روش عجیب داروفروشی در هائیتی
کد خبر: ۸۴۳۲۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 03    -    ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
در واقع خیابان مهمترین مرکز فروش دارو در هائیتی است. به عنوان یک فروشنده ی دارو باید نما و شکل جذابی به داروها بدهید در غیر این صورت کسی از شما خرید نخواهد کرد؛ «آمپی سیلین» را کنار «تایلنول» قرار دهید تا بسته های قرص قرمز کنار بسته های آبی قرار بگیرند. صدها بسته قرص رنگارنگ را کنار هم بچینید تا مثل برج از سبد بالا بیاید.
 روش عجیب داروفروشی در هائیتی
 
روش عجیب داروفروشی در هائیتیاختصاصی «تابناک با تو»؛ در پایتخت هائیتی "پورتو پرینس" نیازی نیست تا یک داروساز باشید تا دارو بفروشید، همه ی چیزهایی که نیاز دارید یک سطل یا سبد است و پس از آن راه افتادن در خیابان های گرم هائیتی به قصد فروختن دارو.

دارو برای بسیاری از مردم هائیتی چیزی شبیه شکلات یا خوراکی است، که به نظرشان می توانند از هر جایی تهیه کنند، حتی از فروشندگان دوره گرد.

در واقع خیابان مهمترین مرکز فروش دارو در هائیتی است. به عنوان یک فروشنده ی دارو، باید نما و شکل جذابی به داروها بدهید در غیر این صورت کسی از شما خرید نخواهد کرد؛ «آمپی سیلین» را کنار «تایلنول» قرار دهید تا بسته های قرمز کنار بسته های آبی قرار بگیرند. صدها بسته قرص رنگارنگ را نیز کنار هم بچینید تا مثل برج از سبد بالا بیاید. یک قیچی هم برای برش زدن قرص و دارو در بالای برج می نشیند و همه چیز با کِش به هم الصاق می شود و محکم می گردد.
 روش عجیب داروفروشی در هائیتی
 
دو عکاس به نامهای «پائولو وودز» و «گابریل گالیبرتی» از داروفروش های دوره گرد در هائیتی عکس گرفته اند. آنها می گویند این سبد داروها شبیه یک اثر هنری معاصر و یا یک ویترین شکلات فروشی هستند.

با وجود این که فروش دارو به این شکل در هائیتی ممنوع و غیرقانونی است، اما هیچ ضمانت اجرایی از سوی وزارت سلامت عمومی و بهداشت هائیتی برای اجرای قوانین وجود ندار‌د.
 
روش عجیب داروفروشی در هائیتی
کمبود نظارت دولتی بر قوانین، زندگی مردم هائیتی را به خطر انداخته و سلامت و سرنوشت آنها به دست داروفروش های آموزش ندیده ای افتاده است که بیش از هر چیز دارو را براساس شکل و رنگش تجویز می کنند.

اغلب داروهایی که در بساط این دوره گردها پیدا می شود جنریک ساخت چین، داروهای تاریخ گذشته و داروهای تقلبی هستند که از جمهوری دومینیکن وارد هائیتی شده اند، داروهایی که می توانند از اسلحه رولت روسی هم خطرناک تر باشند. عکاسان این پروژه با چنین عکس هایی سعی دارند تا اهمیت دسترسی به داروهای سالم را به همه ی جهانیان گوشزد کنند.
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
3
11
تو ایران هم همینجوری کیلوییه فقط در داروخانه های شیک به فروش می رسه!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
3
8
چقدر زیبا
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
3
11
بسیاری از دارو ها باید در دمای زیر 15 درجه نگه داری شوند و دور از نور. کدام یک از داروخانه های کشور این شرایط را رعایت میکند. بسیاری از دارو ها در کشور در اثر گرمای شدیدی حین حمل و نقل از شرکت داروسازی به داروخانه ها بی اثر میشوند.
اسماعیل
|
United States
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
2
9
ترامادول هم پیدا میشه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
3
7
به این میگن شفافیت در داد و ستد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار