طرز تهیه‌ی کیک زردآلو
کد خبر: ۸۳۴۴۱
تاریخ انتشار: 2017 August 26    -    ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
فصل تابستان و میوه‌های تابستانی است بر همین اساس، تصمیم گرفتیم امروز برای شما روش تهیه‌ی کیک زردآلو را قرار دهیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ی کیک زردآلو
 
اختصاصی تابناک باتو؛ فصل تابستان و میوه‌های تابستانی است. بر همین اساس، تصمیم گرفتیم امروز برای شما روش تهیه‌ی کیک زردآلو را قرار دهیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی کیک زردآلو

مواد لازم:

شکر: سه چهارم پیمانه
روغن: 1 پیمانه
تخم مرغ: 2 عدد
آرد: سه و نیم پیمانه
نمک: کمی
بکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری
مربای زردآلو: 1 پیمانه
زردآلوی تازه: 5 عدد
بادام خرد شده: 1 پیمانه
پودر دارچین: به میزان لازم

طرز تهیه:

فر را با دمای 175 درجه‌ی سانتیگراد روشن می‌کنیم. قالب مستطیل شکل به ابعاد تقریبی 33*23 را آماده کرده و آن را چرب می‌کنیم. در ظرف بزرگی، شکر را به همراه روغن و تخم مرغ، ریخته و خوب هم می‌زنیم تا کاملا یکدست شود. 

آرد، نمک و بکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کرده و کم کم به مخلوط شکر و تخم مرغ، اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا کرمی یکدست به وجود آید.

نیمی از مایه‌ی به دست آمده را داخل قالب ریخته و روی آن را با مربای زردآلو می‌پوشانیم. نیمه‌ی دیگر مایه‌ی کیک را روی مربا می‌ریزیم. مواد کیک را کاملا صاف کرده و روی آن را با برش‌های زردآلو و بادام خرد شده، می‌پوشانیم. قالب را به مدت نیم ساعت داخل فر قرار می‌دهیم. وقتی کیک آماده شد، آن را برش‌های مکعبی شکل داده و سرو می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: tareekaa
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار