۱۰ تا از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین مجسمه‌های دنیا+عکس
کد خبر: ۸۳۸۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 September 01    -    ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
مجسمه‌ها و تندیس‌ها عموما به عنوان نمادی از مسائل و پدیده‌های مختلف ساخته می‌شوند. در گوشه و کنار دنیا مجسمه‌های گوناگونی وجود دارند که هرکدام برای بزرگداشت شخصیتی بزرگ و یا اتفاقی مهم بنا شده‌اند. با اینکه اکثر این مجسمه‌ها معانی مشخصی دارند، اما برخی از آنها پیچیده‌تر بوده و برای دریافت مفهوم آنها به راهنمایی نیاز است. معمولا این مجسمه‌ها خلاقانه بوده و پیامی مهم را منتقل می‌کنند. بدون شک ساخت مجسمه‌ای بزرگ و نوآورانه راهکار خوبی برای ارسال پیامی مشخص به مخاطبان است. در این تاپ 10 لیستی از ده مجسمه خلاقانه و بزرگ را گردآوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

10-شناگر لندن

این مجسمه که 14 متر طول و ده متر ارتفاع دارد در کرانه جنوبی رودخانه تیمز بین برج پل و سیتی‌هال قرار گرفته و شناگری را نشان می‌دهد که از میان چمن‌ها عبور می‌کند. این مجسمه به سفارش برنامه تلویزیون London Ink ساخته شده.

 ده تا از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین مجسمه‌های دنیا
 


9- عنکبوت لوئیس بورژوا

عنکبوت 9 متری لوئیس بورژوا (Louise Bourgeois) از برنز، فولاد ضدزنگ و مرمر ساخته شده و در محوطه مرکز هنرهای مدرن تیت لندن قرار گرفته. این مجسمه یکی از شش نمونه‌‎ای است که این هنرمند مشهور 95 ساله ساخته است.

 ده تا از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین مجسمه‌های دنیا
 


8- مجسمه بودا مونیوا

مجسمه خوابیده بودا که در کشور برمه (میانمار) قرار دارد نمادی از مرگ بودا و ورود او به نیروانا است. این مجسمه که مونیوا نام دارد تو خالی بوده و افراد می‌توانند وارد بدنه‌ی 91 متری آن شده و از 9 هزار تصویری که مربوط به بودا و آموزه‌های اوست دیدن نمایند. این مجسمه در سال 1991 ساخته شده.

 ده تا از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین مجسمه‌های دنیا
 
ده تا از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین مجسمه‌های دنیا 
 


7- شیر آب جادویی

این مجسمه که در آکوالند در کادیز اسپانیا نصب شده شیر آب جادویی نام دارد. در نگاه اول اینطور به نظر می‌رسد که این شیر بدون هیچ تکیه گاهی در آسمان قرار گرفته و جریان آب بی نهایتی را به سمت زمین سرازیر می‌کند. اما در حقیقت یک لوله بزرگ در میان جریان آبی که از بیرون مشاهده می‌شود قرار داشته که وظیفه نگه داشتن شیر و ارسال آب به بالا را برعهده دارد.

 ده تا از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین مجسمه‌های دنیا
 


6- سگ نقره‌ای بزرگ، دنور کلرادو

این سگ شش متری در محوطه ورودی پناهگاه حیوانات قرار گرفته و درخشش فوق‌العاده‌ای در زمان طلوع آفتاب دارد. این مجسمه توسط لورا حداد و تام دروگان برای شهر دنور ساخته شده و شامل یک اسکلت فولادیست که با بیش از 9 هزار تگ مربوط به سگ‌ها پوشیده شده که در نور آفتاب درخشش خاصی دارند و با هر نسیمی تکان می‌خورند. این سگ دوست داشتنی توجه توریست‌هایی که از منطقه می‌گذرند را به سمت خود جلب کرده و به مراجعان این پناهگاه حیوانات خوش‌آمد گویی می‌کند. این مجسمه در شب با چراغ‌های ال ای دی روشن می‌شود.

 ده تا از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین مجسمه‌های دنیا
 


5- اره غول آسا، توکیو ژاپن

یکی از جالب ترین مجسمه‌های دنیا، مجسمه اره غول آسا در توکیوی ژاپن است که با طول 15.4 متری خود، دسته قرمز و تیغه‌ای که وارد زمین شده نظر هر رهگذری را به سمت خود جلب می‌کند. این اره که در محوطه ورودی نمایشگاه بین المللی توکیو واقع شده توسط کلاس الدنبرگ و کوسیه ون بروگن طراحی و ساخته شده و عشاق، رهگذران کنجکاو و توریست‌ها را به سوی خود جذب می‌کند.

 ده تا از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین مجسمه‌های دنیا
 


4- دختر رویا پرداز، سنت هلن انگلستان

در جایی بین لیورپول و منچستر، صورت بیست متری یک دخترِ به خواب رفته در بالای اتوبان شلوغ و پر رفت و آمد M62 به چشم می‌خورد. با چشم‌های بسته و حالت‌هایی که در صورت این دختر به چشم می‌خورد، می‌توانیم مطمئن باشیم که در رویایی عمیق فرو رفته. این مجسمه که ساخته Jaume Plensa است در محل سابق معدن زغال سنگ ساتون ساخته شده و نمادی از آینده و تمام اتفاقایست که ممکن است در آن رخ دهند.

 ده تا از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین مجسمه‌های دنیا
 


3- حمام کننده

مجسمه Die Badende یا "حمام کننده” که چهار متر ارتفاع و بیش از سی متر طول دارد در تاریخ 3 آگوست 2011 در دریاچه‌ای در‌هامبورگ نصب شد و به مدت ده روز در معرض دید عموم قرار گرفت. این مجسمه غول آسا که از جنس فوم و فولاد است توسط اولیور ووس رستینگ ساخته شده.
 
 ده تا از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین مجسمه‌های دنیا
 

 
2- پل قاشقی و گیلاس

پل قاشقی و گیلاس (1985-1988) کاری مشترک از کلاس اولدنبرگ و همسرش کوسیه ون بروگن است. به دلیل ابعاد بزرگ این مجسمه و فرایند ساخت مشکل، عملیات ساخت آن در مرکز کشتی سازی نیو انگلند انجام شده است. وزن قاشق 2630 کیلوگرم و وزن گیلاس 545 کیلوگرم است. این مجسمه بخش مهمی از فرهنگ مینسوتا بوده و مشهورترین قطعه در باغ مجسمه‌های مینیاپولیس است.
 
ده تا از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین مجسمه‌های دنیا 
 


1-مجسمه عروسک، هند

یکی از عجیبترین مجسمه‌های دنیا در هند قرار دارد. توریست‌های داخلی و خارجی همه روزه از این عروسک بزرگ و عجیب بازدید کرده و با آن عکس می‌گیرند.
 
ده تا از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین مجسمه‌های دنیا

لازم به ذکر است که یکی دیگر از مجسمه‌های مشهور و زیبای دنیا، مجسمه "همیشه مرلین” است که توسط سیوارد جانسون ساخته شده و نمایانگر یکی از معروفترین سکانس‌های بازی مرلین مونرو در فیلم "زخم 7 ساله” است. این مجسمه که در جولای 2011 ساخته شده ابتدا در شیکاگو و سپس در پالم اسپرینگ کالیفرنیا نصب شده است.
 
دیجی رو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
مجسمه آزادي آمريكا رو فراموش كرديد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار