نکاتی درباره انتخاب کفش پاشنه بلند مناسب
کد خبر: ۸۳۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 August 21    -    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
همان طور که می‌دانید برای این که اندام‌تان بلند و کشیده به نظر برسد، باید کفش‌های پاشنه بلند بپوشید. با این وجود پزشکان، نظر موافقی نسبت به این نوع کفش‌ها ندارند. در اینجا چند پینهاد ساده در انتخاب کفش پاشنه بلند ارایه خواهیم داد، که رعایت آنها از کمر درد و پا درد جلوگیری می‌کند.

همان طور که می‌دانید برای این که اندام‌تان بلند و کشیده به نظر برسد، باید کفش‌های پاشنه بلند بپوشید. با این وجود پزشکان، نظر موافقی نسبت به این نوع کفش‌ها ندارند. در اینجا چند پینهاد ساده در انتخاب کفش پاشنه بلند ارایه خواهیم داد، که رعایت آنها از کمر درد و پا درد جلوگیری می‌کند.

پاشنه کفش شما چقدر باید باشد؟

بارها شده است که در آخر یک میهمانی، خانمی را دیده‌ایم که بدون این که کفشی به پا داشته باشد، یک جفت کفش پاشنه بلند در دست گرفته است، و لنگان لنگان راه می‌رود. برای این که این اتفاق برای شما نیفتد، در هنگام خرید به اندازه پاشنه کفش، دقت کنید.
- پوشیدن کفشی با پاشنه 8 تا 10 سانتی متر اشکالی ندارد اما در صورتی که آن را گهگاهی به پا کنید. نه همیشه! کفش چرم یا جیر، به طور مثال، نرم‌تر از کفش ورنی است.
- اگر کفشی را در مغازه امتحان می‌کنید، و پای شما در آن درد می‌گیرد، آن را نخرید. چون همیشه در ته کمد شما خاک خواهد خورد.
- کفش پاشنه بلند، جزو آن دسته از چیز‌هایی است که برای خرید آن باید دست و دلباز باشید و آن را از برند‌های معتبر خریداری کنید. پاشنه‌ای که کیفیت خوبی داشته باشد از کمردرد یا پیچ خوردگی پا جلوگیری می کند. اگر پاشنه کفش شما بیش از 10 سانتی متر باشد و در قسمت پنجه آن نیز کفی نداشته باشد، به دلیل قوسی که بین پنجه و پاشنه پای شما ایجاد می‌شود، فشار زیادی بر پای‌تان وارد می‌شود. اگر از کفشی با این ویژگی خوش‌تان آمده، از کفاشی ماهر بخواهید بر قطر کفی پنجه کفش، یک سانت بیفزاید.
- در داخل کفش‌های پاشنه بلند خود پودر تالک بپاشید این کار از تعریق و گرم شدن پای شما جلوگیری می‌کند.
- یکی دیگر از راه‌های  مواظبت از سلامت پا، استفاده از نیم کفی‌های ارتوپدیی است که در داخل کفش قرارمی‌گیرد و به این ترتیب پوشیدن کفش پاشنه بلند برای شما راحت‌تر خواهد شد. این کفی‌های شفاف، خود را با فرم‌های مختلف پا وفق می‌دهند، از لیز خوردن شما جلوگیری می‌کنند و هم چنین شما می‌توانید بارها از آن استفاده کنید. این کفی‌ها از درد کف پا جلوگیری می‌کنند. تمام طول روز با آنها راه بروید و تمام شب  با آنها برقصید!
- و سرانجام، این که همیشه  در کیف خود یک جفت کفش تخت داشته باشید. مانند خانم‌های نیویورکی، که اولین کسانی بودند که همراه لباس کار خود، کفش ورزشی پوشیدند و در محل کار حاضر شدند!



چه نوع پاشنه ای انتخاب کنیم؟

 پاشنه نازک و باریک


 اگر از آن دسته کسانی هستید که در تمام طول روز از این نوع کفش به پا می‌کنید به نکات زیر دقت کنید.
درست است که این کفش‌ها، با پیراهن بلند زنانه عالی می‌شود، اما باید در پوشیدن آن دقت کنید. اگر این کفش‌ها را با لباس مناسب نپوشید، نتیجه خوبی نخواهد داشت. به‌علاوه این کفش‌ها، در مقایسه با سایر کفش‌های پاشنه بلند، خیلی راحت نیستند.
حواستان باشد که پای‌تان را کجا می‌گذارید. این کفش‌ها در چمن فرو می‌روند. در فضای میان نرده‌های پل‌های آهنی گیر می‌کنند و ... . خلاصه این که این کفش‌ها، کفش‌های راحتی نیستند. با این حال ظاهری بسیار دخترانه و شیک به شما می‌دهند. یک جفت کفش تخت یا همان کفش معروف به باله، در کیف خود داشته باشید، که با پوشیدن آنها، در طول روز، به جای این کفش های پاشنه بلند به پاهای‌تان استراحت دهید.


پاشنه چهارگوش


 این کفش‌ها راحت و با ثبات‌تر هستند و به پا کردن این نوع کفش را، به تازه کاران در پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند، پیشنهاد کنیم.


 پاشنه یک سره


 ما می‌توانیم این کفش‌ها را بدون این که نگران شکستگی پا باشیم، بپوشیم. با این حال، باید مواظب باشید که در هنگام راه رفتن با این کفش‌ها قوزک پای‌تان پیچ نخورد.  چکمه‌های بلندی که پاشنه یک سره دارند، شما را چاق نشان می‌دهند به جای آنها، از نیم بوت‌هایی که پاشنه یک سره دارند، استفاده کنید.
این مدل کفش‌ها، پاشنه‌های حجیمی دارند و ساق پای شما را لاغرتر و باریک‌تر نشان می‌دهند.
پاشنه شیشه‌ای، گلدوزی شده، نقاشی شده و...
این نوع پاشنه‌ها باعث می‌شود که بیشتر به چشم بیایید  و مناسب لباس‌های تیره و ساده هستند.


کدام کفش برای کدام ظاهر؟

از خرید کفش‌هایی که پاشنه‌های رنگی یا پاشنه‌هایی دارند که جلب توجه می‌کنند، نهراسید. آنها برای لباس‌های تیره و ساده مانند پیراهن کوتاه و مشکی، عالی خواهند بود.
با شلوار جین هر نوع کفش پاشنه بلندی را می‌توانید بپوشید. شلوار جین و کفش پاشنه بلند شما را کشیده و باریک نشان می‌دهد. برعکس، با دامن کوتاه یا شلوارک، نباید کفش‌های خیلی پاشنه بلند یا غیرمعمول به پا کنید. مگر این که خیلی جوان باشید یا بخواهید در مد خیلی افراطی به نظر برسید. البته به پا کردن این مدل کفش‌ها، با دامن کوتاه یا شلوارک در صورتی‌که جوراب شلواری تیره به پا کنید اشکالی ندارد.
اگر شما خیلی لاغر هستید، پوشیدن دامن و کفشی با پاشنه یک سره را فراموش کنید. این گونه، شما شبیه یک گوش پاک کن خواهید شد! کفش‌های شما باید پاشنه نازک و سبکی داشته باشد.
با  پیراهنی که قصد پوشیدن آن را در  طول روز دارید، بهتر است کفشی با پاشنه چهارگوش بپوشید. و بدین ترتیب، تفاوتی میان ظاهر خود در یک میهمانی شب و یک میهمانی روز ایجاد کنید.


کفش‌های پاشنه بلند خود را چطور انتخاب کنیم?
به پیشنهادات کارین آرابیان در این مورد توجه کنید. او که خالق فرانسوی کفش و متعلقات برای خانم‌هاست، می‌گوید:« من دست به تولید کفش‌هایی می‌زنم که خانم‌ها با آنها به طرز متفاوتی راه بروند و توجه سایرین را جلب کنند.» او قبل از این که در سال 2000 مارک مخصوص به خود را خلق کند، برای برند شانل و سواروسکی کار می‌کرد.
  -اندازه پاشنه پرفروش‌ترین کفش شما چقدر است؟
- در فرانسه پنج سانتی متر، در آمریکا و روسیه بین هشت تا ده سانتی متر
- اساسی‌ترین موضوع در انتخاب کفش پاشنه بلند چیست؟
- فرم کفش که در رابطه مستقیم با پاشنه آن است. قوس کفش نیز از نظر متخصصان خیلی مهم است.
- پای اشخاص متفاوت، با یکدیگر فرق دارد؟
- بله، و من در کارگاهم در پاریس، اندازه پای مشتریانم را می‌گیرم و دقیقا به همان اندازه، آن کفش را برای‌شان می‌دوزم.


مدآنلاین


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
5
1
آقایون تابناک این مطالبی که شما در "تابناک با تو" می گذارید ترجمه مطالب خارجی است و شاید خیلی از آنها با فرهنگ ایرانی-اسلامی ما همخوانی ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار