جذابیت بیشتری دارند. یا این که مردم برای ارزیابی رفاه یک فرد، از جمله وضعیت مالی، سلامت جسمانی یا قابلیت بچه دار شدن، به چاقی و لاغری آن نگاه می کنند.
 
زیبایی زنان و دختران از نظر مردم کشورهای مختلف 
 
تزیینات گردن
 
ما زنان بسیاری را در نقاط مختلف جهان دیده ایم که گردن شان را با اکسسوری های مختلف زینت می دهند. به عنوان مثال مردمان تایلند و میانمار نه تنها با حلقه های طلا گردن شان را زینت می دهند بلکه سعی می کنند فرم گردن شان را کشیده تر سازند. آنها با استفاده از زیورآلات طلای سنگین سعی دارند که استخوان های گردن و شانه هایشان را جابه جا کنند تا با کشیده تر کردن آن بر زیبایی شان نیز بیافزایند.  از طرف دیگر آنها با پوشاندن گردن شان، احساس راحتی بیشتری می کنند، در صورتی که این سنت در دیگر نقاط جهان قابل قبول نیست. 
 
تتوی صورت
 
در آمریکا تتوی صورت تنها در میان افراد بزهکار رایج است، به همین دلیل مردم عادی آن را بد می شمارند در حالی که این سنت برای مردم نیوزلند، که طراحی چهره جزئی از فرهنگ شان است، محبوبیت زیادی دارد. « Tā Moko» سنتی است که مردم نیوزلند بدان عمل می کنند. زنان پیشانی های خود را نقاشی می کنند که که نمادی از هویت واقعی شان است. آنها معتقدند که اگر اصالت در درون شان باشد، در برون شان نیز ظاهر می شود. هر تتویی با دیگری متفاوت است و کاملا بستگی به خصوصیات شخص دارد. در واقع زنان این منطقه، بدون تتوی صورت، زیبا و جذاب به نظر نمی رسند. به بیانی، این تتوست که برای آنها زیبایی و اعتماد به نفس می آورد.
 
رنگ برنزه پوست
 
در حالی که مردم آمریکا تمام تلاش شان را می کنند تا پوستی برنزه داشته باشند، مردم آسیا به شدت از آن بیزارند. در آمریکا رنگ برنزه پوست نه تنها نشانه ای از زیبایی است بلکه بیانگر موقعیت اجتماعی و رفاه مالی نیز می باشد، از این رو که افراد برنزه استطاعت مالی کافی را داشته تا تعطیلات خود را در مناطق گرمسیری به سر ببرند و پوستی برنزه برای خود بسازند. اما در کشورهایی چون چین یا کره، برنزه بودن نشانه ای از موقعیت اجتماعی پایین است. در فرهنگ این افراد، هر چه رنگ پوست تیره تر باشد، سطح اجتماعی آنها نیز پایین تر است. از نظر آنها افرادی که مجبورند بیشتر زمان خود را در بیرون از خانه و صرف کار کردن کنند، افراد فقیری هستند. زنان این منطقه برای جلوگیری از نور آفتاب با چتر به بیرون از خانه می روند. بنابراین رنگ پوست تیره برای مردمان یک منطقه زیبا و برای مناطقی دیگر نشان از فقر و زشتی دارد.
 
بینی طبیعی
 
بسیاری از مردمان آمریکا از عمل های صورت مانند جراحی بینی یا بوتاکس، برای از بین بردن ایرادهای صورت و جذابیت بیشتر استفاده می کنند. اما این کار تنها در میان افراد ثروتمند آمریکا مرسوم است. در حالی که این موضوع در کشوری چون ایران، آن هم میان تمام مردم در هر قشری که هستند، مرسوم شده است. طبق آمارهای به دست آمده، ایران بالاترین درصد جراحی زیبایی بینی را در جهان دارد. اما دلیل آن چیست؟ تنها دلیل عمل بینی ایرانیان زیبایی نیست. آنها به این کار تن می دهند تا ثابت کنند که موقعیت اجتماعی و شرایط مالی بالایی دارند. آنها حتی تا مدت ها بعد از عمل، از چسب بینی برای جلب توجه بیشتر استفاده می کنند.
 
زیبایی زنان و دختران از نظر مردم کشورهای مختلف 
 
زخم
 
طبیعی است که اگر ما زخمی روی صورت فردی ببینیم، علت آن را سوال می کنیم اما این کار در اتیوپی طبیعی است. در واقع هر چه تعداد زخم ها بیشتر باشد، زیباتر است. مردان نیز زخم را نشانه ای از قدرت و دلاوری می دارند. در مجله « National Geographic» نوشته بود: «مردان روی سینه های خود را زخمی می کنند تا نشان دهند دشمنان خود را در قبایل دیگر خواهند کشت.» این علامت در زنان نیز نشانه جذابیت بیشتر است. بنابراین اگر روی صورت تان جای زخمی دارید که هر بار در آینه نگاه می کنید ناراحت می شوید، به این بیاندیشید که این زخم در جای دیگر جهان نشانه ای از زیبایی است. اگر چه ما سعی داریم که آنها را بپوشانیم، برخی تمام تلاش شان را می کنند تا بر تعداد آن بیافزایند.
 
زیبایی چیست؟
زیبایی تعریف خاصی ندارد. ما نمی توانیم مفهومی برای زیبایی قائل شویم و آن را در چهارچوب بگذاریم. مردمان مختلف جهان تعاریف گوناگونی برای آن دارند، بنابراین زشتی معنایی ندارد و همه ما زیباییم. این خود ماییم که باید برای آنچه از نظر خودمان زیباست، تلاش کنیم.

منبع:برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ابراهیم
|
United States of America
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
5
7
بدترین چیز در مورد زنان آمریکایی این است که عاشق پوست برنزه هستند و به هر طریقی شده میخواهند پوستشان را برنزه کنند و به همین خاطر دائما زیر آفتاب هستند و قدر پوست سفید و مهتابی رنگ خودشان را نمیدانند. در حالیکه در ایران آرزوی همه این است که پوست سفید و مهتابی رنگ داشته باشند.
مونا
|
-
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
1
4
حتما این خبر رو نشنیدین که یه دختر جوون جون ایرانی جون خودشو بخاطر برنزه کردنش از دست داد.اتفاقا تو ایران اکثرا دوست دارن برنزه بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
5
3
زیباترین چهره رو ترکها دارن .به خاطر همینه تو کشورهای مجاور ترکیه هم بخشهایی که به ترکیه نزدیک هستن زیبا هستن .
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
5
3
اتفاقا زیبا ترین چهره ها رو کردها دارن حتی خوش هیکل ترین مردم دنیا هم هستن انصافا نژاد کرد خیلی زیباست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار