بارش 250 میلیمتر در لاهیجان طی 6 ساعت
کد خبر: ۸۵۰۵۶
تاریخ انتشار: 2017 September 08    -    ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
با آغاز بارندگی‌های موسمی از بامداد امروز، 17 شهریور طی 6 ساعت، بارش 250 میلیمتر باران در شهرستان لاهیجان ثبت شده است.
بارندگی‌ها از ساعت یک و نیم بامداد آغاز شد و در ساعت دو و نیم اوج گرفت که پس از رودسر، بیشترین بارندگی تا ساعت هفت و نیم صبح در لاهیجان باریده است.

این بارندگی از زمان نصب سامانه ثبت بارندگی‌ها در شهریور سال گذشته تاکنون، در این بازه زمانی در شهرستان لاهیجان بی‌سابقه بوده است.

دمای هوا نیز بر اثر بارندگی شب گذشته در این شهرستان کاهش یافته، به گونه‌ای که در ساعت هفت و نیم صبح امروز، 22 درجه سلسیوس ثبت شده که بیشینه آن طی روز گذشته، 35 و نیم درجه بوده است.

شدت بارندگی‌ها در لاهیجان و شهرهای شرق گیلان از صبح امروز کاهش یافته ولی این بارندگی‌ها به تناوب همچنان تا عصر ادامه دارد.

اداره کل هواشناسی گیلان روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با شمالی شدن جریانات، شرایط برای بارندگی و وزش باد(گاهی شدید)، کاهش دما، رعد و برق و احتمال تگرگ فراهم می‌شود و بر این اساس، آسمان استان طی امروز ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد(بعضی نقاط شدید)، رعد و برق و کاهش دما و در عصر و شب کاهش ناپایداری خواهد بود.

شروع بارندگی و شدت آن در آغازین ساعات بامداد امروز به گونه‌ای بود که چنین بارشی با این میزان، طی چند سال اخیر در لاهیجان بی‌سابقه گزارش شده و برخی گزارش‌ها حاکی از رانش زمین در بعضی روستاها و جاده های روستایی، نفوذ آب به داخل برنجکوبی‌ها و تخریب سقف تعدادی از منازل است. 
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار