موجوداتی که همزمان با اهرام مصر می زیسته اند
کد خبر: ۸۴۷۸۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 10    -    ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
آیا می دانید همزمان با ساخت اهرام مصر چه موجوداتی روی زمین می زیستند؟
آیا دوست دارید بدانید که همزمان با ساخت این هرم چه موجوداتی روی زمین می زیستند؟ ماموت ها. ماموت های خشمگین با دندان های دراز و اندازه ای چون فیل ۴۰۰۰ سال پیش منقرض شدند. این واقعیت یعنی شش قرن اشتراک زمانی میان حیات ماموت ها و اهرام مصر وجود دارد. آیا ممکن است که این اهرام را این دندان‌دراز ها ساخته باشند؟
همزمانی های جالب تاریخی 
همزمانی های جالب تاریخی  اختصاصی «تابناک باتو»؛ بیشتر ماها درکی اشتباه از تاریخ در ذهن داریم و احتمالا بسیاری از این اشتباهات، نتیجه ی شیوه ی نادرست آموزش تاریخ ـ و بعضا علوم تجربی ـ در مدارس است. معلمان، تاریخ را خطی به ما نمی آموزند، بلکه آن را به تکه های جداگانه تبدیل می کنند.
 
مثلا رنسانس در اروپا، مهاجرت اروپایی ها به آمریکا و ظهور و سقوط امپراتوری رم. این شیوه ی آموزشی بخش های تاریخی را قابل هضم می کند، اما توانایی تشخیص تطابق زمانی دو بخش مهم از تاریخ را از دانش آموزان می گیرد. در نتیجه شما هرگز نخواهید دانست که دو حادثه ی مهم در یک برهه ی زمانی یا حتی شاید به فاصله ی چند روز اتفاق افتاده اند.
 
 همزمانی های جالب تاریخی
در زیر چند مورد از همزمانی های جالب تاریخی برای شما آورده شده است؛ با ما همراه باشید.

۴۰۰۰ سال قبل
 
هرم بزرگ جیزه در مصر و در قسمت غربی رود نیل، حدودا ۴۶۰۰ سال قبل و در سال ۲۶۵۰ قبل از میلاد بنا نهاده شده است؛ زمانی که مصر یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین تمدن های جهان بود. آیا دوست دارید بدانید که همزمان با ساخت این هرم چه موجوداتی روی زمین می زیستند؟ ماموت ها. ماموت های خشمگین با دندان های دراز و اندازه ای چون فیل ۴۰۰۰ سال پیش منقرض شدند. این واقعیت یعنی شش قرن اشتراک زمانی میان حیات ماموت ها و اهرام مصر وجود دارد. آیا ممکن است که این اهرام را این دندان‌دراز ها ساخته باشند؟
 
همزمانی های جالب تاریخی
 

صدها سال پیش

بیشتر تاریخدانان بر این باورند که تمدن آزتک از قبایل کوچ نشین و وحشی شمال مکزیک آغاز شده است؛ سال ها پیش از برقراری آن در قرن ۱۳ میلادی و در مکزیک کنونی. این تمدن قرن ها قدرت سیاسی و اجتماعی و مذهبی منطقه بود تا اینکه مهاجمان اسپانیایی در سال ۱۵۲۱ پایان آنها را رقم زدند. جالب اینکه دانشگاه آکسفورد انگلستان از سال ۱۰۹۶ یعنی بیش از دو قرن پیش از آغاز تمدن آزتک آغاز به کار کرده است.

 همزمانی های جالب تاریخی
 
چند دهه پیش

در سال ۱۷۸۹، دولت وقت فرانسه، قانون استفاده از گیوتین به جای تبر برای اعدام را تصویب می کند. این روش، به رویکرد دولت فرانسه برای اعمال مجازات مرگ تبدیل شد و ۱۸۹ سال دوام آورد؛ یعنی تا سال ۱۹۷۷ و به تعبیری دو سال قبل از انقلاب اسلامی ایران. یعنی آخرین اعدام به وسیله ی گیوتین در فرانسه، تنها دو سال قبل از انقلاب ایران رخ داده است!
 
همزمانی های جالب تاریخی 

این همزمانی ها بیشمارند و با جستجو می توان به بسیاری دیگر از این اشتراکات زمانی دست پیدا کرد. اگر از مورد یا مواردی از این اشتراکات زمانی مطلع هستید، در قسمت نظرات با ما آنها را با ما در میان بگذارید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
2
20
خیلی جالب بود ولی احتمالا مصری ها از وجود ماموت ها بی خبر بودن چون منطقه جغرافیایی کاملا متفاوتی داشتند و هیچ ماموتی تو اون گرما دوام نمیاورد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
11
142
واقعا عجيبه! و عجيب تر اينه كه تو قرن 21 و با وجود اينهمه پيشرفت بشر، زنان تو ايران هنوز نمي تونن ورزشگاه برن، دوچرخه سواري كنن و رييس جمهور بشن! درضمن هيچكس نمي تونه انتخاب كنه چي بخوره و چي بپوشه و چي تماشا كنه! باورتون مي شه؟!!!!
پاسخ ها
شاهین
| |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
و خیلی از کشورا زنان اجازه وزود به ورزشگاه رو ندارن مثلا افغانستان.
از اتاق فرمان اشاره میکنن اونجا هم اجازه میدن!!!!!؟؟؟؟؟؟
مریخ
|
United Kingdom
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
5
31
روش اعدا م در کشورهای مختلف متفاوت است اما اعدام با گیوتین بسیار راحتر از اعدام با چوبه دار است ما هنوز در خیابانها اعدامی ها را به دار میاویزیم .
پاسخ ها
رهگذر
| |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
راست میگی دمت گرم . منم یه بار با گیوتین اعدام شدم و یه بار با طناب دار. لذتی که در گیوتین هست در طناب دار نیست.
مهدی
|
Canada
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
2
11
اگر این اعدامها توی خیابونای مملکت و جلوی چشم خلق الله اثر داشت که ما باید الان مدینه فاضله داشتیم بجای مملکتی که توش فساد ازهر نوعش مووووج میزنه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
2
4
آقا ببخشید.من به حرف رهگذر مثبت دادم
یه دختر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
2
رهگذر دمت گرم خیلی خندیدم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار