تاثیر ظاهر مو در نتیجه عمل پیوند مو
کد خبر: ۸۳۰۴۴
تاریخ انتشار: 2017 August 20    -    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
موی هر فرد دارای چندين مشخصه ظاهری است که در نمای موهای شخص، فرم طاسی وی، مدل آرايش مو و نيز در طراحی و برنامه ريزی برای کاشت مو و البته نتيجه حاصل از پيوند مو تأثير بسزايی دارند.
تاثیر ظاهر مو در نتیجه عمل پیوند مو«اختصاصی تابناک باتو» موی هر فرد دارای چندين مشخصه ظاهری است که در نمای موهای شخص، فرم طاسی وی، مدل آرايش مو و نيز در طراحی و برنامه ريزی برای کاشت مو و البته نتيجه حاصل از پيوند مو تأثير بسزايی دارند. اين مشخصات ظاهری عبارتند از:

1) رنگ مو : بلوند، قرمز، قهوه ای، خاکستری و مشکی که هرکدام می توانند دارای سايه های گوناگون باشند. رنگ مو از نظر شدت و سايه رنگ می تواند در طول زندگی فرد تغيير نمايد. با افزايش سن موهای فرد به صورت طبيعی ابتدا خاکستری و سپس کاملاً سفيد می شوند.
2) خصوصيات ژئومتريک مو : موی صاف، موی فر، موی موج دار (مجعد) و موی وِز
3) قطر مو : خيلی نازک، ظريف، متوسط و کلفت.

مشخصات ظاهری مو در ميزان پُر نشان دادن ظاهری سر دارای اهميت زيادی هستند خواه ريزش مو وجود داشته باشد خواه وجود نداشته باشد به عبارت ديگر وجود يک سر پُر ازمو دليل آن نمی شود که تعداد موهای فرد واقعاً زياد باشد. برای مثال يک سفيد پوست بور اروپايی با موهای بلوند صاف نسبت به فرد سبزه آسيايی دارای موهای مشکی صاف ظاهراً دارای موهای کمتری است در حاليکه تراکم موها در هر سانتيمتر مربع در فرد اول بيشتر از دومی می باشد. دليل اين مسئله بيشتر بودن قطر موها در شخص آسيايی است. همچنين هر اندازه موی يک شخص مجعدتر باشد پوشانندگی بيشتری ايجاد می کند. مثلاً موی سياه پوستان از تراکم کمتری نسبت به سفيدپوستان برخوردار است ولی چون مجعدتر می باشد لذا به نظر پر پشت تر می آيد.

عامل مهم ديگر در ميزان پُر نشان داده شدن موی سر اختلاف رنگ بين رنگ مو و رنگ پوست است بطوريکه هر چقدر رنگ پوست و رنگ مو به يکديگر نزديکتر باشند (مثلاً موی مشکی با پوست سبزه يا موی بلوند با پوست بور) احساس پُری بيشتری در موی سر بوجود می آيد زيرا پوست سرکمتر از لابلای موها ديده می شود.

4) ميزان چربی پوست سر نيز موجب تقسيم بندی مو به انواع معمولی، خشک و چرب شده است.
موی معمولی براق، درخشان، نرم، انعطاف پذير و دارای چربی معمولی است. روی اين موها شوره مشاهده نشده و در پوست سر هم قرمزی و جوش وجود ندارد.

موهای چرب بيشتر اوقات آغشته به چربی هستند. اين موها فقط چند ساعت پس از استحمام وضعيت خوبی داشته و سپس موها به هم چسبيده و به شدت چرب و درخشان می شوند. پس از مدتی رسوبات چربی باعث مات شدن مو شده و نيز بوی خاصی از آنها به مشام می رسد. ممکن است روی پوست سر شوره، قرمزی و جوش ديده شود.

موی خشک مات و کدر است و هنگام لمس کردن زبر، خشن و غيرقابل انعطاف می باشند. اين موها به سختی شانه و برس زده شده و بسيار شکننده هستند. موی خشک دارای رطوبت و چربی طبيعی مو نمی باشد. علت خشکی مو می تواند زمينه ژنتيکی، اختلالات تغذيه ای، شستشوی بيش از حد مو، استفاده از شامپو و صابون نامناسب، استعمال بيش از حد سشوار، خشکی هوا، بيماری های ساقه مو، کم کاری تيروئيد و پاراتيروئيد باشد. برای کاهش خشکی مو بايستی تعداد حمام رفتن را به يک بار در هفته کاهش داده، شامپو مناسب همراه با نرم کننده خوب استفاده شود، از سشوار کردن حدالامکان پرهيز کرده و فرآورده های آرايشی قوی برای مو استفاده نکنيم.

5) مطلب ديگری که در مورد مو و البته کاشت آن اهميت دارد جهت رشد مو (زاويه خروج آن از پوست) می باشدکه در مناطق گوناگون سَر متفاوت است. در قسمت خط موی جلوی سر، موها با زاويه حدود 33 درجه رو به جلو رشد می کنند. هر چقدر موها دراين خط به سمت طرفين (شقيقه ها) می روند زاويه خروج موها رو به جلو از 33 درجه کمتر شده و در ضمن جهت موها به سمت خارج تمايل پيدا می کند. در نزديکی شقيقه موها به سمت پايين تغيير جهت داده و درنواحی عقب ترزاويه آنها رو به سمت پشت سرگردش پيدا می کند.
از خط موی جلوی سرکه به سمت بالای سرمی رويم جهت رشد موها همچنان رو به جلو است ولی به تدريج زاويه آنها از 33 درجه بيشتر و به زاويه قائمه نزديکتر می شود.

با ورود به منطقه فرق سر (ورتکس) نمای رشد موها بصورت گردبادی (گريز از مرکز) شده بصورتی که جهت آنها رو به خارج وحول يک محور بوده و درضمن زاويه خروج آنها از پوست نيز کم می باشد.
 
تاثیر ظاهر مو در نتیجه عمل پیوند مو تاثیر ظاهر مو در نتیجه عمل پیوند مو
منظره گردبادی در ناحيه ورتکس (فرق سر)
 
در قسمت پشت سر موها رو به پايين و با زاويه تقريباً خوابيده رشد می کنند. در هنگام کاشت مو در هر منطقه از سر بايستی زاويه خروج مو از پوست در آن قسمت تا حد امکان رعايت شود تا نتايج کاملاً طبيعی بدست آيد.
 
تاثیر ظاهر مو در نتیجه عمل پیوند مو تاثیر ظاهر مو در نتیجه عمل پیوند مو

                                              قبل از کاشت مو                                            پس از کاشت مو
کاشت مو درناحيه جلوی سر
 
نتايج کاشت مو در صورت رعايت زاويه خروج موها از پوست بسيار طبيعی جلوه خواهد کرد.
 
دکتر علی وفائی ، متخصص پوست و مو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار