غیرقابل دسترس‌ترین معابد جهان+عکس
کد خبر: ۸۴۰۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 01    -    ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
معابد بودایی معمولا در مناطق دورافتاده و به دور از شهر‌ها و مراکزشان قرار دارند و رسیدن به آن‌ها عزم جزمی می‌خواهد، اما برخی از این‌ها واقعا غیرقابل دسترس هستند. ایده آن‌ها این است که به جز متعهدترین پیروانشان همه را از این مکان‌های مقدس دور نگه دارند درحالیکه باعث می‌شود راهبان نیز در یک جای آرام و دورافتاده احساس نزدیکی بیشتری به خداوند داشته باشند. بااین حال امروزه بیشتر این معابد مقاصد گردشگری هستند، به همین دلیل چندین روش دسترسی مثل پله و طنابراه برای آن‌ها ایجاد شده است. بااین حال هنوز نیاز به صد‌ها متر پیاده روی عمودی دارند و بهتر است یک جفت پای خوب و سالم داشته باشید اگر قصد بازدید از آن‌ها را دارید.

معابد متئورا در یونان

معابد متئورا یا معلق گروهی از شش معبد است و یکی از بزرگترین و مهمترین مجموعه معابد ارتدوکس شرقی در یونان است. این شش معبد روی یک صخره ماسه‌ای طبیعی ساخته شده و یکی از قدرتمندترین نمونه‌های معماری است. این صخره ۴۰۰ متر بالاتر از سطح دره اطرافش قرار دارد. در دوران ترسناک ناپایداری سیاسی در قرن چهاردهم، معابد روی قله‌های غیرقابل دسترس ساخته می‌شدند و تا پایان قرن پانزدهم ۲۴ معبد بدین شکل ساخته شد. امروزه تنها چهار معبد هنوز جوامع مذهبی هستند. دسترسی به معابد در اصل و عمدا بسیار مشکل بود و نیاز به نردبان‌های بلند متصل به هم یا تورهای بلندی داشت که برای کشیدن انسان و کالا استفاده می‌شد.
 
 غیرقابل دسترس‌ترین معابد جهان
 
غیرقابل دسترس‌ترین معابد جهان 
 
غیرقابل دسترس‌ترین معابد جهان 
 
غیرقابل دسترس‌ترین معابد جهان 
 

 
معبد تائونگ کلات در برمه

این معبد بالای یک کوه آتشفشانی قرار دارد که ۷۳۷ متر از محیط اطرافش در برمه بلندتر است. برای دسترسی به این معبد باید از ۷۷۷ پله بالا بروید و آن هایی که بالا می‌روند می‌توانند از منظره تماشایی لذت ببرند. به سمت شمال غرب منظره‌ای به معابد دورافتاده بگان مشاهده می‌شود و از شرق قله جنگلی تاونگ ما گی دیده می‌شود. یک دهانه آتشفشانی بزرگ به عرض ۶۱۰ متر و عمق ۹۱۴ متر در ایجا وجود دارد بنابراین از جهات مختلف شکل متفاوتی از کوه دیده می‌شود. بسیاری از میمون‌های ماکائو در اینجا زندگی می‌کنند که تبدیل به جاذبه توریستی تائونگ کلات شده اند.
 
غیرقابل دسترس‌ترین معابد جهان 
 
غیرقابل دسترس‌ترین معابد جهان 
 

 
معبد تکتسنگ پالفونگ در بوتان

این صومعه که با نام آشیانه ببر نیز شناخته می‌شود روی یک صخره بلند حدود ۹۰۰ متر بالاتر از دره پارو در بوتان قرار دارد. دامنه‌های سنگی آن بسیار شیبدار است، تقریبا عمودی و ساختمان معبد در دامنه آن ساخته شده است؛ بنابراین اگرچه ترسناک به نظر می‌رسد، اما معبد از چندین جهت مسیر دسترسی دارد. یک مسیر قاطر که از جنگل‌های کاج عبور می‌کند با پرچم و خزه آراسته شده است. در بسیاری از روزها، ابر‌ها معبد را احاطه می‌کنند و احساس دورافتادگی بی نظیری القا می‌کنند.
 
 غیرقابل دسترس‌ترین معابد جهان
 
غیرقابل دسترس‌ترین معابد جهان 
 
غیرقابل دسترس‌ترین معابد جهان 
 

 
معبد سوملا در ترکیه

معبد سوملا روی صخره‌های سنگی در دره‌ای در ترکیه ساخته شده است و در ارتفاع ۱۲۰۰ متری قرار دارد و یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری پارک ملی Altındere است. این معبد در سال ۳۸۶ میلادی در زمان سلطنت امپراتور تئودوسیس ساخته شده است. گفته می‌شود دو کشیش بعد از کشف معجزه‌ای از مریم مقدس در غار این کوه، ساخت معبد را به عهده گرفتند. این معبد در تاریخ طولانی خود بار‌ها ویران شد و توسط امپراتوری‌های مختلف بازسازی شد. معبد بعد ازجنگ جهانی اول و شروع تبادل جمعیت بین یونان و ترکیه متروکه شد تا اینکه چند دهه بعد بخشی از آن بازسازی و به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت.
 
غیرقابل دسترس‌ترین معابد جهان 
 
غیرقابل دسترس‌ترین معابد جهان 
 
غیرقابل دسترس‌ترین معابد جهان 
 

 
 معبد معلق در چین

معبد معلق در دره‌ای در پای کوه هنگ در چین قرار دارد. این معبد داخل صخره و در ۷۵ متری سطح زمین قرار دارد و به وسیله کریدورهای سنگی مخفی و تیرهای چوبی داخل کوه نگه داشته شده است. بیش از ۴۰ سالن، اطاقک و پاویلیون در فضایی به مساحت ۱۵۲ مترمربع توسط راهروها، پل‌ها و سکو‌ها به هم متصل شده و معبد را شکل داده اند. درون معبد بیش از ۸۰ مجسمه برنزی، آهنی، گلی و سنگی قرار دارد.
 
غیرقابل دسترس‌ترین معابد جهان 
 
غیرقابل دسترس‌ترین معابد جهان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
1
تکنیک نصب پایه های معبد معلق چین فوق العاده است .آنها در آن زمان پایه های چوبی عظیم را که با ایجاد سوراخ در دل کوه جاسازی میکردند برای جلوگیری از فساد و موریانه اول در روغن مخصوص میجوشاندند و در واقع اولین مبدع تراورس بودند وبعد با ایجاد چاک در سر پایه ای که داخل سوراخ میرفت وگذاشتن یک تراشه بزرگ که سر تیزش داخل شکاف چوب و قسمت پهن و تختش بسمت ته سوراخ بوده وباعث میشده وقتی تخته داخل سوراخ رفت سرش باز شدهه وگیر کنه وعمرا بیرون نیاد و اینجاهم اولین مبدعان رولپلاک بوده اند اینها با دانش امروز ما ساده است ولی صد ها سال پیش نبوغ فوق العاده ای محسوب میشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار