خوراک مرغ با سس ترش و شیرین
کد خبر: ۸۲۳۹۸
تاریخ انتشار: 2017 August 14    -    ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
طبخ مرغ به شیوه‌های گوناگونی صورت می‌گیرد. امروز برای شیوه‌ی آماده کردن مرغ با سس ترش و شیرین را قرار داده‌ایم. اگر شما نیز به دنبال امتحان کردن مزه‌های جدید هستید، این غذا را بپزید و از آن لذت ببرید. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت این خوراک مرغ، با ما همراه باشید.
خوراک مرغ با سس ترش و شیرین
اختصاصی تابناک باتو؛ طبخ مرغ به شیوه‌های گوناگونی صورت می‌گیرد. امروز برای شیوه‌ی آماده کردن مرغ با سس ترش و شیرین را قرار داده‌ایم. اگر شما نیز به دنبال امتحان کردن مزه‌های جدید هستید، این غذا را بپزید و از آن لذت ببرید. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت این خوراک مرغ، با ما همراه باشید.

خوراک مرغ با سس ترش و شیرین

مواد لازم:

سینه مرغ: 2 عدد
فلفل دلمه خرد شده: نصف پیمانه
آناناس خرد شده: 1 پیمانه
آب آناناس: نصف پیمانه
شکر کاراملی: 3 قاشق غذاخوری
سرکه سفید: 3 قاشق غذاخوری
آب مرغ: یک چهارم پیمانه
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه:

کمی روغن در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. مرغ خرد شده را به روغن اضافه کرده و نمک و فلفل را به آن می‌افزاییم و تفت می‌دهیم. وقتی رنگ مرغ، تغییر کرد آن را به ظرف دیگری منتقل می‌کنیم.

ظرف قبلی را از روی حرارت برنمی‌داریم و فلفل دلمه، آناناس و شکر را در آن ریخته و کمی تفت می‌دهیم. آب آناناس، سرکه سفید و آب مرغ را هم به مواد اضافه کرده و اجازه می دهیم روی حرارت ملایم کمی غلیظ شود.

حال تکه‌های مرغ را به سس آماده شده اضافه کرده و پنج دقیقه روی حرارت مواد را با یکدیگر خوب مخلوط می‌کنیم تا مرغ، مزه دار شود. این خوراک مرغ را می‌توان با نان یا برنج، سرو کرد.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: atyabtabkha
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار