بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان در ۴ سال اخیر
کد خبر: ۸۳۶۹۹
تاریخ انتشار: 2017 August 27    -    ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
مجله فوربس همه‌ساله، لیست ثروتمندان دنیا را منتشر می‌کند. امسال با افزایش ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته، تعداد میلیاردرهای جهان به ۲۰۴۳ نفر رسیده است. با هم نگاهی به لیست ثروتمندترین‌های ۲۰۱۷ می‌اندازیم.
 
 بیل گیتس ثروتمندترین فرد جهان در چهارمین سال متوالی شد. ثروت وی از ۷۵ میلیارد دلار سال گذشته به ۸۶ میلیارد دلار رسیده است. نفر بعدی جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون است که به جرات می‌توان گفت خوش‌شانس‌ترین فرد کره زمین در سال جاری است. دارایی‌های بزوس افزایش ۲۷٫۶ درصدی داشته و ثروت وی به ۷۲٫۸ میلیارد دلار رسیده است. بزوس سال گذشته، در بین ۵ نفر پولدار جهان قرار داشت اما امسال جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. نفر سوم این لیست وارن بافت است که از زمان انتخاب دولاند ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، وی هم یکی از خوش‌شانس‌ترین افراد در سال ۲۰۱۷ است. دارایی‌های وی در ۱۲ ماه افزایش ۱۴٫۸ میلیارد دلاری داشته و توانسته جایگاه خود را از آمانسیو اورتگا رئیس فروشگاه های زنجیره‌ای زارا در دنیا پس بگیرد. اورتگا نسبت به سال گذشته ۴٫۳ میلیارد دلار درامد داشته که نفر چهارم در این لیست شده است.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک پس از اینکه میزان دارایی‌هایش حدود ۱۱٫۴ میلیارد دلار در سال جاری افزایش پیدا کرد، برای اولین بار در بین ۵ فرد ثروتمند جهان قرار گرفت. ششمین فرد پولدار جهان کارلوس اسلیم هلو است که زمانی در جایگاه اولین فرد ثروتمند جهان قرار داشت. جالب است بدانید؛ پس گذشت چندین سال، اولین بار است که هلو دیگر در بین ۵ نفر اول نیست و جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است.

در این لیست ۱۹۵ فرد جدید به عنوان ثروتمندترین‌های امسال معرفی شدند که در این بین چین، با اختصاص ۷۶ نفر، جایگاه اول را به خود اختصاص داد و امریکا با ۲۵ نفر در جایگاه دوم قرار گرفت. از افراد جدیدی که به این لیست اضافه شده‌اند، می‌توان به افراد زیر اشاره کرد: یوان کوینارد، مدیرعامل برند ورزشی پاتاگونیا، ویکینگ کرویسس، مدیرعامل شرکت تورستین هگان نروژ، کلیف اسنس، سرمایه گزار صندوق هزاره در امریکا، جان کالینسون ۲۶ ساله، میلیاردر خودساخته و جوان‌ترین فرد در این لیست که دو ماه کوچک‌تر از ایوان اشپیگل مدیرعامل اسنپ‌چت و یکی دیگر از پولدارترین‌های این لیست است. تنها نام ۴ میلیاردر خودساخته در این لیست به چشم می‌خورد که این ۴ نفر برادران کالینز و بنیان‌گذاران اسنپ‌چت هستند.

در این لیست نام ۵۶ ثروتمند زیر ۴۰ سال به چشم می‌خورد که نسبت به سال گذشته ۱۰ نفر کاهش پیدا کرده، چراکه یا سنشان بالا رفته و یا ثروتشان به زیر ۱ میلیارد دلار رسیده است. نام ۱۵ بانوی پولدار خودساخته نیز در این لیست به چشم می‌خورد که اهل قاره‌های آسیا و اقیانوسیه هستند. از این ۱۵ فرد، ۱۰ نفر از چین و ۱ نفر از ویتنام است که البته اولین بار است فردی از این کشور کاندید می‌شود. تنها فرد امریکایی این لیست، تای لی است که اصالتاً تایلندی و در بچگی به امریکا مهاجرت کرده است. مجموعاً حدود ۲۲۷ بانوی ثروتمند در این لیست هستند که یا به صورت فردی و یا همراه با همسر و برادر خود، فعالیت‌های تجاری خود را ادامه می‌دهند.

بد نیست بدانید، آمریکا با ۵۶۵ نفر در جایگاه نخست بیشترین تعداد میلیاردرها در جهان قرار گرفته است. پس از این کشور چین با ۳۱۹ نفر، آلمان با ۱۱۴ نفر و هند با ۱۰۱ نفر، در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
 
کلیک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار