چگونه با وجود تفاوت ها با دیگران مُدارا کنیم؟
کد خبر: ۸۳۵۷۰
تاریخ انتشار: 2017 August 25    -    ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
در عرف حاضر مدارا کردن مخصوصا در روابط اجتماعي و خانوادگي يعني آبروداري کردن البته نه به هر قيمتي! يعني براي آبروداري هم شاخص داريم و شاخص هم حق است. مدارا کردن تا جايي لازم است که حق پايمال نشود.
 مدارا کردن با دیگران چه معنایی دارد؟
 
مدارا کردن با دیگران چه معنایی دارد؟به گزارش «تابناک با تو»؛ قرار بر اين بوده و هست با ازدواج کردن هم خودمان رشد کنيم و هم طرف مقابل‌مان! اما رسيدن به اين رشد و پيشرفتي که مد نظر خداست الکي نيست و راه‌ و رسم خودش را دارد. مثلا بايد اهل سازش و مدارا باشيد.

چند بار توي طول عمرتان از خودتان سازش نشان داديد؟ چند بار سعي کرديد مدارا کنيد؟ اصلا مي‌دانيد مدارا کردن يعني چه و چرا بايد مدارا کردن را ياد بگيريد؟ يا مدارا کردن چه اثراتي در زندگي شما دارد؟ فرقي نمي‌کند که مجرد باشيد يا متاهل، بايد دارد؛ مخصوصا در دوره و زمانه الان مدارا کردن بايد دارد.
 
اين‌که بتوانيد با ديگري (حالا مي‌خواهد برادرتان باشد يا مادرتان، انشاءا... در آينده‌اي نه چندان دور همسرتان باشد يا مادرهمسرتان) مدارا کنيد يعني:
 
۱. از رفتار نا به جای او بتوانید چشم پوشی کنید.

۲. بتوانيد خودتان را در برابر رفتارهاي ناپسندش به نفهميدن و نديدن و نشنيدن بزنيد.

۳.
در برابر خشم و عصبانيت او نرمي نشان دهيد و بردباري کنيد. يعني باري را که به خاطر خشمش به شما متحمل مي‌شود با خودتان حمل کنيد و خم به ابرو نياوريد.

۴.
در برابر تندگويي‌ها و گاها توهين‌هاي او زبان‌تان را به نرمي بچرخانيد و نرم برخورد کنيد.

۵.
با رفتارتان به طرف مقابل امنيت و آرامش منتقل کنيد، حتي اگر او درونش سرشار از خشم و کينه باشد و بخواهد شما را عصبي و ناراحت کند.

۶.
تفاوت‌ها را بپذيريد و از مخاطب‌تان در سطح خودش انتظار داشته باشيد.

۷.
از نقاط ضعف طرف مقابل پتکي نسازيد که لازم باشد دائما به سرش بکوبيد.

۸.
با نقاط ضعف طرف مقابل جريان‌سازي نکنيد و آبروي او را نريزيد.

خلاصه کلام اينکه در عرف حاضر مدارا کردن مخصوصا در روابط اجتماعي و خانوادگي يعني آبروداري کردن البته نه به هر قيمتي! يعني براي آبروداري هم شاخص داريم و شاخص هم حق است. مدارا کردن تا جايي لازم است که حق پايمال نشود.


مدارا کردن چه فايده‌اي دارد؟

پيش خدا جايگاه ويژه‌اي مي‌گيريد. شما را محبوب القلوب مي‌کند و لايک‌خورتان بالا مي‌رود؛ البته نه در شبکه‌هاي اجتماعي بلکه در قلب آدم‌ها! و در آينده‌ محبوب دل همسرتان مي‌شويد.
روابط اجتماعي‌تان عالي مي‌شود و خيلي از مشکلات احتمالي‌تان با خانواده همسر آينده مرتفع مي‌شود.

خدا را چه ديده‌ايد، شايد همسري چموش نصيب‌تان شد، مداراي شما او را هم رام مي‌کند.
خوشبختي و آرامش‌تان در آينده تضميني است.
 
 
 taamol.com
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار