شهری که ۲۵ سال زیر آب بود+تصاویر
کد خبر: ۸۴۸۴۱
تاریخ انتشار: 2017 September 06    -    ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
شهر اپیکوان (Epecuen) که در مزارع جنوب غربی بوئنوس آیرس در آرژانتین قرار دارد روزگاری شهر شلوغی بود که ۵ هزار نفر جمعیت داشت.
 
این شهر ۲۵ سال زیر آب بود 
 
در این شهر دریاچه ی زیبایی بود که رونق زیادی را برای شهر آورده بود و گردشگران را به اینجا می کشاند اما شاید هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که روزی همین دریاچه این شهر را به نابودی بکشاند! بیشتر از ۲۵ سال قبل بود که دریاچه شهر را غرق کرد اما الان ویرانه های شهر از آب بیرون آمده است.
 
این شهر ۲۵ سال زیر آب بود
 
این شهر در سال ۱۹۲۰ در کنار سواحل دریاچه ی اپیکوان درست شد و آنقدر مقصد گردشگری مهمی بود که در هر فصل سال حداقل ۲۰ هزار گردشگر به این شهر می آمدند. جاذبه ی اصلی این شهر دریاچه ی آب شور آن بود که مقدار نمکش ۱۰ برابر بیشتر از اقیانوس بود. مردم محلی برای این دریاچه افسانه هایی ساخته بودند و می گفتند شوری بیش از حد آن برای این است که روزی مردی در آن برای محبوبش گریه کرده و اشک هایش در آن ریخته است. همه می گفتند که آب این دریاچه افسردگی، روماتیسم، بیماری های پوستی، کم خونی و حتی دیابت را درمان می کند.

این شهر ۲۵ سال زیر آب بود
 
هزاران گردشگر با قطار خودشان را از پایتخت به این شهر می رساندند تا در آب های شور این دریاچه لحظات آرامش بخشی را بگذرانند. گردشگران که بیشتر از شهر بوئنوس آیرس بودند در آب های شور این دریاچه معلق می مانند و در شهر حدود ۳۰۰ هتل، مهمان خانه و … برای گردشگران ساخته شده بود. تا اینکه در سال ۱۹۸۵ روزهای خوب این شهر با یک بلای طبیعی تمام شد در این روز بارندگی سنگینی رخ داد و آب دریاچه طغیان کرد. آب به سرعت در خیابان های اطرف سرازیر شد، مردم فرار Escape کردند و سیل آهسته آهسته شهر را به زیر آب فرو برد.
 
 
این شهر ۲۵ سال زیر آب بود 

تعدادی از اهالی شهر می گفتند که چند روز قبل از سیل حیوانات خانگی آن ها برای همیشه فرار کرده بودند و انگار که می دانستند قرار است آب شهر را با خود ببرد. خیلی از ساکنان این شهر بعد از سیل به شهر کناری رفتند و زندگی جدیدی برای خودشان ساختند. با گذشت سال ها، آب کم کم عقب نشینی کرد و خرابه های این شهر که زمانی از زیباترین شهرها بود نمایان شد. جالبه که شهر الان هم یک جور جاذبه ی گردشگری است و خیلی ها به اینجا می آیند تا از این خرابه هایی که به مدت ۲۵ سال در آب های شور غوطه ور بودند دیدن کنند. یکی از ساکنان قدیمی این شهر مردی ۸۲ ساله است که همچنان در اینجا زندگی می کند او روزها سوار موتور می شود و خرابه های اطراف را به گردشگران و توریستان نشان می دهد.
 
رکنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار