کاشت ۱۰۰ هزار درخت در روز با هواپیمای بدون سرنشین +عکس
کد خبر: ۸۳۰۰۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2017 August 19    -    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
اگر فکر می‌کنید هواپیماهای بدون سرنشین فقط برای عکاسی هستند اشتباه می‌کنید. A. U.K. یک استارتاپ است که تلاش خود را برای مبارزه با جنگل زدایی بااستفاده از درون‌ها آغاز کرده است. لورن فلچر که ۲۰ سال مهندس ناسا بوده است اکنون وعده داده است که با استفاده از تکنولوژی صنعتی یک میلیارد درخت بکارد. پس از فاز توسعه و برنامه ریزی طولانی، تلاش‌های اولیه آن‌ها در ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. فعالیت‌های کاشت این سازمان از میانمار آغاز شده، جایی که ۷۵۰ هکتار زمین را با دست درخت مانگرو کاشته اند.

آن‌ها با استفاده از درون که می‌تواند روزانه ۱۰۰ هزار درخت بکارد خواهند توانست یک میلیون درخت در ۲۵۰ هکتار در مدت زمان بسیار کم بکارند. ابتدا درون روی محدوده مورد نظر پرواز می‌کند تا نقشه‌های سه بعدی برای احیای جنگل ایجاد کند. این نقشه‌ها آنالیز می‌شوند تا الگوی کاشت مناسب برای زمین ایجاد شود. این مرحله است که این تکنولوژی را از روش‌های کاشت هوایی معمولی متمایز می‌کند. در این روش می‌توانیم چیزی که می‌خواهیم بکاریم و محل کاشت را تعدیل و اصلاح کنیم بنابراین گیاه شانس بیشتری برای رشد دارد. درحالی که اگر از روش پخش دانه هوایی استفاده کنیم دانه‌ها را هرجایی پخش می‌کنیم و آن‌ها ممکن است روی صخره، باتلاق یا هرجای دیگری بیفتند و احتمال رشدشان بسیار کم می‌شود. اما در این روش می‌توانیم کنترل بیشتری داشته باشیم.

بار دومی که درون بر فراز محدوده پرواز می‌کند، بذر‌ها را با سرعتی که در زمین فرو روند به زمین پرتاب می‌کند. هر درون ترکیبی از بذرهای مختلف را حمل می‌کند و از الگوی پرواز پیروی می‌کند تا دانه‌ها را در جای درست و با دقت باورنکردنی شلیک کند؛ و با خلبانی که می‌تواند ۶ درون را همزمان هدایت کند می‌توان روزانه ۱۰۰ هزار گیاه کاشت. کاشت درختان به تنهایی کار سختی نیست. بخش مهمی از پروژه احیای اکوسیستم درواقع کاشت درخت نیست، بلکه نظارت و مدیریت پعد از آن است. آزمایش‌های اولیه نشان داده که گونه‌های کاشته شده با این روش نسبت به کاشت با هلیکوپتر بهتر باقی می‌مانند و احتمال زنده ماندنشان با کاشت دستی برابر است. این شرکت پس از میانمار این تکنولوژی را به آفریقای جنوبی و جنگل آمازون خواهد برد.
 
 کاشت ۱۰۰ هزار درخت در روز با هواپیمای بدون سرنشین
 
کاشت ۱۰۰ هزار درخت در روز با هواپیمای بدون سرنشین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
9
مرز ایران و عراق هم بکارید تا جلوی ریزگردها را بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
مرز که ریز گرد نداره مشکل انبوهی از درخت که صدام برای جلوگیری از استتار امریکایها قطع کرد
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
4
زنده باد صلح و فناوری که در اختیار صلح است. عالی بود باید به مهندسش جایزه صلح نوبل تعلق بگیرد. این تفکر است که جهان را نجات میدهد نه بمب و موشک
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
در امریکا نشستی نفست از جای گرم بلند میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
ایرانی جماعت از هر وسیله ایی سوء استفاده میکنه تا استفاده. الان کار پهپادهای ماشده نزدیک شدن به هواپیماهای درحال نشستن امریکایی به امید شروع شدن یک جنگ جدید
اسماعیل
|
United States
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
0
0
لطفا به مسوولین ایران منتقل شود. اگر بشود روزی صد هزار درخت کاشت میشود خیلی از مشکلات را حل کرد که ریزگردها یکی از آنها است. سازمان محیط زیست باید همین فردا با صاحب این تکنولوژی صحبت کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار