آیا آزمایش بمب هیدروژنی آغازگر جنگ است؟
کد خبر: ۸۴۵۴۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 03    -    ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
بمب های اتمی نیروی خود را از شکافته شدن ذرات و اتم های بزرگ مثل پولوتونیوم و تبدیل آن به ذرات کوچک به دست می آورند. تبدیل اتم های بزرگ به کوچک باعث انفجارهای ویرانگر می شود، مثل آن چیزی که ایالات متحده در هیروشیما و ناکازاکی در سال ۱۹۴۵ میلادی انجام داد و منجر به کشته شدن ۲۰۰ هزار انسان گردید.
 آیا آزمایش بمب هیدروژنی آغازگر جنگ است؟
 
آیا آزمایش بمب هیدروژنی آغازگر جنگ است؟اختصاصی «تابناک با تو»؛ کره ی شمالی بمب هیدروژنی را آزمایش کرد تا به ادعای خود به هر کسی که او را تهدید می کند هشدار داده باشد. مردم دنیا از زلزله هایی که این انفجارها به دنبال داشت پی به ماجرا بردند. مقامات کره ی شمالی امروز 3 سپتامبر 2017 اعلام کردند که آزمایش هسته ای را با یک بمب هیدروژنی با موفقیت پشت سر گذاشته اند، بنا به گفته ی مقامات کره ی جنوبی این آزمایش باعث وقوع زلزله ای 6.3 ریشتری شده است،  اما ویژگی بمب هیدروژنی چیست و با سایر بمب های اتمی چه فرقی دارد؟ در این گزارش به بیانی ساده با این تفاوت آشنا خواهید شد.
 
 
بمب اتمی، یک مرحله ای، تبدیل ذرات بزرگ به کوچک، انفجار ویرانگر

بمب های اتمی نیروی خود را از شکافته شدن ذرات و اتم های بزرگ مثل پولوتونیوم و تبدیل آن به ذرات کوچک به دست می آورند. تبدیل اتم های بزرگ به کوچک باعث آزاد شدن انرژی و انفجارهای ویرانگر می شود، مثل آن چیزی که ایالات متحده در هیروشیما و ناکازاکی در سال ۱۹۴۵ میلادی انجام داد و منجر به کشته شدن ۲۰۰ هزار انسان گردید. این تنها حادثه ای بود که در آن بمب اتمی با چنین ویژگی هایی مورد استفاده قرار گرفت.
 
 آیا آزمایش بمب هیدروژنی آغازگر جنگ است؟

 در سمت چپ یک بمب انفجاری از نوع شکافت اتم مانند بمب Fat Man که بر روی ناگازاکی انداخته شد دیده می شود. در این بمب همه چیز به سمت داخل فشرده می شود.

بمب سمت راست یک سلاح اتمی شکافتی مانند Little Boy است که بر روی هیروشیما انداخته شد. این بمب با شلیک بخشی از هسته به مرکز آن موجب انفجار می شود.
 
بمب هیدروژنی، دو مرحله ای، ترکیب ذرات کوچک با هم و تبدیل به ذرات بزرگ بر اثر حرارت هیدروژن، انفجار هزاران برابر ویرانگرتر


بمب های هیدروژنی مکانیزمی معکوس دارند و بر پایه ی ادغام و تجمیع اتم های کوچک عمل می کنند و قدرت انفجاری خود را در یک فرآیند دو مرحله ای به دست می آورند. در مرحله ی اول انفجار بر پایه ی شکاف هسته ای رخ می دهد، در حالیکه در مرحله ی دوم بر پایه ی همجوشی هسته ای و با محوریت هیدروژن اتم ها با هم ترکیب می شوند و ذرات بزرگتری را تشکیل می دهند. اساس کار بمب های هیدروژنی بر ترکیب دو یا چند اتم با یکدیگر در فرایندی موسوم به همجوشی هسته ای قرار دارد. همجوشی همان فرایندی است که انرژی ستارگان، همچون خورشید، را تامین می کند و آنها را این چنین گرم و درخشان می سازد. پس می توانید قدرت بمب های هیدروژنی را حدس بزنید. بنابراین قدرت ویرانگری بمب هیدروژنی هزاران برابر بیشتر از یک بمب اتمی معمولی است. در واقع بمب هیدروژنی از زنجیره ی دو انفجار مرتبط با هم (شکافت هسته ای) و (همجوشی) شکل می گیرد.
 
 آیا آزمایش بمب هیدروژنی آغازگر جنگ است؟

آمریکا، انگلستان، روسیه، فرانسه و چین از بمب هیدروژنی (حرارتی) برخوردارند.

اولین بمب هیدروژنی دنیا Ivy Mike نام داشت که توسط ایالات متحده آمریکا ساخته شد و در سال 1952 میلادی در منطقه Enewetak Atoll اقیانوسیه آزمایش شد. پس از آن اتحادیه جماهیر شوروی آزمایشی شبیه به این را در سیبری انجام داد.

در سال 1957 میلادی، انگلستان به این مجموعه پیوست و یکی از بمب های هیدروژنی خود را روی جزیره مالدن در قلب اقیانوسیه پرتاب کرد. چین نیز اولین بمب هیدروژنی خود را در منطقه آزمایش Lop Nur در سال 1967 میلادی منفجر کرد و فرانسه نیز اواخر همین سال آزمایشی مشابه را در جنوب اقیانوسیه انجام داد.
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
3
بیچاره اقیانوسیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
1
3
اين آزمايشات با اين همه كرمايش و مواد راديواكتوي كه توليد ميكنه شايد يكي از اصلي ترين عوامل تغييرات آب و هوايي باشه كه متاسفانه در هيچ كجاي دنيا بهش اشاره نميشه. آلودگيهاي راديواكتيو اين آزمايشات طي سالها در جو زمين توسط جريانهاي اتمسفري به نقاط مختلف جهان منتقل ميشن و عملا هيچ ملت و كشوري از اثراتش در امان نيست حتي خود آزمايش كنندگان ديوانه آنها. شايد علت بسياري از بيماريهاي ژنتيكي و سرطانهايي كه در كشورهاي مختلف مشاهده ميشه و اخيرا هم زياد شده همين آزمايشات باشه.
اسماعیل
|
United States
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
2
در ضمن هندوستان و رژیم اشغالگر قدس نیز بمب هیدروژنی دارند و آن را آزمایش کرده اند. هندوستان چند سال پیش آن را آزمایش کرد ولی رژیم اشغالگر آن را در دهه هشتاد میلادی در آفریقای جنوبی آزمایش کرد. آن زمان آفریقای جنوبی متحد استراتژیک اسراییل بود و در پروژه های هسته ای آن کشور مشارکت داشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
1
هند و اسراییل هم بمب هیدروژنی دارن.. بعید نیست که پاکستان هم داشته باشه و یا حداقل تکنولوژی ساختنشو داشته باشه چون تکنولوژی چندان پیچیده ای نداره.. فقط یک کم جرات میخاد !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
1
0
در چندین دهه اخیر هیچ آزمایشی روی سطح زمین انجام نگرفته است . همه آنها را در عمق بسیار زیاد چاههایی که به همین منظور حفر میشود انجام می دهند . پس از کار گذاشتن بمب در عمق چاه , آنرا سیمان میکنند . بنابراین مواد رادیواکتیو به اتمسفر را پیدا نمی کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار