«پادشاه کوکائین» پس از ۲۳ سال بازداشت شد +عکس
کد خبر: ۸۴۷۱۰
تاریخ انتشار: 2017 September 05    -    ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
یکی از سرکردگان معروف مافیای ایتالیا که بیش از 23 سال متواری بود، در اروگوئه شناسایی و بازداشت شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ «روکو مورابیتو»، معروف به «پادشاه کوکائین میلان» که به مدت 23 سال تحت تعقیب پلیس بود در کشور اروگوئه شناسایی و بازداشت شد.

پادشاه کوکائین

وزارت کشور ایتالیا امروز اعلام کرد با همکاری دو جانبه پلیس اروگوئه و مقامات ایتالیایی، «مورابیتو» که به اتهام جرائمی همچون قاچاق گسترده مواد مخدر به مدت 23 سال تحت تعقیب بود، حین تفریح در شهر ساحلی «پونتا دل استه» در 50 کیلومتری شرق مونته ویدئو پایتخت اروگوئه بازداشت شد.

این تبهکار 50 ساله از اعضای اصلی گروه مافیای «ندرانجیتا»، یکی از قدرتمندترین گروه های سازمان یافته جنایی شهر کالابریا در جنوب ایتالیا است. این گروه مافیا همچنین بزرگترین واردکننده کوکائین از آمریکای جنوبی است.

به نوشته روزنامه «کوریر دلا سرا» چاپ شهر میلان در ایتالیا، مورابیتو از سال 1994 به اتهام واردات یک تُن کوکائین به ارزش 8 میلیون دلار، تحت تعقیب پلیس ایتالیا بود. یک دادگاه بین المللی در سال 1995 حکم بازداشت وی را صادر کرد. در این حکم او به 30 سال زندان نیز محکوم شده است.

وزارت کشور ایتالیا 5 تن از اعضای گروه های مافیای این کشور را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده است که «متیو مسینا دنارو»، رئیس باند مافیای سیسیل و «روکو مورابیتو» مهمترین چهره های این فهرست هستند. 
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار