چگونه با «رژیم سه ساعته» به سرعت لاغر شویم؟ + دستورالعمل
کد خبر: ۸۴۱۲۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 August 30    -    ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
این رژیم غذایی شما را ملزم به خوردن پنج وعده‌ی غذایی در روز می‌ کند که شامل یک دسر کوچک نیز می‌شود. تمام غذاهای مورد علاقه شما از جمله کربوهیدرات و شیرینی‌ها مجاز هستند تا جایی که آن‌ها را بر طبق یک جدول زمانی دقیق میل کنید.
 چگونه با «رژیم سه ساعته» به سرعت لاغر شویم؟
 
چگونه با «رژیم سه ساعته» به سرعت لاغر شویم؟به گزارش «تابناک با تو»؛ در مقابل تمام آن برنامه‌های سختی که روزه‌ داری نامیده می‌شود، رژیم غذایی ۳ ساعته که توسط کارشناس تناسب اندام جورج کروز تدوین شده است، شما را ملزم به خوردن پنج وعده‌ی غذایی در روز می‌ کند که شامل یک دسر کوچک نیز می‌شود. تمام غذاهای مورد علاقه شما از جمله کربوهیدرات و شیرینی‌ها مجاز هستند تا جایی که آن‌ها را بر طبق یک جدول زمانی دقیق میل کنید. خوردن وعده‌های غذایی کوچک و متعادل در هر سه ساعت، پتانسیل چربی سوزی بدن شما را افزایش می‌ دهد. کروز می‌گوید: اگر شما در اغلب اوقات به قدر کافی نخورید، بدنتان به حالت «حفاظت از گرسنگی»، حفظ کالری، ذخیره‌ سازی چربی و سوزاندن عضلات (نه چربی) برای تأمین انرژی خود می‌رود.

کروز می‌گوید اگر شما هر سه ساعت یک بار غذا بخورید، بارها و بارها متابولیسمتان را مجدداً تنظیم می‌کنید بنابراین بدن در دنده‌ی بالا باقی‌مانده و شما در تمام مدت روز چربی می‌سوزانید.
قوانین دکتر کروز پیرامون زمان‌بندی غذایی عبارت‌اند از:

در عرض یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب صبحانه میل کنید.

پس از آن هر سه ساعت یک بار چیزی میل کنید.

سه ساعت پیش از ساعت خواب خوردن را متوقف کنید.

قانون چهارم: به اندازه‌ی وعده‌های غذایی توصیه شده توجه کنید. وعده‌های غذایی باید به طور متوسط فقط ۴۰۰ کالری، میان وعده و تنقلات ۱۰۰ کالری و دسر ۵۰ کالری برای مجموعاً ۱۴۵۰ کالری دریافتی در روز داشته باشند.
 
چگونه با «رژیم سه ساعته» به سرعت لاغر شویم؟
 
نتیجه: شما بدون از دست دادن بافت عضلانی چربی سوز، بیش از ۱۰ پوند در دو هفته‌ی اول و دو پوند در هفته‌ی پس از آن وزن کم می‌کنید.

دکتر کروز می‌گوید: شما همچنین سطوح کورتیزول (هورمون استرس) را کاهش داده و شکمتان را در طی این فرایند تخت می‌کنید و انرژی بیشتر و گرسنگی کمتری را احساس خواهید کرد زیرا خوردن هر سه ساعت یک بار سطوح قند خون شما را ثابت نگه می‌دارد.

با وجود اینکه ثابت نشده است اما برخی تحقیقات نشان داده‌اند که خوردن وعده‌های غذایی کوچک‌تر و مکرر می‌تواند به مدیریت گرسنگی شما کمک کند.

چه چیزی می‌توانید و چه چیزی نمی‌ توانید بخورید

در این رژیم غذایی، هیچ ماده‌ی غذایی بدی وجود ندارد و فقط اندازه‌ی وعده‌های غذایی بد هستند؛ به عبارت دیگر، شما می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید را بخورید، از جمله کربوهیدرات، گوشت، فست فود، غذاهای یخ‌زده، شیرینی تا زمانی که از محدوده‌ی کالری تعیین شده تجاوز نکرده و در فواصل زمانی درست غذا بخورید.

پیشنهاد‌های غذایی گنجانده شده در این کتاب به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وعده‌های متعادل پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها را تأمین نمایند.

هرچند شما می‌توانید غذاهای خودتان را انتخاب کنید، کروز پروتئین‌های بدون چربی و روغن بذر کتان یا روغن زیتون بسیار خالص را توصیه می‌کند. برای چک کردن اندازه‌ی وعده‌های غذایی، کروز شما را به تصور کردن مکعب روبیکس برای یک وعده کربوهیدرات، یک دسته کارت برای گوشت و دیگر پروتئین‌ها و یک درپوش بطری آب برای سس سالاد و دیگر چربی‌ها تشویق می‌کند.
 
چگونه با «رژیم سه ساعته» به سرعت لاغر شویم؟ 

سطح تلاش: متوسط

هیچ شمارش کالری یا وعده‌های غذایی خاصی برای خریدن وجود ندارد؛ اما شما باید برنامه‌ی خود را پیرامون زمان‌های منظم وعده‌های غذایی سازمان‌دهی کنید. کروز خوردن صبحانه را در ساعت ۷ صبح، نهار در ساعت ۱ بعدازظهر و شام را در ساعت ۷ صبح توصیه می‌کند یا طوری وعده‌ی شام را طوری برنامه‌ریزی کنید که سه ساعت قبل از خواب آن را تمام کرده باشید.

همچنین باید برای دو میان وعده به میزان ۱۰۰ کالری برنامه‌ریزی داشته باشید، مانند مشت کوچک آجیل یا قطعه‌ای پنیر.

پخت‌ وپز و خرید: شما می‌توانید دستورالعمل‌های ارائه‌ شده در کتاب را با استفاده از مواد تشکیل‌ دهنده ای که به سادگی در دسترس هستند را بپزید یا از فهرست فست فودها یا غذاهای منجمد انتخاب کنید. یک کتاب آشپزی همراه به نام رژیم غذایی سه ساعت، دستورالعمل‌های بیشتری را ارائه می‌دهد که دارای اندازه‌های مناسبی برای وعده‌های غذایی است.

مواد غذایی یا غذاهای بسته بندی شده: خیر

در جلسات حضوری: خیر

ورزش: اختیاری است.

آیا محدودیت‌ها یا ارجحیت‌هایی برای رژیم غذایی مجاز است؟

بله. شما می‌توانید هر غذایی که دوست دارید را انتخاب کنید. این برنامه به قدر کافی برای انطباق با گیاه‌خواران و رژیم‌های فاقد گلوتن و کم‌چرب انعطاف‌ پذیری دارد.

نکات دیگری که باید بدانید

هزینه: به جز هزینه‌ی خرید خواروبار هزینه‌ی دیگری ندارید.

پشتیبانی: شما باید با تکیه بر خودتان این رژیم را انجام دهید. همچنین می‌توانید از برنامه‌ی نرم‌افزاری رژیم سه ساعت استفاده کنید که خوردن هر سه ساعت یک بار را به شما یادآوری می‌کند و به شما کمک می‌کند تا پیگیری کنید که چه تعداد وعده‌ی غذایی را میل نموده‌اید.

منبع:بهداشت نیوز
 
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فدوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
2
هشدار : هر نوع رژیمی که در آن سرعت وجود داشته باشد به بدن آسیب می رساند . هر تغییری در مورد بدن از جمله تغذیه باید آهسته و به ملایمت باشد تا بدن بتواند با شرایط جدید کنار بیاید .
لاغر شدن آسونه لاغر ماندن سخته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
6
فقط مواد شیرین را از تغذیه خود حذف کنید ظرف 3 ماه لاغر خواهید شد. اما متاسفانه یک عده سودجو برای خود دکان درست کرده اند.
ایلین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
0
ممنون از کامنت هاتون خیلی به درد بخورن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار