یک بازی جالب برای میلیاردر شدن
کد خبر: ۸۴۹۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 August 29    -    ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
مانند کارآفرینان بزرگ سختکوش باشید و از شکست نترسید. حتی اگر در مرحله دهم این بازی تمام سرمایه شما از دست برود، هیچ اشکالی ندارد. فراموش نکنید سرمایه اولیه شما، فقط 1000 تومان بوده و راه رسیدن به 1.000.000 تومان را به خوبی یاد گرفته اید و می توانید دوباره این مسیر را با سرعت بیشتری پشت سر گذارید.
یک بازی جالب برای میلیاردر شدن قطعا هر یک از ما دوست داریم میلیاردر شویم و داشتن پول حلال و فراوان آرزوی بیشتر آدم هاست؛ اما مهم ترین سؤالی که در ذهن ما به وجود می آید این است که چطور می شود واقعا پولدار شد و راه حل عملی  آن چیست؟

به گزارش «تابناک با تو» در این مقاله می خواهم شما را با یک بازی جالب آشنا کنم؛ بازی که افکار اقتصادی شما را به چالش می کشد و  شما را مجبور می کند، به فرصت های کسب درآمدی که در اطرافتان هست، به شیوه جدیدی نگاه کنید.

حدود دو سال پیش، از روی کنجکاوی در سمیناری که با همین موضوع برگزار شده بود، شرکت کردم و در کمال ناباوری با جوانی مواجه شدم که در همان سمینار پولش را 1000 برابر کرد و در انتهای مقاله، روش اجرایی این جوان خلاق را برای شما توضیح خواهم داد.

بازی از اینجا آغاز می شود که شما تصمیم می گیرید در 28 مرحله و با تلاش و کوشش و پیروی از قوانین بازی، خودت را به یک میلیاردر تبدیل کنی. گذر از مراحل مختلف بازی و موفقیت در آن، رابطه مستقیمی با میزان ریسک پذیری و روحیه کارآفرینی شما دارد و برای عبور از هر مرحله، باید یک بیزنس پلان هر چند کوچک داشته باشید.

قوانین بازی


1-  
  شما باید مبلغ دلخواهی را ( مثلا 1000 تومان) به عنوان سرمایه اولیه انتخاب و در زمانی معلوم، آن را به دو برابر تبدیل کنید و هر بار سرمایه مرحله قبل را دو برابر کنید و این کار را تا 28 مرحله انجام دهید. به تناسب سرمایه و مرحله ای که در آن هستید، مدت زمان معقولی را برای اجرای ایده هایتان در نظر بگیرید و حتما به آن پایبند باشید. ( 1000*2=2000 و 2000*2=4000 و 4000*2=8000 و... )

2-  
  تمرکز بر هدف، مهم ترین اصل این بازی است. شما باید به اهداف تعین شده مالی پایبند باشید و هیچ چیز نباید مانع رسیدن به آن شود.

3-
    مانند کارآفرینان بزرگ سختکوش باشید و از شکست نترسید. حتی اگر در مرحله دهم این بازی تمام سرمایه شما از دست برود، هیچ اشکالی ندارد. فراموش نکنید سرمایه اولیه شما، فقط 1000 تومان بوده و راه رسیدن به 1.000.000 تومان را به خوبی یاد گرفته اید و می توانید دوباره این مسیر را با سرعت بیشتری پشت سر گذارید.

4-
    در صورتی که توانستید در یکی از مراحل، سرمایه خود را بیش از دو برابر کنید، مبلغ مازاد را نباید به مرحله بعد انتقال دهید؛ بنابراین، بهتر است با آن پول اضافی برای خود هدیه ای تهیه کنید. ( مثلا اگر در مرحله 3 بودید هدف شما تبدیل 4 هزار تومان به 8 هزار تومان است. اگر درآمد شما بیش از 8 هزار تومان شد، مبلغ مازاد را از گردونه بازی خارج کنید و با همان هشت هزار تومان به بازی ادامه دهید).

5-
    زمانی که شما به اعداد و ارقام بالایی می رسید، روش های اجرایی در هر مرحله متفاوت می شوند. قطعا تبدیل 500 هزار تومان به یک میلیون تومان، با تبدیل 100 میلیون به 200 میلیون متفاوت است. پس خلاقیت در روش های اجرایی  و محاسبات اقتصادی را برای هر مرحله از نو انجام دهید. در مراحل بزرگ شما باید از مشاوره افراد مختلف استفاده و تحقیق و بررسی کنید و حتی برای پیشبرد اهدافتان نیرو استخدام کنید. هدف این بازی در مراحل بالایی این است که شما را وادار کند شم اقتصادی خود را فعال کرده و تمام تمرکزتان را بر توسعه کسب و کار شخصی خود بگذارید. این بازی می خواهد از شما یک بیزنس من با تجربه و اصولی بسازد.

6-  
  این بازی از شما می خواهد کسب و کار خود را از مبالغ کوچک شروع کنید، زیرا هدف آن آموزش همراه با رشد است. لازم است شما درباره چیزهای کوچک هم فکر کنید تا بتوانید از تجربیات اجرایی خود در مراحل بالا استفاده کنید. همچنین در مراحل اول، به دلیل نوپا بودن احتمال شکست بیشتر است و نباید بابت این شکست ها هزینه های سنگین پرداخت کنید.

روش های عملی


در انجمن کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران، با گروهی از جوانان کارآفرین آشنا شدم که این بازی را به صورت آنلاین و در جمع خودشان انجام میدادند و در هر مرحله گزارشی از شیوه های اجرایی کارهایشان می نوشتند.

یکی از مهم ترین ویژگی های این بازی، لزوم توجه شما به شرایط و پتانسیل های اطرافتان است. این شما هستید که باید همه فرصت ها را به شکل پول ببینید و از آنها استفاده کنید.
افرادی که در این مسابقه آنلاین شرکت کرده بودند، هر یک شیوه های منحصر به فردی داشتند و با رشد مراحل بازی، به صورت تخصصی تر فعالیت می کردند.

خرید و فروش کارت شارژ، تهییه و توزیع آلوچه و لواشک، فروش فایل های آموزشی، ارائه خدمات نرم افزاری و کامپوتری، خرید و فروش قطعات کامپیوتر، ارائه مشاوره در خریدهای تخصصی به دوستان و آشنایان، تهیه و توزیع ادویه جات، فروش صنایع دستی، فروش گیاهان دارویی و...  از جمله مراحلی بودند که باعث افزایش سرمایه این دوستان از مبالغ نا چیز به چندین میلیون تومان شده بود.

پس چرا معطلید؟ چرا شما هم به فکر تبدیل پتانسیل هایتان به پول نیستید ؟ این را فراموش نکنید که بزرگترین موفقیت ها از کوچک ترین قدم ها آغاز می شوند! اگر شما هم مهارت خاصی دارید، همین الان آن را به فروش بگذارید. استفاده از پتانسیل های دنیای آنلاین و شبکه های اجتماعی، فرصت های بی نظیری برای گسترش کسب و کارهای کوچک به وجود آورده اند. اگر هنر خاصی دارید، محصول یا خدماتی را ارائه کنید و از همین لحظه به فروش آن فکر کنید. شاید باور نکنید، ولی افراد بسیاری به خدمات شما نیاز دارند، فقط باید دست به کار شوید و ایده هایتان را عملی کنید.

جوانی که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردم یادتان هست؟ مجریان برگزاری همایش در اواسط برنامه سکه های 50 تومانی را در بین حضار توزیع کردند و از آنها خواستند با توجه به پتانسیل هایی که در سالن همایش وجود دارد، حداقل آن را به دو برابر تبدیل کنند.

شاید باور نکنید، ولی بیش از نیمی از  شرکت کنندگان این همایش موفق به انجام این خواسته کوچک نشدند! افرادی که به امید میلیاردر شدن در چنین برنامه ای شرکت کرده بودند، حتی نتوانستند به اندازه 50 تومان خدماتی ارائه دهند!

اما من می خواهم به دو مورد جالب اشاره کنم تا تفاوت اراده ها را متوجه شوید؛


پس از توزیع سکه ها و انجام پذیرایی حاضران در همایش، خانم میانسالی بلند شدند و با نایلونی که همراه داشتند، در بین جمعیت اعلام کردند در ازای دریافت سکه، حاضرند ظروف یک بار مصرف پذیرایی را از روی میز مهمانان بردارند تا نیازی به جابجایی حضار نباشد و میزشان نیز خلوت شود و جالب اینجاست بسیاری از این پیشنهاد استقبال کردند و سرمایه هایی که قرار بود با آن یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنند را به ایشان دادند.

2- 
جوانی حدودا 18 ساله که در زمینه فروش اینترنتی مسابقات کشتی کج فعال بود، با پرداخت سکه اش  به مجری برنامه که سرمایه اولیه کسب و کارش بود، میکروفن سالن را برای لحظاتی اجاره کرد و به معرفی خودش و کسب و کارش پرداخت. جالب اینجاست که  تعدادی سی دی را در همان سمینار به علاقه مندان کشتی کج فروخت و حدود 50 هزار تومان در آمد کسب کرد.

به نظر من، ذکر چنین مثال هایی باعث می شود تا ما با دقت بیشتری به محیط اطرافمان توجه کرده و باور کنیم با فعال کردن کارآفرین درونمان می توانیم به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنیم.

به شما پیشنهاد می کنم، ایده ها و نظریاتتان را با دیگر دوستان، در همین مقاله در میان بگذارید تا شاید راهگشای کسب و کاری باشد. ما معتقدیم دنیای کسب و کارهای امروزی دیگر دنیای کارمندی نیست و هر کس باید در کسب و کار شخصی خودش پیشرفت کند و اصول توسعه کسب و کار های کوچک را هم بداند.

 عظیم ربیع زاده
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
7
26
چرت بود.
از بین هزاران نفر که یک راه را میروند فقط یک نفر به موفقیت میرسد. مشکل اینست که عده ای ساده لوحانه فکر میکنند که اگر راه افراد موفق را بروند به موفقیت می رسند!!!
پاسخ ها
ali
| |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
نظر شما به نظر من یکی از چرت ترین نظر های ممکن درباره موفقیت بود علت اینکه تعریف شما از موفقیت اشتباه و موفقیت در پول و ماشین میببینی.موفقیت جنس یا کالا نیست موفقیت راه ،روش و طرز تفکر
ناشناس
| |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
سلام به علی و هزار لایک به علی کاش از این علی ها بیشتر داشتیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
2
12
این روش به ظاهر جذاب دارای معایب بسیار در دراز مدت برای کلیت جامعه میباشد ارزشهای رفتاری که قرنها و با ازمون و خطا در جامعه رایج گشته و ریشه در حفظ وحدت و بقای جامعه میباشد اما در این روش کسب و کار ناشی از میهمان و عدم تعلق خاطر برای حفظ ان جامعه ریشه میگیرد و شخص حفظ جامعه و بستر ان برایش مهم نیست و در صورت نابودی سر از جامعه دیگری در می اورد مثال شرکتهای هرمی مانند گلد کوئست خواهشمند است این روشهای بنیان بر افکن و منسوخ را که ریشه ان در کلاهبرداران جیپسی وار در غرب شکل گرفته تشویق و ترویج ننمائید . که بخاطر نفع کوتاه مدت منافع دراز مدت را از بین میبرد
mohammad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
5
با درود ببخشيد اسم اين بازي چي بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
2
18
پاشو بابا جون صبح شده بدو برو دنبال کارگریت
شاهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
2
7
عالی بود
چقدر خوبه که یک عده سعی میکنند اینطور کسب درامد حلال را اموزش بدن
اما ادم هایی با ذهن مریض که فکر میکنند لایق بدبختی هستند راه دارند تا این چیزها را بفهمند و باور کنند که اشرف مخلوقات بودن یعنی چه!
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
1
4
در بحث كارآفريني مهمترين شكست افراد به باد دادن سرمايه ها و صرف سرمايه مازاد به تفريح است در حالي كه مي تواند اين پول را صرف تبليغ نمايد.
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
3
اعمال و وضعيت موجودمان نتيجه افكارمان است و افكارمان نيز نتيجه اعمالمان است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
6
0
بحث اخلاق چي؟ گلدكويست، پنتا گونا، كيميا كارت و غيره رو يادتونه؟ فروش هرمي رو يادتونه؟ اينا همگي بر يك اساس بنيان گذاشته شدند!
پاسخ ها
امیر
| |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
ای وای از این آدمای کج فهم !!!

آخه کجای این مقاله گفته دزدی کنین ؟ کجای مقاله گفته مال مردم بخورید ؟ ملت ایران اونقدر به بدبختی و فلاکت خودشون رو عادت دادند که اگر یک نفر هم بخواد بهشون یاد بده چطور از هوش مالیشون استفاده کنند بهش تهمت دزدی میزنند!

بابا این بازی یک بازی جهانیه که اولین بار استوارت گلد اسمیت اون رو مطرح کرد و فلسفش هم بالا بردن هوش اقتصادی آدماست.

جای این همه اراجیف توی همین انجمنی که اسم بردن برید ببینید چقدر جوونای ایرانی از این طریق کارآفرینی کردن ! به خدا بعضی از ما ها واقعا ذهن مسمومی داریم نسبت به مسایل مالی.
تابناک جان ای کاش این جور مقالات برای آدمایی گذاشته بشه که درکی از کارآفرینی دارن و نه عده ای که فقط دنبال شب شدن صبحشونن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار