حرکتی متفاوت برای ترویج حجاب +عکس
کد خبر: ۸۳۹۴۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2017 August 28    -    ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
«یک حس خوب» طرحی کوتاه در عین حال جذاب، که چند روزی حال و هوای مناطق ۲ و ۵ تهران را عوض کرده بود. پر بیراه نیست اگر بگوئیم با این که طرح حس خانومانه داشت اما نسیم فرح بخشش به آقایان نیز می‌رسید.
 
به طوری که لبخند رضایت بر لبان مردانی که با آن مواجه می‌شدند، می نشست. «یک حس خوب»، طرح تبلیغی ترویجی شهری با هدف راه‌اندازی فضای استدلالی و گفتمانی در حوزه عفاف و حجاب کار خود را در ۱۰ نقطه از شهر تهران آغاز و پایان داد. این اقدام مردم نهاد در کانکس‌هایی با طراحی خاص و جذاب و اهدای هدایایی پذیرای مراجعه‌کنندگانی بود که در خصوص هویت و نحوه پوشش خود سؤالاتی داشتند و کارشناسان پاسخگو بودند.
 
کانکس‌های «یک حس خوب»، شامل کارشناس، خانم‌های ره‌یافته(تازه مسلمان) و خانم‌هایی که روزی خود زندگی متفاوتی داشتند و دچار تغییر شدند که حالا سعی داشتند تا این حس آرامش را به اذهان مشوش و دچار تبلیغات اشتباه انتقال دهند که به گفته یکی از این‌ خانم‌ها به حس رهایی و حفظ کرامت نفس برسند.
 
این‌ خانم‌ها به بانوان پرسشگر و مراجع، علاوه بر پاسخگویی درست و منطقی، کمک می‌کردند تا حجاب درست را تجربه و هدایایی مانند گل، طومار، بروشورهایی با موضوعات متعدد درباره شبهات مطروحه و کتاب‌های کودکانه مخصوص خردسالان اهدا کنند. اما؛ جای این طرح جذاب برای چند روز و چند کانکس نیست. این طرح می تواند گسترده تر، کارشناسی تر و جذاب تر ادامه داشته باشد.
 
حرکتی متفاوت برای ترویج حجاب 
 
حرکتی متفاوت برای ترویج حجاب 
 
حرکتی متفاوت برای ترویج حجاب 
 
حرکتی متفاوت برای ترویج حجاب 
 
حرکتی متفاوت برای ترویج حجاب 
 
حرکتی متفاوت برای ترویج حجاب 
 
حرکتی متفاوت برای ترویج حجاب 
 
حرکتی متفاوت برای ترویج حجاب 
 
حرکتی متفاوت برای ترویج حجاب
 
فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
1
25
مساله اساسی اینجاست که در ایران تنها گروههایی خاص اجازه تبلیغ عقاید خود را دارند و به فراخور زمان گاه به ضرب و زور است و گاه با مماشات و نرمی!!! که مسلما روش دوم درست است اما نکته اصلی این است سایر دیدگاهها و عقاید اجازه تبلیغ ندارند و فقط یک جریان یک طرفه را شاهدیم که در نبود سایر جریانهای اجتماعی به چالش کشیده نمیشود,درست یا نادرست ,کم یا زیاد,عده ای مخالف اصل حجاب بوده وآن را اجباری مینامند ,باید دیدگاه دوم نیز اجازه صحبت بیابد و چالش ایجاد شود و در نهایت تبلیغ حجاب با روشهای افراد بی حجاب مثل نوآوری در حجاب و سلفی و کلا حجاب زیبا ,ره به جایی نمیبرد!!! حجاب حجاب است و به معنی پوشیدن حدی که اسلام گفته ومهمتر از اون جلوه گر نبودن!!! شما میای حجاب جلوه گر رو تبلیغ میکنی,عینا بر خلاف حجاب قدم برمیداری که البته این از بحث ما خارج است,منظور باید جوری بشه,با حجاب واقعی مشخص بشه,کسی که از حجاب جلوه گری نمیخواد و معتقدواقعی هست,بعضی هم حجاب رومیخوان و هم مد و جلوه گری رو!! هر دو با هم نمیشه و یه جور ریا کاری هست,مردم هم باید اندیشه کنند و با حجاب به بی حجاب عنوان فاسد ندهد و بر عکس بی حجاب با حجاب را با تمسخر امل و نادان نداند!!!! همه ایرانی هستیم و باید متحد باشیم با قومیتهای مختلف و دیدگاههای مختلف.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
درور بر شرف ایرانیت احسنت
سلطان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
19
لطفا یه فکری هم برای اختلاس و وامهای بلا عوض بکنید
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
10
چی بگم؟؟؟
.................................................................................
کجای دنیا ایستادیم؟؟؟ مشکل واقعا چیست؟؟؟ وسعت افکارمان تا کجاست؟؟؟
حمید رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
2
من ماندم چرا این حضرات از درک این موضوع ساده عاجزند! که هیچ رویه و راهکار اجباری و زوری ،قابل تحصیل ونتیجه گیری نیست. شما به یه طفل سه چار ساله هم که بخوای باجبر وزور مطلبی رو جا بندازی با مقاومت غیر ارادی کودک مواجه میشی.! خلقت انسان این چنینه ،اگر منطقت قوی هست، بسم لله، این گوی و این میدان.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
1
باسلام پیرو فرمایشات دوست عزیزآقا کوروش عرض کنم که آلان تبلیغات یکصرفه نمیباشد زیرا باوجود وسایل ارتباط جمعی از قبیل ماهواره و صفحات مجازی و هجوم لجام گسیخته فرهنگی در کلیه کشورها بخصوص کشورهای مسلمان و کشورهای هدف قصدی جزء سناریوی تخریب ارزشهای فرهنگی و هویتی و عقایددینی نداشته تابواسطه آن به اهداف خود رسیده و کشور را در سیطره داشته باشند که نمونه بارز آن را در قضیه آندلس مثال زد و چه برسد به کشورهای دارای مذهبی شیعه که اگر اجازه اجرای واقعی احکام آن صادر شود بهترین الگو برای کشورهای دیگر خواهند شد همانطور همیشه بزرگترین اندیشکده ها و تئوریسن های آمریکایی و غربی عنوان کرده اند تنها راه مقابله با ایران و کشورهای مشابه این کشور رواج فساد و بی بندو باری است تا خود جوانان آن کشورها به مرور از آرمانهای خود فاصله بگیرند و حال به نظر شما نبایستی بگونه ای هدف گذاری کرد کشوری مثل ایران که در قبل از انقلاب تبلیغ بی بندو باری یادر کنار دریا با لباسهای دو تیکه و ناهنجار در ملاء عام حاضر میشدند وبرای آنها تبدیل به نوعی عادت و فرهنگ شده بود تمایلی به استفاده از حجاب نخواهند داشت پس ماهم باید مقابله به مثل فرهنگی کنیم که علاوه بر توجیه وتشویق فرزندانمون به حفظ ارزشهای اخلاقی و رعایت آداب اعتقادی و مذهبی از ورود آنها به مسایل غیر جلوگیری کنیم همانطور درکشورهای غیر مسلمانی دولتها نسبت به کنترل سایتها و صفحات غیر اخلاقی وارد عمل شده اند فلذا این این حرکت یک فرآیند مشوقانه است اگر چه بایستی اول خانواده ها خود خواهان آن باشند نه اینکه مخلفت کنند که برای خودشان بهتراست . باتشکر
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
2
با تشکر بایت حسن نظر خدمت جناب احمد آقا عرض کنم,شما یه پیش فرضیرو گرفتی که درست است ونتایج درست هم دارد!!شما میگی یه سری تو غرب نشستند که فرهنگ ما رو نابود کنند,اما من میگم نیازی نیست کسی این کار را کنه!! فرهنگی که قوی باشه ,مزایای خوب دیگران رو میگیره و خودشو قوی تر میکنه و از معایب دیگران کمتر صدمه میبینه,این همه اقبال به فرهنگ غرب برای چیست؟؟؟؟ من میگم ما اشکالاتی فرهنگمون داره که در برابر غرب ضعیف نشون میده,یعنی خودمون میخوایم نه اونا دسیسه کرده باشند!! بحث ما هم نیست,کل دنیا تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار گرفته,اصلا همه چی ما وخیلی از کشورهای دنیا غربی هست!!! واژه ملت,دولت,بروکراسی اداری,صنعت,کارخانه,قوانین و الی ماشالاه!!! همه اینا توطعه است؟؟؟ نه ما نداریم اونا مسازن ما استفاده میکنیم,خوب ما بسازیم اونی که ادعا داریمو اونا استفاده کنند یا تحت تاثیر ما باشند!!!چرا ژاپن و کره جنوبی از مزایای فرهنگ غرب استفاده کرده و قوی تر هم شده اند؟؟؟ شما از زمان پهلوی سخن گفتی ,بر فرض مثال که آنها میخواستند فرهنگ ما را غربی کنند از سر تا پا!!! پس چرا غیرت و جوانمردی بیش از الان بود؟؟؟ چرا حجاب واقعی بیش از الان بود؟؟؟ چرا در ابتدای انقلاب اون حجم نوع دوستی بین مردم وجود داشت؟؟؟ اون همه با غیرت از کجا اومدن که جلوی بعثیها و کشورهای منطقه رو که همه بر علیه ما شدند رو گرفتند؟؟؟ اون کاسبهای قدیمی مومن که درس مکاسب میخوندن که حرام و حلال نکنند کجا پرورش یافته بودند؟؟؟ صد در صد اشکالاتی هم پهوی داشته اما در مورد زنان قدم های بلندی برداشتند,بخونید و بپرسید زنان ایرانی از اولین حقوق اجتماعی بی بهره بودند...............
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار