چرا فضانوردان از پرینتر سه بعدی استفاده می کنند؟
کد خبر: ۸۲۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 August 16    -    ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
...پس چگونه می توانند هم سبک سفر کنند و هم تمام نیازهای ضروری خود را به همراه داشته باشند؟! پاسخ این پرسش ها می تواند چیزی باشد که دکتر جولی‌لین وونگ به آن «کیف پزشک آینده» می گوید؛ پرینت سه بعدی.
 چرا فضانوردان از پرینتر سه بعدی استفاده می کنند
چرا فضانوردان از پرینتر سه بعدی استفاده می کنند   اختصاصی «تابناک باتو»؛ فضانوردان نمی توانند تجهیزات سنگینی با خود به فضا ببرند. خوشبختانه برای آنهایی که به ماه سفر می کنند، یا در ایستگاه فضایی بین‌المللی اقامت گزیده اند، زمین نزدیک است و در صورت نیاز به خدمات پزشکی می توانند به خانه بازگردند.

اما برای فضانوردانی که قصد رفتن به مأموریت های عمیق فضایی دارند، مثلا مریخ، حتی فرستادن یک پیغام رادیویی ساده نیز تا بیست دقیقه طول می کشد. پس چگونه می توانند هم سبک سفر کنند و هم تمام نیازهای ضروری خود را به همراه داشته باشند؟!
 
پاسخ این پرسش ها می تواند چیزی باشد که دکتر جولی‌لین وونگ به آن «کیف پزشک آینده» می گوید؛ پرینت سه بعدی. 

در ژانویه ی همین امسال، وی توانست یک نیاز پزشکی را در فضا با روش پرینت سه بعدی تهیه کند؛ یک آتل انگشت. صدمه های مربوط به دست در میان فضانوردان رایج اند و بیشتر از همه در رفتن مفاصل انگشت.
چرا فضانوردان از پرینتر سه بعدی استفاده می کنند 

وونگ می دانست که این آتل ها کارایی لازم را خواهند داشت، چون وی و همکارانش در سال ۲۰۱۴ ده ابزار جراحی را پرینت و آنها را در مطالعه ای با ابزار استاندارد ساخته شده از استیل مقایسه و مورد آزمایش قرار داده بودند. این لوازم پرینت شده دقیقا به اندازه ی ابزار استاندارد قابل استفاده بوده و حتی این امتیاز را داشتند که در مناطق دور دست زمین، که دسترسی کافی ندارند، پرینت شوند.
 

وی شرکتی را تأسیس کرده که در آن لوازم پزشکی مورد نیاز در هر نقطه از زمین طراحی و برای پرینت از طریق ایمیل ارسال می شوند. نمایندگان این شرکت در سراسر جهان میتوانند این لوازم را تنها با داشتن یک پرینتر سه بعدی و یک نرم افزار ساده در کتابخانه ها، کلینیک ها و حتی منزل تهیه کنند. این شرکت تا کنون توانسته است ارگان های مصنوعی پیچیده ای متناسب با شرایط بیمار قطع عضو شده تولید کند.
 
چرا فضانوردان از پرینتر سه بعدی استفاده می کنند 

البته خانم وونگ اظهار می دارد: ما و همکارانمان قبل از طراحی هر مورد، نیازمند ارتباط با بیمار یا پزشک متقاضی هستیم. ما باید نیازها و چالش هایی که با آن مواجه اند، درک کرده و متناسب با آنها ـ که ممکن است برای هر فرد متفاوت باشند ـ کار خود را شروع کنیم. اغلب درخواست ما از آن ها این است که دقیق مشکل خود را توصیف کنند تا بتوانیم به نحو احسن کار خود را انجام دهیم. می خواهیم که به آنها این اختیار را بدهیم تا به طراحی راه حل مورد نیاز خود نظارت داشته باشند.

وی می گوید: ما صدها نماینده در بیش از ده کشور دنیا مستقر کرده ایم که از این روش کم هزینه، به صورت انبوه، برای نجات جان انسان ها استفاده کنند. ما حتی پروژه های مشترکی با سازمان هایی نظیر پزشکان بدون مرز در دست اجرا داریم که به تکنسین ها آموزش می دهند چگونه در مواقع بحرانی از روش پرینت سه بعدی استفاده کنند.

همچنین، اگر لوازمات پزشکی در مواقع حساس آسیب ببینند، طراحان ما می توانند ترمیم آن بخش آسیب دیده را به صورت ایمیل و آماده برای پرینت ارسال کنند.

یکی از آیتم های طراحی شده ی این شرکت دسته ی خودکار سرنگ انسولین است که به بیمار دیابتی این امکان را می دهد که بدون زحمت زیاد و با استفاده ی اندک از دست انسولین را به خود تزریق کند. طراحی این سرنگ کمتر از ده دلار هزینه در بر داشت. این سرنگ به خصوص مناسب فضانوردانی خواهد بود که در محیطی بدون گرانش زمان می گذرانند.

از دیگر موارد طراحی شده توسط این گروه می توان به لوازم دندانپزشکی، لوازم درمان شکستگی و گرفتگی، ویتامین ها، آنتی بیوتیک ها و حتی در مواردی غذا اشاره کرد. این ابزار در مواقع لازم، در مناطق دوردستی که قدرت تهیه ی این امکانات یا تجهیزات را ندارند استفاده خواهد شد.

خانم وونگ در پایان می افزاید: باور کنید یا نه، خیلی از کارهایی که ما در ناسا انجام می دهیم برای بهتر شدن زندگی انسان ها روی زمین است و پرینت سه بعدی زمینه ای فراهم می کند که بتوانید هر آنچه لازم دارید، در هر مکانی که هستید، خلق کنید و یا بسازید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
1
قرار شد منو بفرستند مریخ.حالا بزودی اخبارش منتشر میشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار