طرز تهیه‌ی سینی بادمجان و پنیر
کد خبر: ۸۲۷۸۴
تاریخ انتشار: 2017 August 19    -    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
امروز برای شما روش تهیه‌ی یک نوع غذای خوشمزه‌ی دیگر با بادمجان را قرار داده‌ایم. در این غذا، از گوشت استفاده نشده است. برای آشنایی با روش تهیه و مواد اولیه‌ی سینی بادمجان و پنیر، با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ی سینی بادمجان و پنیر
 
اختصاصی تابناک باتو؛ امروز برای شما روش تهیه‌ی یک نوع غذای خوشمزه‌ی دیگر با بادمجان را قرار داده‌ایم. در این غذا، از گوشت استفاده نشده است. برای آشنایی با روش تهیه و مواد اولیه‌ی سینی بادمجان و پنیر، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی سینی بادمجان و پنیر

مواد لازم:

بادمجان قلمی: 4 عدد
گوجه فرنگی: 4 عدد
آبلیمو: 1 قاشق غذاخوری
پودر آویشن: 1 قاشق مرباخوری
پیاز سرخ شده: 1 قاشق غذاخوری
ادویه: 1 قاشق چایخوری
نمک: 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه: یک چهارم قاشق چایخوری
پنیر سفید رنده شده: 1 پیمانه
پنیر پارمسان رنده شده: یک چهارم پیمانه
آرد سوخاری: یک چهارم پیمانه
روغن زیتون: یک پیمانه

طرز تهیه:

فر را از قبل با دمای 200 درجه‌ی سانتیگراد روشن می‌کنیم. بادمجان‌ها و گوجه فرنگی‌ها را حلقه حلقه برش می‌دهیم. 

آبلیمو، آویشن، ادویه، پیاز سرخ شده، نمک و فلفل را به همراه نیمی از روغن زیتون در ظرفی ریخته و با یکدیگر خوب مخلوط می‌کنیم.

پنیر سفید و پنیر پارمسان را نیز در ظرفی جداگانه با یکدیگر مخلوط می‌کنیم.

قالب مناسب برای این غذا باید کمی عمیق باشد. قالب را چرب کرده و شروع به چیدن می‌کنیم. بادمجان و گوجه فرنگی‌ها را به صورت مایل دور تا دور قالب کنار هم می‌چینیم اما دقت می‌کنیم که در بین آنها مخلوطی از پنیرها را می‌ریزیم.

وقتی کار چیدن تمام شد، روی تمام مواد از سس آماده شده می‌ریزیم. سپس روی آن را با آرد سوخاری و بقیه روغن زیتون می‌پوشانیم.

قالب را در فر به مدت نیم ساعت قرار می‌دهیم. در این حالت که قالب درپوش ندارد، بادمجان‌ها برشته تر می‌شوند اما اگر دوست دارید سبزیجات شما حالت نرمی به خود بگیرند، ابتدا روی قالب را با ورق آلومینیوم بپوشانید و بیست دقیقه به آن زمان دهید تا داخل فر قرار گیرد، ده دقیقه‌ی آخر نیز قالب را بدون درپوش بگذارید.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: fatafeat

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار