طرز تهیه‌ی کیک طبقه‌ای رنگارنگ
کد خبر: ۸۲۷۷۳
تاریخ انتشار: 2017 August 18    -    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
اگر تصمیم دارید برای جشن تولد یا سالگرد ازدواجتان، کیکی زیبا تهیه کنید، امروز برای شما دستور تهیه‌ی کیک طبقه‌ای رنگارنگ را قرار داده‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ی کیک طبقه‌ای رنگارنگاختصاصی «تابناک با تو»؛ اگر تصمیم دارید برای جشن تولد یا سالگرد ازدواجتان، کیکی زیبا تهیه کنید، امروز برای شما دستور تهیه‌ی کیک طبقه‌ای رنگارنگ را قرار داده‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید

طرز تهیه‌ی کیک طبقه‌ای رنگارنگ

مواد لازم برای کیک:

آرد: 3 پیمانه
بکینگ پودر: 3 قاشق چایخوری
نمک: نصف قاشق چایخوری
کره‌ی نرم شده: 1 پیمانه
سفیده‌ی تخم مرغ: 5 عدد
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
پودر قند: دو و یک چهارم پیمانه
شیر: یک و نیم پیمانه
رنگ‌های خوراکی قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی و بنفش

مواد لازم برای میانه‌ی کیک:

سفیده‌ی تخم مرغ: 9 عدد
پودر قند: یک و سه چهارم پیمانه
کره‌ی نرم شده: 2 پیمانه
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم برای پوشاندن کیک:

سفیده‌ی تخم مرغ: 5 عدد
پودر قند: 1 پیمانه
کره‌ی نرم شده: 1 پیمانه
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

برای تزیین:

ترافل‌های رنگی


طرز تهیه:

فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد روشن می‌کنیم. 6 عدد قالب کیک دایره‌ای شکل آماده می‌کنیم. همه‌ی قالب‌ها را چرب کرده و داخل آنها، کاغذ روغنی پهن می‌کنیم.

برای تهیه‌ی کیک، آرد، بنکیگ پودر و نمک را با یکدیگر مخلوط کرده و آنها را چند بار الک می‌کنیم. در ظرفی جداگانه، پودر قند و کره را ریخته و با سرعت متوسط هم‌زن، به مدت 3 دقیقه هم می‌زنیم.

سفیده‎های تخم مرغ را به مخلوط پودر قند و کره اضافه کرده و با سرعت متوسط هم‌زن، آنها را هم می‌زنیم. نیمی از آرد را نیز اضافه کرده و به هم زدن ادامه می‌دهیم وقتی مواد خوب مخلوط شدند، شیر و بقیه‌ی آرد را نیز اضافه می‌کنیم. هم زدن را ادامه می‌دهیم تا مواد، کاملا یکدست شوند. مایه‌ی به دست آمده را به طور مساوی داخل قالب‌ها می‌ریزیم و از رنگ‌های خوراکی چند قطره به هر قالب اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم. 

قالب‌ها را به مدت ده دقیقه داخل فر قرار می‌دهیم تا طبقه‌های کیک، بپزند. کیک‌ها را از قالب خارج کرده و هر کدام را داخل ظرفی جداگانه قرار می‌دهیم.

برای تهیه‌ی مواد میانی کیک، سفیده‌های تخم مرغ و پودر قند را در ظرفی می‌ریزیم. ظرف را روی حرارت کتری یا سماور قرار می‌دهیم و مواد را مخلوط می‌کنیم تا شکر، کاملا ذوب شود. 

ظرف را از روی کتری برمی‌داریم و با هم‌زن، آن را خوب می‌زنیم تا کرمی یکدست به وجود آید. کره را کم کم به مخلوط اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر قسمت از کره، مواد را با هم‌زن می‌زنیم. مشاهده می‌کنید که مایه‌ی شما، کمی رقیق شده است. جای نگرانی نیست. به هم زدن با هم زن ادامه دهید تا کاملا مواد یکدست شوند.

حالا نوبت آماده کردن کیک است. ظرف مناسب سرو کیک را آماده می‌کنیم. طبقه‌ی اول کیک را قرار می‌دهیم. روی آن را یک لایه از مواد میانی کیک را قرار می‌دهیم سعی می‌کنیم مواد را کاملا صاف و یکدست قرار دهیم. طبقه‌ی دوم کیک را قرار داده و بار دیگر روی آن را از لایه‌ی میانی کیک می‌پوشانیم این کار را ادامه می‌دهیم تا همه‌ی طبقات کیک، چیده شوند. 

اکنون نوبت آماده کردن مایه‌ی پوشاننده کیک است. این مایه را نیز همانند مایه‌ی میانی کیک، آماده می‌کنیم و با کاردک یا چاقو، اطراف و روی کیک را کاملا با مایه‌ی آماده شده، می‌پوشانیم. روی کیک را نیز با ترافل‌های رنگی به دلخواه تزیین می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: manalonline
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار