نان زیتون، لذیذ و مقوی
کد خبر: ۸۴۱۹۵
تاریخ انتشار: 2017 September 01    -    ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
زیتون میوه‌ی قدرتمند و خوشمزه‌ای است که می‌تواند برای بدن انسان مفید باشد و مزایای بسیاری همچون جلوگیری از پوکی استخوان، جلوگیری از سرطان‌های متعدد، کاهش التهاب و ورم مفاصل، بهبود سیستم گوارش، تسکین واکنش‌های آلرژیک، بهبود جریان خون، محافظت در برابر بیماری‌های قلبی، افزایش عملکرد شناختی، مبارزه علیه عفونت‌ها و کاهش فشار خون دارد.
نان زیتون، لذیذ و مقوی
اختصاصی تابناک باتو؛ زیتون میوه‌ی قدرتمند و خوشمزه‌ای است که می‌تواند برای بدن انسان مفید باشد و مزایای بسیاری همچون جلوگیری از پوکی استخوان، جلوگیری از سرطان‌های متعدد، کاهش التهاب و ورم مفاصل، بهبود سیستم گوارش، تسکین واکنش‌های آلرژیک، بهبود جریان خون، محافظت در برابر بیماری‌های قلبی، افزایش عملکرد شناختی، مبارزه علیه عفونت‌ها و کاهش فشار خون دارد. امروز برای شما روش تهیه‌ی یک نان خوشمزه که ماده‌ی اصلی آن، زیتون است را قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

نان زیتون، لذیذ و مقوی

مواد لازم:

آرد: 4 پیمانه
آب: 2 پیمانه
روغن زیتون: سه چهارم پیمانه
زیتون خرد شده: 2 پیمانه
مایه خمیر: 1 قاشق غذاخوری
نمک: 1 قاشق چایخوری
شکر: کمی

طرز تهیه:

آرد را الک کرده و نمک را به آن اضافه می‌کنیم.

در ظرفی جداگانه، آب را به همراه نمک و مایه خمیر، ریخته و خوب مخلوط می‌کنیم. سپس مواد را به مدت پنج دقیقه کنار قرار می‌دهیم تا مایه خمیر، عمل آید.

پس از آن، روغن زیتون را افزوده و خوب مخلوط می‌کنیم.

حال نوبت آرد است. آرد را کم کم و در چند مرحله به مواد قبلی اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم تا خمیری یکدست، به وجود آید.

خمیر را به مدت دو ساعت کناری قرار می‌دهیم.

پس از گذشت دو ساعت، زیتون خرد شده را به خمیر اضافه کرده و بار دیگر آن را ورز می‌دهیم.

قالب مستطیلی شکل عمیقی را انتخاب کرده و آن را چرب می‌کنیم. سپس آن را آرد پاشی کرده و خمیر را داخل قالب می‌ریزیم. نیم ساعت صبر می‌کنیم تا بار دیگر، خمیر استراحت کند.

در همین حال، فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد روشن می‌کنیم و سپس قالب را در فر قرار می‌دهیم. وقتی روی نان، طلایی رنگ شد، آماده است. قالب را از فر خارج کرده و پس از سرد شدن، نان زیتونی را از آن جدا می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: tareekaa ـ majalesalamat
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار