در صورت پریدن اشیاء در گلوی کودک چه کار کنیم؟
کد خبر: ۸۲۸۴۸
تاریخ انتشار: 2017 August 18    -    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
كودكان ممكن است در اثر ورود مواد غذايي يا اسباب بازي به مجاري تنفسي، قرار گرفتن زير آب در وان يا استخر و يا پيچيده شدن طناب يا نخ پرده به دور گردنشان دچار خفگي شوند. شما بايد بدانيد كه در چنين مواقعي بايد چه اقداماتي انجام دهيد.
در صورت پریدن اشیاء در گلوی کودک چه کار کنیم؟به گزارش «تابناک با تو»؛ همه ما مايليم كه باور كنيم هرگز در شرايطي قرار نخواهيم گرفت كه نياز به نجات جان فرزندمان داشته باشيم ولي ممكن است اين واقعه رخ دهد. كودكان ممكن است در اثر ورود مواد غذايي يا اسباب بازي به مجاري تنفسي، قرار گرفتن زير آب در وان يا استخر و يا پيچيده شدن طناب يا نخ پرده به دور گردنشان دچار خفگي شوند. شما بايد بدانيد كه در چنين مواقعي بايد چه اقداماتي انجام دهيد.
 
در صورت پریدن اشیاء در گلوی کودک چه کار کنیم؟
 
 ۱. اگر کودک در حال سرفه است، هیچ کاری نکنید. سرفه به تنهایی قادر است جسم خارجی را از گلوی بیمار خارج کند.

۲. اگر راه هوایی مسدود شده و کودک برای تنفس تقلا می‏‌کند، هرگز انگشت‏‌تان را برای درآوردن جسم خارجی‏‌ای که اصلا آن را ندیده‏‌اید، داخل دهان کودک نکنید، چرا که ممکن است این کار باعث برگشت جسم خارجی به درون راه هوایی کودک شود و حالت خفگی را تشدید کند.
 
۳.  کودک زیر یک سال را باید طوری با دست‏‌تان آویزان کنید که سرش پایین تر از بدنش قرار بگیرد. سپس با کف دست‏تان ۴ ضربه محکم به پشت‏‌اش، دقیقا بین شانه‏‌هایش، بزنید. برای بچه‏‌های بزرگ‏‌تر هم باید همین کار را انجام بدهید ولی باید آنها را به جای دست، بر روی زانوی خود قرار دهید.
 
۴. بعد از ۴ ضربه باید ۴ فشار (مطابق مانور هایملیش) به شکم او وارد کنید.
 
 salamatism.com
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار