ملزومات فضانورد شدن از زبان دست اندرکاران ناسا
کد خبر: ۸۳۷۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 August 27    -    ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
مهمتر از همه اینکه خود را دیوانه نکنید. فضانوردان از لحاظ فیزیکی در وضعیت متناسبی هستند، البته که این طور است اما از دنیای دیگری نیامده اند. آنها تنها افرادی معمولی با شغلی غیر معمولی هستند.
 ملزومات فضانورد شدن از زبان دست اندر کاران ناسا
 
ملزومات فضانورد شدن از زبان دست اندر کاران ناسا   اختصاصی «تابناک باتو»؛ هنگامی که از یک کودک می پرسید، دوست داری در آینده چکاره شوی، احتمال اینکه کلمه ی فضانورد به گوشتان بخورد بالاست. دهه هاست که فضانوردها الهام بخش افراد زیادی در سرتاسر جهان بوده اند؛ اما ملزومات فضانورد شدن چیست؟

ملزومات حداقلی ناسا برای این منظور شامل مدرک لیسانس و البته گذراندن یک تست پزشکی است، ولی از میان رقم رکورد شکن ۱۸۳۰۰ متقاضی استخدام در ناسا در سال ۲۰۱۶، تنها ۱۲۰ تن برای مصاحبه فراخوانده شدند.
هم اکنون پرسشی که پیش می آید این است، چه مهارت های نرمی لازم است تا شخص متقاضی بتواند نظر مصاحبه کننده را جلب کند؟

با هم چند نکته ی اساسی را از زبان مسئولان ناسا می خوانیم.

آن رومر، مدیر گزینش فضانوردی ناسا و شانون واکر، فضانورد ناسا به چند پرسش در مورد پروسه ی گزینش سال ۲۰۱۶ این سازمان پاسخ دادند.

 ملزومات فضانورد شدن از زبان دست اندر کاران ناسا
 
آنها می گویند: فضانوردان ما پیشینه های مختلفی دارند. دامپزشک، اقیانوس‌شناس، خلبان ارتش، پزشک و.... همه ی فارغ التحصیلان رایانه با هم یکسان نیستند و تجربه ای که پس از کسب مدرک به دست می آورند، به همان اندازه مهم است. ناسا به دنبال افرادی است که نه تنها در رشته ی خود شایستگی لازم را دارند، بلکه مهارت ها و علایق متنوع دیگری هم داشته باشند. یک رزومه ی پربار باعث دیده شدن شما می شود. این مهارت ها به طور بالقوه شما را به فردی سودمند تبدیل می کنند. البته اگر بار اول موفق نشدید، ناامید نشوید، دوباره تلاش کنید.

واکر می افزاید: شخصا پنج دوره درخواست دادم تا سرانجام پذیرفته شدم. در سال های ۱۹۹۴، ۹۶، ۹۸، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴. و هر بار نیز به پرسش های های مصاحبه کنندگان پاسخ دادم. اصلا اهمیتی ندارد که چند بار متقاضی این شغل شده اید، چون با گذشت زمان، مهارت های الزامی نیز تغییر می کند.

یک ذهن تیز

شجاعت، کاریزما، تناسب اندام، صبر، جاه‌طلبی و کمی شوخ‌طبعی تنها بخشی از ویژگی هایی است که امروزه مورد نیاز ناساست. هیأت استخدامی که کاندیداها را انتخاب می کند، باید بتواند تشخیص دهد آیا شما می توانید شخصی دلپذیر باشید یا نه؟ به این منظور لازم است رفتارتان دوستانه بوده و اهل شوخی باشید.

تام جونز، فضانورد سابق می گوید: این به آن بستگی دارد که تا چه اندازه می توانید به مصاحبه کنندگان احساس خوبی القا کنید. آنها شما را برانداز کرده و تشخیص می دهند که می توانید با آنها و دیگران کار کنید یا خیر.

فضانورد و پزشک کانادایی دکتر دیوید سنت‌جکز اظهار می دارد: داشتن شخصیت مثبت تنها در میان انگلیسی زبان ها کافی نیست. فضانوردان باید بتوانند به زبان روسی نیز صحبت کنند. این گزینه بسیار جدی در نظر گرفته می شود، زیرا اگر خدای ناکرده وضعیتی اضطراری در فضا پیش بیاید و بحثی از روی ترس و به زبان روسی صورت بگیرد به آن نیاز خواهید داشت. باید آنقدر انعطاف پذیر باشید تا بتوانید در آن وضعیت مفید واقع شوید.

 ملزومات فضانورد شدن از زبان دست اندر کاران ناسا
 
توصیه هایی از حرفه ای ها

رسیدن به بسیاری از این توانایی ها سال ها زمان می برد؛ بنابراین، باید هر چه زودتر دست به کار شوید. فضانورد سابق کانادایی کریس هادفیلد برای شروع توصیه هایی دارد. وی می گوید: سه توصیه برای کسانی دارم که قصد دارند فضانورد بشوند، از سلامت خود مراقبت کنید، آموزش های پیشرفته ی تکنیکی ببینید و یاد بگیرید، تصمیمات سخت بگیرید و تحت هر شرایطی به آنها عمل کنید. زبان هایی غیر از زبان مادری بیاموزید، دوره ی خلبانی ببینید، غواصی یاد بگیرید، در کلاس های آموزشی پزشکی شرکت کنید و همواره پیگیر مهارت های تازه باشید. هیچ راه به خصوصی برای فضانورد شدن وجود ندارد. بهترین کاری که می توانید بکنید این است که از کسب مهارت هایی که شخصیتتان را تعریف خواهند کرد، لذت ببرید.
 
ملزومات فضانورد شدن از زبان دست اندر کاران ناسا 

فضانورد میشل ویلیامز بیان می کند: مهمتر از همه اینکه خود را دیوانه نکنید. فضانوردان از لحاظ فیزیکی در وضعیت متناسبی هستند، البته که این طور است اما از دنیای دیگری نیامده اند. آنها تنها افرادی معمولی با شغلی غیر معمولی هستند. همه ی اشخاصی که با آنها برخورد داشته ام خوش اخلاق اند، به کارشان علاقه مندند، و مشتاق به اشتراک گذاشتن تجاربشان با دیگران هستند. و صد درصد این که برخی از آنها خیلی شوخ طبع و با مزه اند.
 
ملزومات فضانورد شدن از زبان دست اندر کاران ناسا 

دکتر می جیمسون، فضانورد سابق ناسا و اولین زن رنگین پوستی که توانست به فضا سفر کند می گوید: تصور نکنید که سمت های موجود در ناسا محدودند. بنده پیش بینی می کنم به تناسب رشد تجسس فضایی، فرصت های شغلی نیز افزایش می یابند. افراد به زودی از طرف شرکت های تبلیغاتی در کنار نهادهایی چون ناسا در فضا مشغول به کار خواهند شد. چیزهایی که لازم دارید شامل یک پیشینه ی قوی علمی، احتمالا سلامت کامل روانی، انعطاف پذیری، کار تیمی و اشتیاق برای روبه رو شدن با چالش های جدید خواهد بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
1
فضانوردی فوق العادست
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
0
فضانورد شدن کار بسیار بزرگی است و هر کسی که به این شغل دست پیدا می کند واقعلا انسان سخت کوشی بوده و مخصوصلا اگر در ناسا ودر برنامه رفتن به مریخ قبول بشی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار