پرداخت پول غذا با فناوری تشخیص چهره+عکس
کد خبر: ۸۴۶۷۳
تاریخ انتشار: 2017 September 05    -    ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
فروشگاه KFC واقع در کشور چین در اقدامی جالب به مشتریان خود اجازه داده است از طریق اسکن چهره خود در کیوسک‌های مربوطه و وارد کردن شماره تلفن همراه خود غذای خود را تحویل بگیرند.
 
 تحویل غذا بر مبنای فناوریفروشگاه KFC در چین از طریق فناوری تشخیص چهره پول غذا را دریافت می‌کند
 
KFC این شیوه پرداخت را ابتدا در شهر هانگ ژو واقع در بخش شرقی چین به طور آزمایشی به کار گرفته است. روشی که به گفته یوم چاینا برای اولین بار در جهان به کار گرفته شده است.

مشتریان برای آن‌که بتوانند به این شکل غذای خود را دریافت کنند باید چهره خود را مقابل دستگاه قرار دهند و در ادامه شماره تلفن همراه خود را وارد کنند. در ادامه سامانه چهره آن‌ها را بر اساس چهره‌ای که در زمان ثبت نام تعیین کرده‌اند تطبیق داده و غذای آن‌ها را تحویل می‌دهد.
 
این فناوری که با نام با لبخند پرداخت کن  (Smile to Pay) معروف شده است به دنبال آن است تا مفهوم یک فروشگاه مبتنی بر سلامت و شادابی را توسعه داده و به این شکل مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کند.
 
 تحویل غذا بر مبنای فناوریفروشگاه KFC در چین از طریق فناوری تشخیص چهره پول غذا را دریافت می‌کند

 سازوکار مکانیزم فوق به این شکل است که یک مشتری باید مقابل کیوسک مربوطه قرار بیگرد و شماره تلفن همراه خود را وارد کنند. در ادامه سامانه از طریق فناوری تشخیص چهره سفارش هویت فرد را تایید می‌کند.
 
جیدونگ چن، مدیر بخش فناوری بیومتریک این فروشگاه گفته است: «برای آن‌که سامانه فوق مورد سوء استفاده افراد غیر مجاز قرار نگیرد به یک دوربین سه بعدی و الگوریتم تشخیص چهره زنده تجهیز شده است. Smile to Pay به شکل موثری تلاش‌های کلاه‌بردارانه را شناسایی می‌کند. در نتیجه افراد سودجو قادر نیستند از طریق نشان دادن یک تصویر یا یک ویدیو به سامانه آن‌را فریب داده و به طور رایگان غذا سفارش دهند. این سامانه کاملا ایمن است.»
 
 تحویل غذا بر مبنای فناوریفروشگاه KFC در چین از طریق فناوری تشخیص چهره پول غذا را دریافت می‌کند

منوی ارائه شده از سوی این فروشگاه شامل محصولات فصلی، سالاد و پانیس است. مرغ نیز در منوی این فروشگاه به صورت سوخاری درست شده و تحویل داده می‌شود. همچنین نوشیدنی‌های خنک و تازه نیز در اختیار مشتریان قرار دارد.
 
البته ایده به کار گرفته شده از سوی شرکت یوم چاینا که مسئولیت اداره کردن فروشگاه‌های مرغ سوخاری کنتاکی در چین را بر عهده دارد جدید نیست به واسطه آن‌که مک دونالد مشابه چنین ایده‌ای را به طور آزمایشی به کار گرفته است.  
شبکه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار