جستجو با سگ‌های زنده یاب برای یافتن ۳۸ گردشگر
کد خبر: ۸۲۲۷۴
تاریخ انتشار: 2017 August 12    -    ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
سیل روز جمعه خراسان رضوی تاکنون ۸ کشته بر جای گذاشته وتعدادی نیز مفقود هستند. هواشناسی خراسان روز پنجشنبه هشدارهای لازم در خصوص وقوع بارش رگباری در قسمت های شمالی استان را اعلام کرده بود و حضور تعداد زیادی گردشگر در مسیر رودخانه ها نشان می دهد اطلاع رسانی مناسبی در خصوص وقوع سیل به مردم داده نشده بود.

طبق اطلاعات ارائه شده از سوی هلال احمر خراسان رضوی بیش از ۶۰ نفر در حادثه سیل خراسان رضوی مفقود شده بودند که این تعداد در بعدازظهر روز شنبه به ۳۸ نفر کاهش یافته و جستجو ها همچنان ادامه دارد.

به گفته ساکنان محلی هر چند سال یکبار اینگونه سیل ها رخ می دهد که متاسفانه تعدادی نیز جان خود را از دست می دهند اما مسئولان اقدامی اساسی برای حل مشکلات نکرده اند.

حضور مسئولان در  مناطق سیل زده

صبح روز شنبه و با توجه به گستردگی خسارات وارد شده به روستاهای در مسیر سیلاب استاندار خراسان رضوی به همراه برخی معاونان خود در مناطق سیل زده حضور یافتند و بازدید هوایی نیز از این مناطق انجام شد.

علاوه بر استاندار خراسان رضوی نمایندگان مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز از برخی روستاهای سیل زده بازدید کردند.

همچنین جلسه مشترکی با حضور نمایندگان مجلس، استاندار خراسان رضوی و مسئولان مدیریت بحران در مناطق سیل زده تشکیل و آخرین وضعیت این مناطق بررسی شد.

لزوم ایجاد سیل بند در مسیل های کلات


نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز پس از بازدید از مناطق سیل زده در گفتگو با خبرنگار مهر  بیان کرد: امروز با پیگیری هایی که صورت گرفت مشکلات روستاهای سیل زده در جلسه ای  با حضور استاندار و مسئولان محلی و استانی پیگیری شد.

نصرالله پژمانفر افزود: تصمیمات مقطعی برای حل بحران قطع برق، آب، گاز و تلفن و باز کردن راههای ارتباطی گرفته شد و امیدواریم در کمتری زمان مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از قطعی برق برطرف شده و تا فردا تلاش می شود این مشکل به صورت اتصال به شبکه برق سراسری  و یا با استفاده از ژنراتور های سیار مرتفع شود.

پژمانفر خاطرنشان کرد: مشکل تامین آب کمی عمیق تر است وتصمیم گرفتیم آبرسانی به روستاهایی که قطعی آب دارند تا زمان اصلاح شبکه با تانکر انجام شود.

وی گفت: مشکلی نیز در خصوص خط لوله گاز پیش آمده بود که در خصوص آن نیز تصمیم گری شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت راههای مواصلاتی نیز اظهارکرد: در این خصوص قرار شد طی ۲۴ ساعت آینده موانع از مسیر برداشته شود تا ماشین های امدادی و خدماتی بتوانند تردد کنند.

به دلیل حضور گردشگران در این مناطق هنوز عده ای مفقود هستند که عملیات جستجو توسط ابزار ویژه و سگ های زنده یاب در حال انجام است. طبق آمار رسمی تا کنون ۵ نفر در حادثه سیل روز جمعه جان خود را از دست داده اند

پژمانفر در ادامه به آمار کشته شدگان و مفقودان اشاره کرد و گفت: به دلیل حضور گردشگران در این مناطق هنوز عده ای مفقود هستند که عملیات جستجو توسط ابزار ویژه و سگ های زنده یاب در حال انجام است. طبق آمار رسمی تا کنون ۵ نفر در حادثه سیل روز جمعه جان خود را از دست داده اند.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در زمان کوتاهی مشکلات سیل اخیر را حل کنیم اما منطقه کلات و روستاهای آن با این مشکلات مداومی در خصوص سیل خیز بودن منطقه روبه رو بوده هستند که برای حل آنها باید برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع احداث سیل بندها را در مشهد و تهران پیگیری خواهیم کرد.

۳۸ نفر مفقود اند

در همین رابطه سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهارکرد: طبق آخرین آمار ۳۸ نفر بر اثر سیل روز جمعه در خراسان رضوی مفقود شده اند.

مجتبی محمودی افزود: عملیات امداد رسانی به مناطق سیل زده شهرستان های کلات، نیشابور، سرخس و درگز همچنان ادامه دارد.

وی افزود: طبق آخرین آمار و اطلاعات ۳۸ نفر همچنان بر اثر سیل روز جمعه مفقود هستند که عملیات جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: از این تعداد ۲۵ نفر مربوط به روستاهای کلات،۱۲ نفر مربوط به روستاهای سرخس و یک نفر مربوط به یکی از روستاهای فریمان هستند.

محمودی در خصوص آخرین تعداد کشته ای سیل روز جمعه گفت: تعداد کشته ها هشت نفر است وهنوز تغییری در این تعداد ایجاد نشده است.

توجه به ایجاد زیرساخت های مقابله با سیل

در این میان باید تاکید کرد در مناطقی مانند شهرستان های کلات و درگز که وقوع سیل های فصلی در آنها وجود دارد باید اقدامات مناسبی از جمله احداث سیل بند و کانال های انحرافی احداث شود تا همه ساله شاهد وقوع اینگونه حوادث نباشیم. 
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار