محبوبترین اثر سنگی سوئیس
کد خبر: ۸۴۲۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 07    -    ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
شیر لوسرن؛
این مجسمه ی شیر به عنوان یادبودی برای گارد سوئیسی ها بود که جان خود را در دفاع از قصر Tuileriesپاریس و در سال ۱۷۹۲ میلادی و در جریان انقلاب کبیر فرانسه از دست دادند. شیر مرده نشانگر شجاعت، قدرت و اراده ی سربازانی است که مرگ را بر خیانت به سوگند خود ترجیح دادند.
تکان دهنده ترین أثر سنگی دنیااختصاصی «تابناک با تو»؛ شهر قدیمی لوسرن در بخش مرکزی و آلمانی زبان سوئیس قرار گرفته است. کنار بناهای تاریخی شهر لوسرن یک أثر هنری تاریخی قرار گرفته که در فهرست بهترین مجسمه های دنیا قرار دارد. شیر زخمی که در حال مرگ است و از مجسمه ای سنگی سربرآورده است. این شیر در سال 1792 میلادی ساخته شده و مارک تواین نویسنده ی مشهور آمریکایی درباره ی آن می گوید که "شیر زخمی لوسرن یکی از غم انگیز ترین و تکان دهنده ترین آثار سنگی جهان است".
 
تکان دهنده ترین أثر سنگی دنیا
 
این مجسمه به عنوان یادبودی برای گارد سوئیسی ها بود که جان خود را در دفاع از قصر Tuileriesپاریس و در سال 1792 میلادی و در جریان انقلاب کبیر فرانسه از دست دادند. شیر زخمی در حال مرگ نماد شجاعت، قدرت و اراده ی سربازانی است که مرگ را بر خیانت به سوگند خود ترجیح دادند.
 
تکان دهنده ترین أثر سنگی دنیا 
در طول دو قرن گذشته صدها میلیون توریست از این یادبود دیدن کرده اند. یکی از نگهبانان سوئیسی که دوستانش در پاریس کشته شده بودند تصمیم گرفت تا برای بزرگداشت یاد آنها اثری بسازد. او مجبور بود تا تمام ایده های خود را پنهان کند، زیرا سوئیس در آن زمان تحت سیطره ی فرانسویان بود. اما پس از انقلاب فرانسه و استقلال یافتن سوئیس در ۱۸۱۵ او توانست طرح هایش را به اجرا درآورد. شیر زخمی که در حال مرگ است و نیزه ای در بدن او فرو رفته در واقع  نماد نگهبانان سوئیسی است.
  تکان دهنده ترین أثر سنگی دنیا
  تکان دهنده ترین أثر سنگی دنیا
 
تکان دهنده ترین أثر سنگی دنیا
 
تکان دهنده ترین أثر سنگی دنیا 
  
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Germany
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
2
فوق العاده زیباست ... فقط صاف بودنه نوشته ها خیلی عجیبه . انگار ماشین نویسی شده.یا قالب گذاشتن و پرس کردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
2
واقعا شاهکاره.... عجب چیره دست بوده.... واقعا از واقعی هم واقعی تر به نظر میرسه....
یک دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
6
جای ایرانی هاخالی چندتایادگاری روش بنویسند!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار